Nog steeds te mager

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Barfplaats
Gesponsord bericht

Nog steeds te mager

Berichtdoor Barfplaats

Benjy en Misty
5-sterren

Nog steeds te mager

Berichtdoor Benjy en Misty » Wo 21 Apr 2010, 05:32

Misty is afgelopen maandag bij de da geweest en dus even van de gelegenheid gebruik gemaakt om haar te wegen. Een dikke maand geleden woog ze 17,5 kg Ik heb haar maaltijd toen met 200 gram verhoogd en nu weegt ze dus 18,3 kg. Misty is nu bijna 34 weken oud en zal uiteindelijk rond de 25 a 30 kilo moeten gaan wegen.

Misty is wel mager maar niet graatmager. Je voelt haar ribben gewoon heel goed en ze heeft een duidelijke taille. Ze is echt hyperactief.

Wat kan ik doen om haar beter te laten aankomen? Zal ik haar bv wat schapenvet bijvoeren of wat anders erbij moeten geven?

Hier de link van haar menu met aangepaste hoeveelheden naar 800 gram.
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 433.0.html
me and my boys
5-sterren

Re: Nog steeds te mager

Berichtdoor me and my boys » Wo 21 Apr 2010, 07:37

doordat ze zo actief is zal ze niet snel aankomen, maar als ze goed aanvoelt is het toch prima!
hier hetzelfde ras maar ze wegen alle 3 verschillend...
pallas
5-sterren

Berichtdoor pallas » Wo 21 Apr 2010, 08:34

Ik vind dat ze al goed is aangekomen en als ze goed aanvoelt zou ik me er verder niet zo druk over maken.
Bovendien groeien barf honden anders op dan brokken honden, dus maak niet de fout om daarmee te vergelijken ;)
Die 15 a 30 kilo is een gemiddelde en hoeft ze pas te wegen als ze helemaal is uitgegroeid, met een jaar of 2,5 dus.
May Linn
5-sterren

Berichtdoor May Linn » Wo 21 Apr 2010, 08:38

Duurt vaak ook even voordat ze uitgezwaard zijn.
Hier woog de jongste met een jaar 11kg en nu is ze bijna 2 en weegt 14kg en is niet te dik.
Rond de leeftijd die jij noemt waren ze hier ook altijd wat schraal, komt vanzelf goed als ze wat ouder worden.
Benjy en Misty
5-sterren

Berichtdoor Benjy en Misty » Wo 21 Apr 2010, 09:37

Een Golden hoort eigenlijk het genoemde gewicht (25 tot 30 kilo) te hebben met 12 tot 14 maanden. Benjy was toen 26 kilo en ook echt veel te mager maar dat was hij met 2 jaar nog steeds totdat ik met BARF begon. Toen vlogen de kilo's eraan. Echt goed aanvoelen doet ze in mijn ogen niet. Zoals gezegd, ze is niet graatmager maar wel duidelijk te mager...

Het zal inderdaad ook wel zijn dat ze op BARF staat dat het minder snel gaat dan brokkenhondjes en ze is ook al heel wat bij gekomen sinds ze bij ons is. Maar liefst 8,3 kg! Ze heeft ook last van prooinijd. Misschien heeft ze toch honger? Aan de andere kant, een Golden heeft zo ongeveer altijd honger. ;D
orinake
5-sterren

Berichtdoor orinake » Wo 21 Apr 2010, 09:41

Benjy en Misty schreef:Een Golden hoort eigenlijk het genoemde gewicht (25 tot 30 kilo) te hebben met 12 tot 14 maanden. Benjy was toen 26 kilo en ook echt veel te mager maar dat was hij met 2 jaar nog steeds totdat ik met BARF begon. Toen vlogen de kilo's eraan. Echt goed aanvoelen doet ze in mijn ogen niet. Zoals gezegd, ze is niet graatmager maar wel duidelijk te mager...

