overdreven slikken

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Barfplaats
Gesponsord bericht

overdreven slikken

Berichtdoor Barfplaats

vitess
4-sterren

overdreven slikken

Berichtdoor vitess » Ma 12 Apr 2010, 08:43

Onze Sanne van bijna twee is al een paar dagen overdreven aan het slikken. Als ze naar buiten gaat vreet ze bij vlagen het hele gazon kaal. Ze eet goed (krijgt kvv), drinkt goed, speelt, geeft niet over, hoest niet, kwijlt niet, geeft geen slijm op. Het is vooral het slikken met nogal smakken. Vanmiddag om kwart over drie gaan we naar de dierenarts om in haar keel te laten kijken, maar misschien is er iemand die al een gooi kan doen naar wat het zou kunnen zijn?
Truus
5-sterren

Re: overdreven slikken

Berichtdoor Truus » Ma 12 Apr 2010, 08:57

Het overdreven slikken kan ook door misselijkheid of irritante maag komen. succes bij de DA
vitess
4-sterren

Berichtdoor vitess » Ma 12 Apr 2010, 09:04

Ik geef haar sinds donderdag Mifloran, maar nu ik zo nadenk lijkt het sinds die tijd wel erger te worden. Twijfel heel erg, want ze is ook nogal een vreetkast als het om stokken en ander 'niet zozeer voor de hond bedoelde dingen' gaat. Bij misselijkheid zou ze dan toch ook minder eetlust moeten hebben?
Truus
5-sterren

Berichtdoor Truus » Ma 12 Apr 2010, 09:09

Het lijkt verdacht veel op het verhaal van Geer, lees maar eens door;

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 094.0.html

Overigens is daar nooit een duidelijke oorzaak voor aangewezen volgens mij
Laatst gewijzigd door Truus op Ma 12 Apr 2010, 09:20, 1 keer totaal gewijzigd.
vitess
4-sterren

Berichtdoor vitess » Ma 12 Apr 2010, 09:32

Heb het gelezen, lijkt er inderdaad heel veel op..
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Ma 12 Apr 2010, 09:51

Ja, dit is puur misselijkheid. Ik zou even kijken wat er gebeurd als je stopt met Mifloran.
vitess
4-sterren

Berichtdoor vitess » Ma 12 Apr 2010, 10:04

Zou de Mifloran dit kunnen veroorzaken? En ik was eigenlijk in de veronderstelling dat ze bij misselijkheid dan ook minder eetlust zouden hebben, maar hierin is niks veranderd. Ik heb ook maar wat ontlasting 'verzameld' omdat ik in het topic van Geer ook iets las over wormen..
vitess
4-sterren

Berichtdoor vitess » Ma 12 Apr 2010, 16:41

We zijn weer terug van de dierenarts, Sanne moest blijven. Haar keel was opgezet, de dierenarts kon duidelijk 'iets' voelen, zei ze. Het kon een ontsteking zijn door een bacterie of iets als een stokje of zo. Ook konden het de lymfeknopen zijn. Ze is nu onder narcose en dan wordt er in haar keel gekeken. Mocht de dierenarts iets vinden wat ze niet vertrouwd dan wordt er een biopt genomen en als ze moet worden geopereerd door iets wat vast zit gebeurt dat ook gelijk. Zo, en nu eerst even bijkomen...
Jacqueline1968
3-sterren

Berichtdoor Jacqueline1968 » Ma 12 Apr 2010, 17:21

dat klinkt effe zorgelijk, ik hoop dat het wachten gauw voorbij is en dat het iets relatiefs onschuldigs blijkt te zijn

sterkte
me and my boys
5-sterren

Berichtdoor me and my boys » Ma 12 Apr 2010, 17:49

[quote="vitess"]
We zijn weer terug van de dierenarts, Sanne moest blijven. Haar keel was opgezet, de dierenarts kon duidelijk 'iets' voelen, zei ze. Het kon een ontsteking zijn door een bacterie of iets als een stokje of zo. Ook konden het de lymfeknopen zijn. Ze is nu onder narcose en dan wordt er in haar keel gekeken. Mocht de dierenarts iets vinden wat ze niet vertrouwd dan wordt er een biopt genomen en als ze moet worden geopereerd door iets wat vast zit gebeurt dat ook gelijk. Zo, en nu eerst even bijkomen...
[/quote]
he bah, is ze al weer thuis?
Stef@nie
5-sterren

Berichtdoor Stef@nie » Ma 12 Apr 2010, 17:50

Oh wat akelig :( . Ik hoop dat het meevalt, sterkte met wachten!!
Lefki&Amy
5-sterren

Berichtdoor Lefki&Amy » Ma 12 Apr 2010, 18:38

:-X :-X
vitess
4-sterren

Berichtdoor vitess » Ma 12 Apr 2010, 19:27

Om zes uur werden we gebeld door de dierenarts. Ze zag in de keel van Sanne veel rode verdikkingen en ontstekingen. De lymfeknopen waren nogal verdikt. Ze denkt nu aan een ontsteking van de speekselklier. Hierdoor zou er steeds speeksel vrijkomen waardoor Sanne veel moet slikken. Deze ontsteking zou de verdikking in de keel kunnen veroorzaken die ze voelde. Wat ze nu heeft voorgesteld is dat we Sanne een antibioticakuur geven voor tien dagen, en wanneer de lymfeknopen (als ik dat helemaal goed zeg..) dan nog verdikt zijn, moesten we terugkomen om verder onderzoek te doen en een biopt af te nemen.
Sanne is inmiddels weer thuis, nog een beetje dizzy van de narcose en is maar snel languit op haar bed gaan liggen. Ik duim maar dat het dan inderdaad na die antiobioticakuur helemaal weg is, want dat verhaal over die lymfeklieren/knopen zit me wel een beetje dwars...
Lefki&Amy
5-sterren

Berichtdoor Lefki&Amy » Ma 12 Apr 2010, 20:56

Oei, spannend  :-X

Maar het is natuurlijk wel logisch dat de lymfeklieren verdikt zijn als er een speekselklier ontstoken is (of er een andere ontsteking zit). Heeft ze de andere lymfeklieren ook bevoeld?? (oksel, lies, knieholte, etc.)
Mocht het speekselen een gevolg zijn van de verdikking van de lymfeklieren, dan zal de ab ook niets gaan doen, dus dat weet je dan snel genoeg, maar ik denk en hoop dat de ab het probleem gaat oplossen!!

Beterschap voor Sanne en sterkte voor jezelf!!  ;)
deja
5-sterren

Berichtdoor deja » Ma 12 Apr 2010, 21:35

Oh wat naar nou weer sterkte met Sanne en hoop dat de AB aanslaat.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”