Wie wil er even naar het Barfmenu van Beau kijken.

Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

deja
5-sterren

Berichtdoor deja » Zo 11 Apr 2010, 21:22

Beau gaat voor bijna 100 % barfen hij krijg alleen nog s´morgens 70 gr. KVV in zijn kong met daarop een kippennek.

Maandagmorgen        150 groentemmix yogurt ei                        s´avonds             475 botvlees.

Dinsdagmorgen          235  spiervlees                                                                       475 botvlees.

Woensdagmorgen      235 spiervlees                                                                         375 orgaan 100 groente.

Donderdagmorgen      235 spiervlees                                                                         475 botvlees.

Vrijdagmorgen             150 groentemix yogurt ei                                                         475 botvlees.

Zaterdagmorgen          235 spiervlees                                                                          375 orgaan 100 groente

Zondagmorgen             235 spiervlees                                                                          475 botvlees.

2e week.

Maandag Dinsdag zelfde als 1e week

Woensdagmorgen        200 spiervlees                                                                           270 spiervlees 200 groente

Donderdag Vrijdag zelfde als 1e week.

Zaterdag                       1 eitje                                                                                        750 pens

Zondag    zelfde als 1e week.

Bot heb ik Parelhoenkarkas en vleugels konijnkarkas en voorbenen eendenkarkas en eendenruggen kipkarkas en kippenruggen en kippennekken haaskarkas hertenribben en 1 x per week vis.

Spiervlees kalkoendijen kipfilet paard hert runderstrotten en haasvlees.

Orgaan rundernier   kippenlever runderlever eendenlever  kippenhartjes lamshart eendenhartjes kippenmaagjes
lamspens runderpens.

Groentenmix bestaat uit ong. 6 soorten.
Geef ik te veel bot achter elkaar of kan dit zo wel.
Ik heb zelf uitgerekend dat het ong. 50 % bot is 25 % spiervlees   16 % orgaan en 9 % groente.
Beau weegt 38 kilo ik geef hem ong. 2 %, hij is niet te dik en ook niet mager dus dat is wel goed.
Ik zou graag willen weten of dit een beetje goed zit.
Die 8 % orgaan moet ik dat uitsplitsen in 3.5 hart 2.5 lever en  2 nier?
Laatst gewijzigd door deja op Ma 12 Apr 2010, 08:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Lizzy
Moderator

Re: Wie wil er even naar het Barfmenu van Beau kijken.

Berichtdoor Lizzy » Ma 12 Apr 2010, 09:46

[quote="deja"]
Beau gaat voor bijna 100 % barfen hij krijg alleen nog s´morgens 70 gr. KVV in zijn kong met daarop een kippennek.

Maandagmorgen        150 groentemmix yogurt ei                        s´avonds             475 botvlees.

Dinsdagmorgen          235  spiervlees                                                                       475 botvlees.

Woensdagmorgen      235 spiervlees                                                                         375 orgaan 100 groente.

Donderdagmorgen      235 spiervlees                                                                         475 botvlees.

Vrijdagmorgen             150 groentemix yogurt ei                                                         475 botvlees.

Zaterdagmorgen          235 spiervlees                                                                          375 orgaan 100 groente

Zondagmorgen             235 spiervlees                                                                          475 botvlees.

2e week.

Maandag Dinsdag zelfde als 1e week

Woensdagmorgen        200 spiervlees                                                                           270 spiervlees 200 groente

Donderdag Vrijdag zelfde als 1e week.

Zaterdag                       1 eitje                                                                                        750 pens

Zondag    zelfde als 1e week.[/quote]

Ziet er prima uit. Ik denk alleen dat de kans groot is dat je hond geen 150 gram groentenmix met wat yogurt en een ei wil eten. Ik denk dat je de groenten beter kunt mengen met vlees of orgaanvlees.

Bot heb ik Parelhoenkarkas en vleugels konijnkarkas en voorbenen eendenkarkas en eendenruggen kipkarkas en kippenruggen en kippennekken haaskarkas hertenribben en 1 x per week vis.

Mooie afwisseling!

Spiervlees kalkoendijen kipfilet paard hert runderstrotten en haasvlees.

Fantastisch!

Orgaan rundernier   kippenlever runderlever eendenlever  kippenhartjes lamshart eendenhartjes kippenmaagjes
lamspens runderpens.

Prima-de-luxe!

Groentenmix bestaat uit ong. 6 soorten.
Geef ik te veel bot achter elkaar of kan dit zo wel.
Ik heb zelf uitgerekend dat het ong. 50 % bot is 25 % spiervlees   16 % orgaan en 9 % groente.
Beau weegt 38 kilo ik geef hem ong. 2 %, hij is niet te dik en ook niet mager dus dat is wel goed.
Ik zou graag willen weten of dit een beetje goed zit.
Die 8 % orgaan moet ik dat uitsplitsen in 3.5 hart 2.5 lever en  2 nier?

Je geeft bijna iedere dag vleesbot? Dat doe ik ook en dan verdeel je het juist mooi.
Ik splits orgaan niet uit. Ik geef gewoon 10% pens en 10% orgaan als lever, hart, nier, long, tong, etc. en dat doe ik echt puur op de gok. Ik vind het zelf te ver gaan om ook dat nog eens uit te splitsen. Dat is in mijn ogen teveel detail.
deja
5-sterren

Berichtdoor deja » Ma 12 Apr 2010, 16:31

Hoi Lizzy,  ik lees jou bericht net, de groente yogurt en ei heeft hij vanmorgen met smaak opgegeten dus dat gaf helemaal geen problemen.
Ik ben blij dat het goed in elkaar zit ik kreeg nl. te horen dat ik mss te veel bot gaf en daar door verstopping veroorzaakte, maar ben vanmorgen met dit menu gestart dus ga even kijken hoe het werkt.
Hartelijk bedankt voor je tijd om het even na te lezen, ik ben dan altijd weer wat zekerder van mijn zaak.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”