Het zal inderdaad ook wel zijn dat ze op BARF staat dat het minder snel gaat dan brokkenhondjes en ze is ook al heel wat bij gekomen sinds ze bij ons is. Maar liefst 8,3 kg! Ze heeft ook last van prooinijd. Misschien heeft ze toch honger? Aan de andere kant, een Golden heeft zo ongeveer altijd honger. ;D

je moet zelf naar je hond kijken.
Isack (rottiepup van 6 maand) krijgt nu 1250g/dag en weegt 25.9kg. Als ik minder geef dan pikt hij alles wat hij kan vinden en is hij graatmager.
Hij is gewoon hyperactief.
Alle dagen word er een 3 tal uur met hem gewandeld (verdeeld over de dag) + frisbee + wat gehoorzaamheid. Anders krijg ik die gewoon niet rustig :)

Ik zou gewoon kijken: vind je zelf je hond randje te mager? Ja: bijvoeren, desnoods wat schapenvet onder der eten. MAar blijf het wel opvolgen. Je wil t geen poofy golden krijgen he :)
Benjy en Misty
5-sterren

Berichtdoor Benjy en Misty » Wo 21 Apr 2010, 09:45

Dat snap ik. Alleen in het echt kun je beoordelen of je hond echt te mager is of niet. Mijn vraag is alleen of een aanpassing in het menu qua voeding dus iets kan uithalen dat ze sneller bij gaat komen. Loont het om bv schapenvet toe te voegen? Heeft het nog wat meer tijd nodig totdat de 200 gram meer aanzetten of is het beter om alleen de hoeveelheid nog eens te verhogen?
orinake
5-sterren

Berichtdoor orinake » Wo 21 Apr 2010, 09:55

Benjy en Misty schreef:Dat snap ik. Alleen in het echt kun je beoordelen of je hond echt te mager is of niet. Mijn vraag is alleen of een aanpassing in het menu qua voeding dus iets kan uithalen dat ze sneller bij gaat komen. Loont het om bv schapenvet toe te voegen? Heeft het nog wat meer tijd nodig totdat de 200 gram meer aanzetten of is het beter om alleen de hoeveelheid nog eens te verhogen?

ik geef zowiso schapenvet bij als ik ze te nipt vind.
1 eetlepel per dag en dat zie je dan vrij snel.

Over je menu kan ik weinig zeggen gezien ik volledig andere percentages volg :)
Als ik dit menu aan mijn honden geef dan heb ik garanti problemen :)
Benjy en Misty
5-sterren

Berichtdoor Benjy en Misty » Wo 21 Apr 2010, 09:59

Ok, dan maar eens wat schapenvet gaan proberen. Misschien ook leuk om in een kong te geven.  :)
wenche
5-sterren

Berichtdoor wenche » Wo 21 Apr 2010, 10:24

Pip is nu 11 maanden en begint nu eindelijk zichtbaar aan te komen... Dat was ook zo'n magere stuiter...
Ze weegt nu 28 kg... en krijgt ongeveer een kilo eten per dag...
Als ze te "dik" wordt, dan gaat er weer wat van haar dagportie af, tot ze op een stabiel gewicht zit...
pallas
5-sterren

Berichtdoor pallas » Wo 21 Apr 2010, 10:50

persoonlijk zou ik geen extra vet gaan voeren bij een groeiende hond.
Als je haar toch graag nog dikker wilt hebben kan je haar dag portie nog verhogen.
Benjy en Misty
5-sterren

Berichtdoor Benjy en Misty » Wo 21 Apr 2010, 10:57

Ok, beter dus te verhogen. Persoonlijk ben ik ook best wel huiverig voor vet. Bij jong en oud maar dit komt ook meer omdat mijn 1e Golden er doodziek van werd. Dan maar eens met 200 gr. verhogen en kijken wat ze dan doet.
orinake
5-sterren

Berichtdoor orinake » Wo 21 Apr 2010, 11:10

pallas schreef:persoonlijk zou ik geen extra vet gaan voeren bij een groeiende hond.
Als je haar toch graag nog dikker wilt hebben kan je haar dag portie nog verhogen.

als het een hyper hondje is kan dat niet zoveel kwaad hoor...
Bij pasieve honden zou ik het idd niet doen
Benjy en Misty
5-sterren

Berichtdoor Benjy en Misty » Wo 21 Apr 2010, 11:25

Ik denk ook niet dat het echt kwaad zou kunnen hoor maar ik denk wel dat wanneer je het langere tijd zal geven dat er dan misschien klachten van zouden kunnen komen. Tenminste... mijn 1e Golden was er echt super gevoelig voor.

Ik hoorde trouwens laatst van iemand, die adviseerde om dan wat extra hart te geven. Geen idee of dit helpt met aanzetten.  :-\ Het ging geloof ik meer erom dat ze hier wat extra kracht van kreeg maar dit heeft ze niet echt nodig. Ze is krachtig genoeg.  ::)
lauraV
5-sterren

Berichtdoor lauraV » Wo 21 Apr 2010, 11:53

persoonlijk zou ik ook meer gaan voeren ipv schapenvet te geven.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”