Diaree na overstap

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Diaree na overstap

Berichtdoor Barfplaats

Eagan
1-ster

Diaree na overstap

Berichtdoor Eagan » Di 20 Apr 2010, 08:54

Eagan heeft nu een paar maaltijden Barf gehad. Zijn ontlasting is nu een heel stuk minder geworden en vanmorgen had hij zich zelfs ondergescheten in zijn bench. De kleur van de ontlasting is donker en bij de diaree zat ook een beetje slijm. Ook spuugt hij af en toe wat gal op.
Kan dit van de overstap zijn? Of van een van de ingredienten van het barfen? Hij drinkt in ieder geval meer dan genoeg.

Het vrouwtje had wel bij de laatste maaltijd van gisteravond per ongeluk de duck gegeven ipv zijn laatste deel barf.

Hij is vorige week wel nog ingeënt geworden met de 9 weken vaccinatie, maar dat lijkt me sterk dat die daar nu pas op reageert.

De andere 2 volwassen honden hebben nog geen last van het barfen, maar die hebben ook pas 1 dag gehad.

Groetjes Paul
Lizzy
Moderator

Re: Diaree na overstap

Berichtdoor Lizzy » Di 20 Apr 2010, 10:20

Eagan schreef:Eagan heeft nu een paar maaltijden Barf gehad. Zijn ontlasting is nu een heel stuk minder geworden en vanmorgen had hij zich zelfs ondergescheten in zijn bench. De kleur van de ontlasting is donker en bij de diaree zat ook een beetje slijm. Ook spuugt hij af en toe wat gal op.
Kan dit van de overstap zijn? Of van een van de ingredienten van het barfen? Hij drinkt in ieder geval meer dan genoeg.

Het vrouwtje had wel bij de laatste maaltijd van gisteravond per ongeluk de duck gegeven ipv zijn laatste deel barf.

Hij is vorige week wel nog ingeënt geworden met de 9 weken vaccinatie, maar dat lijkt me sterk dat die daar nu pas op reageert.

De andere 2 volwassen honden hebben nog geen last van het barfen, maar die hebben ook pas 1 dag gehad.

Groetjes Paul

Hoi Paul,
Reactie op de vaccinatie kan tot 3 maanden na de enting zijn hoor. Dus ja, ik vermoed dat het een vaccinatie reactie is. Er zat vast een parvo enting bij? Geloof mij, dit heb ik tot in de treuren ervaren met mijn 1ste pup Brutus. Iedere keer 1 week na de enting: diarree met bloed en slijm.

Maar goed, het kan natuurlijk ook van de overstap zijn. Of de combinatie van wat je gegeven hebt. Wat heb je Eagan precies te eten gegeven, sinds hij diarree heeft?

Wat ik zou doen: ik zou Okugest van VSM geven. En daarvan de kinder dosering. En verder zou ik probiotica geven, door het eten. En als het spugen en de diarree blijft moet je natuurlijk ontzettend uitkijken dat hij niet uitdroogt. Dus zonodig even naar de DA. Let er alleen wel op dat hij/zij niet gelijk antibiotica geeft. Want met darmproblemen ben je daar in de regel alleen maar verder mee van huis. Dus laat je DA maar aantonen dat we hier te maken hebben met een bacteriele infectie, alvorens je er AB in laat duwen!
Eagan
1-ster

Berichtdoor Eagan » Di 20 Apr 2010, 10:37

Eagan heeft over die dag zijn kippenekjes gehad, het orgaanvlees, wat spiervlees en wat rundvlees.
Ik denk zelf dat icm de duck, Eagan gewoon teveel orgaanvlees heeft gehad. En als het aan de inenting zou liggen, dan gaat dit ook wel vanzelf over.
Ik kijk vandaag even hoe zijn ontlasting verder gaat.

Het spugen was tot nu toe maar eenmalig en verder is hij lekker baldadig als anders  ::). Ik geef hem vandaag wat meer vleesbot ipv orgaanvlees, misschien dat het dan wel corrigeert als het daaraan zou liggen.

Hij heeft altijd hele mooie ontlasting gehad, dus van één keertje diaree gaan we niet meteen naar de DA  8)
Uiteraard houden we het wel goed in de gaten.

Groetjes Paul
Quinten
1-ster

Berichtdoor Quinten » Di 20 Apr 2010, 11:39

Quinten is sinds zondag overgestapt naar kvv/barf en heeft tot nu toe alleen zondag diarree gehad.
Vanmorgen was zijn ontlasting wel wat dunner dan normaal en aan het einde van zijn toilet kwam er een beetje slijm en wat nog wat druppels uit. Dit is de derde dag dat hij vers krijgt, dus de darmen zullen zich nog een beetje aan moeten passen.

Wat voer jij hem precies Eagan? Niet dat ik er verstand van heb, maar misschien kan ik er zelf iets mee.
Eagan
1-ster

Berichtdoor Eagan » Di 20 Apr 2010, 14:13

Hij had kippenekjes, kippehart, kippemaag, kippelever, spiersnipsels van rund, rundvlees (van de ribben afgesneden)
In de avond had het vrouwtje zich vergist en hem gewoon een derde portie duck uitmuntend gegeven.

Net bij de wandeling even goed op zijn ontlasting gelet en zag dat het alweer stevigere vormen aan had genomen. Niet te vroeg juichen natuurlijk, maar volgens mij komt het allemaal goed.

Groetjes Paul
Eagan
1-ster

Berichtdoor Eagan » Wo 21 Apr 2010, 08:27

Nou idd iets te vroeg gejuigd, vanmorgen konden we ze alle 3 gaan verschonen.
Eagan had er wel het minste last van, die had nog enigszins wat vorm in zijn ontlasting.

Het is dus wel duidelijk het omstappen naar Barf. Ik zal ze vandaag allemaal wat meer vleesbot geven om het toch wat steviger te krijgen.
Ze krijgen ook even allemaal wat probioforte erbij.

Ik zit zelf nog steeds met het idee dat de duck en het orgaanvlees nog te veel van het goede is voor ze en dat ik de overstap toch wat rustiger moet gaan doen?

Groetjes Paul
May Linn
5-sterren

Berichtdoor May Linn » Wo 21 Apr 2010, 08:57

Het verschilt per hond hoe de overstap gaat. De een is wat gevoeliger dan de ander.
Het kan ook zijn dat er een virusje heerst.
Kregen ze normaal duck? dan zou je ook nog even daarop terug kunnen vallen en dan langzaamaan barf-producten toevoegen.
orgaan zou ik in begin steeds een klein beetje bij de maaltijd doen zodat de honden die wat gevoeliger zijn wat makkelijker wennen eraan.
Eagan
1-ster

Berichtdoor Eagan » Wo 21 Apr 2010, 19:49

Ok. Eagan heeft nog wel een vorm, maar dunner. Ceana die normaliter dus echt alles kan eten heeft dus nu spuit poep, maar voelt zich verder goed. Nog net zo knetter, en drinkt ook goed. Levi is degene met de gevoelige darmen tijdens de brokken en met Duck nergens meer last van.
Behalve nu.

Zullen dan toch maar met en met gaan opbouwen.
Vriezer is er in ieder geval al.

Maar we houden het zeker in de gaten.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”