homme- en bijensteek

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

homme- en bijensteek

Berichtdoor Barfplaats

Elise Lecarme
3-sterren

homme- en bijensteek

Berichtdoor Elise Lecarme » Di 13 Apr 2010, 18:37

Jawel hoor, het is zo ver.
Onze kittens hebben het vliegende buitenleven in de tuin ontdekt  :(
Gisteravond Luna die een grote hommel ving, en voor ik het in de gaten had was ze in haar wang gestoken. Mevrouw had nergens last van en at die hommel op en ging verder spelen. Tot ze zo'n dikke kop had dat je de neus en ogen amper meer kon zien. Omdat ze zich prima voelde hebben we het maar zo gelaten (en vooral gelachen want het zag er niet uit).
Vanmiddag moest Eddie zo nodig een wesp uit de lucht halen en werd in zijn poot gestoken.
Ik ging er van uit dat ook hij nergens last van zou krijgen, maar zijn poot is behoorlijk dik en hij voelt zich beroerd, dat wil zeggen dat hij zijn middageten heeft overgeslagen en dat voor een kat die een wandelende vuilnisbak is.
Hij ligt nu zielig op de bank te kijken maar is verder niet kortademig o..i.d.
Als het morgen niet beter is bel ik de dierenarts.
Heeft iemand hier tips om voor een volgende keer het leed wat te verzachten? Ik geloof namelijk niet dat hij er iets van heeft geleerd  :P
Sella

Re: homme- en bijensteek

Berichtdoor Sella » Di 20 Apr 2010, 09:22

Zolang er niet in de tong of keel gestoken is, hebben ze bij ons altijd een pijnlijke les gehad dat felgeel vliegbeest au is.
Je kan homeopatisch apis melifica gebruiken. Kan uit eigen ervaring zeggen dat het de pijn uit de steekplek haalt en de zwelling verminderd.
Ik heb het nu standaard in huis met die gekke dieren die graag zelf wat extra vlees op het menu zet.
Elise Lecarme
3-sterren

Berichtdoor Elise Lecarme » Di 20 Apr 2010, 09:38

Ik heb apis melifica inhuis gehaald want hier is het intelligentieniveau van Eddie niet van dien aard dat hij snapt dat er gestoken kan worden.
Zaterdag kregen we het zeer trieste bericht van de fokker van Eddie en Luna dat haar 9 maanden oude puppy die dag overleden is omdat ze een wesp had gevangen en ingeslikt. Vreselijk toch....
Sella

Berichtdoor Sella » Di 20 Apr 2010, 10:29

Helaas heb ik dat nieuws ook al een paar keer gehad :'( :'( :'(
Ik let altijd als een havik op mijn puppen omdat ik nogal veel stekers heb rondvliegen.
Godzijdank is het nooit dusdanig ernstig geweest dat ik een diertje heb hoeven afstaan.
Maar af en toe slaat mijn hart wel een slag over van die maffe dieren en hun snelle acties achter de stekers aan.
Elise Lecarme
3-sterren

Berichtdoor Elise Lecarme » Di 20 Apr 2010, 10:38

Zou het dan typisch iets voor honden zijn?
Ik heb dit namelijk inderdaad wel vaker over honden gehoord, maar nog nooit dat eenkat een steekbeest inslikt...
Sella

Berichtdoor Sella » Di 20 Apr 2010, 11:07

Nou ik heb 1 keer gehoord over een main coon die een hommel had ingeslikt en die keel zwol zo hard dat iedere hulp te laat kwam :'(
Maar honden zijn iets onstuimiger dan poezen is mijn ervaring. een poes gaat vaak eerst zitten loeren en overwegen gevaar of niet.
Hond: prikkel: hup er achter aan.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”