Ook een plas-vraagje

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Ook een plas-vraagje

Berichtdoor Barfplaats

Alba
5-sterren

Ook een plas-vraagje

Berichtdoor Alba » Ma 19 Apr 2010, 11:01

Alba is loops, vandaag dag 8 en so far so good. Afgezien van het feit dat ze 1 grasspriet soms 5 minuten moet besnuffelen voor we weer door kunnen lopen piest ze zich suf. Ze heeft 'r vast plekjes waar ze sinds een weekje voor de loopsheid een paar druppels laat vallen.
Dit weekend waren we bij vrienden en nieuwe tuin - nieuwe kansen dus ook daar moest er geur verspreid worden. Maar ze piepte er op een gegeven moment bij, volgens mij overdrijft ze het vlaggetjes-zetten een beetje :-\. Ze perst de druppels er soms ook echt uit.

Kan ze een blaasontstekinkje/irritatie hebben door het vele plassen en 'persen'? Wat zou ik kunnen geven? Of zou ik wat urine opvangen en laten nakijken toch maar? Of hoort dit er gewoon bij?
Ze likt niet overdreven veel voor een loopse teef en haar vulva ziet er ook niet vreemd uit (ja, dik door de loopsheid en duidelijk goed doorbloed maar niet rood of schraal).
elisa
1-ster

Re: Ook een plas-vraagje

Berichtdoor elisa » Zo 02 Mei 2010, 20:49

hallo

ik zou als je nog niet bent geweest toch maar naar de dierenarts gaan hoor zeker als ze er bij piept kan een blaasontsteking zijn of erger maar daar moet je nu nog niet vanuit gaan natuurlijk maar even urine inleveren en laten controleren is toch weinig moeite!!
sterkte

Groetjes Elisa
Alba
5-sterren

Berichtdoor Alba » Zo 02 Mei 2010, 20:59

Dank je voor je reactie! Ik heb er niets aan gedaan, de dag erop was er niets meer aan de hand. Alba was iets te actief aan het rondstrooien met haar hormonen en nam het iets te serieus ;D. In haar eigen vertrouwde omgeving vond ze het niet meer nodig om zoveel plasjes te doen, gelukkig!
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”