Barf en buitenland.

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Barf en buitenland.

Berichtdoor Barfplaats

Malamoods
5-sterren

Barf en buitenland.

Berichtdoor Malamoods » Za 17 Apr 2010, 19:01

Ehm, hoe zit dat ook alweer? Mag je barf of kvv meenemen naar 't buitenland (in dit geval Luxemburg)? En zo nee, wat riskeer ik dan eventueel? In beslagname, of boete? Of is het met de auto geen probleem?
Xada
5-sterren

Re: Barf en buitenland.

Berichtdoor Xada » Za 17 Apr 2010, 19:20

Ik weet niet wat wel of niet mag, maar toen ik naar Portugal ging heb ik heel wat meegenomen en ben nooit gecontroleerd. Maar het kan natuurlijk ook net zo zijn dat ik geluk gehad heb.
Borke
5-sterren

Berichtdoor Borke » Za 17 Apr 2010, 19:48

Wij zijn nog nooit aangehouden aan de grens, zeker in deze tijd stelt zo'n grensovergang niets voor, er staan borden dat je een ander land in rijdt en hoe hard je er mag rijden en dat is het wel.
Tenminste als je in de buurt blijft hier in de regio, zoals Luxemburg.

Wij nemen altijd wat Barf mee voor de honden, in ieder geval voor de 1e en de laatste dag en verder kopen we ter plekke wat in de supermarkt.
Desnoods eten ze de hele week kip  8)
Limpy
5-sterren

Berichtdoor Limpy » Za 17 Apr 2010, 19:56

Heeft luxenburg niet een of andere (toeristische) site waar staat wat je wel of niet mag invoeren qua rauw vlees?

Denk dat het vidd wel zal meevallen dus gok het maar, er heerst momenteel toch nix qua mond/klauwzeer of ander enge dingen? Zullen ze ook niet fel controleren...
Deesje
5-sterren

Berichtdoor Deesje » Za 17 Apr 2010, 20:45

ik weet dat het naar zwitserland niet mag maar verder dacht ik dat het binnen de eu gewoon mag.. in duitsland, belgie en tsjechie nooit problemen gehad..
Malamoods
5-sterren

Berichtdoor Malamoods » Ma 19 Apr 2010, 06:53

Ok thanks!
orinake
5-sterren

Berichtdoor orinake » Ma 19 Apr 2010, 10:28

Ik heb meegenomen naar oostenrijk en italie, heb der gewoon niet bij stil gestaan.
Als ik naar het IC rijd heb ik ook een kleine 200kg in de auto zitten als we de grens over gaan...
Denk dat het binnen europa in principe geen probleem zal zijn
Sietie
5-sterren

Berichtdoor Sietie » Ma 19 Apr 2010, 13:43

wij nemen altijd een vrieskistje vol mee (koelkastmodel vriezer) en wij zitten in dezelfde hoek maar dan net aan de duitse kant...we komen daar al sinds mensenheugenis :biggrin2: en we zijn nog nooit aangehouden, en eigenlijk heb ik daar ook nog nooit bij stil gestaan dat het niet mocht...wel neem ik alles gemalen mee zodat ik veel meer mee kan nemen, ik neem zon 70 kilo mee voor 2 weken (voor 5 boxers) kom ik tekort dan koop ik daar nog wel eens kippenpoten, maar het liefst neem ik zelf mee is namelijk stukken goedkoper ;)... Er zijn trouwens dierenwinkels die ook wel barf verkopen maar dan meestal spier of orgaan...
Stef@nie
5-sterren

Berichtdoor Stef@nie » Ma 19 Apr 2010, 14:04

Deesje schreef:ik weet dat het naar zwitserland niet mag maar verder dacht ik dat het binnen de eu gewoon mag.. in duitsland, belgie en tsjechie nooit problemen gehad..

Oh oeps, dan heb ik illegaal vlees Zwitserland in gesmokkeld :-[ :biggrin2:
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”