Misselijk van zalm

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Barfplaats
Gesponsord bericht

Misselijk van zalm

Berichtdoor Barfplaats

*Natasja*
5-sterren

Misselijk van zalm

Berichtdoor *Natasja* » Do 08 Apr 2010, 18:19

Beau is nu al verschillende keren misselijk geworden na het eten van zalm. Hij krijgt al maar de helft van zijn vleesbot zalm (andere helft kippenekjes), omdat ik het anders te veel zalm in 1 keer vindt. Hij krijgt dan 200 gram spiervlees, 175 gram zalm en 175 gram kippenekjes (om en nabij). Iedere keer heeft hij dan 's avonds last van vieze stinkende boeren (althans, ik heb er last van  ;)) onrust, piepen, hijgen... Ik overweeg nu om hem gewoon geen vis meer te geven, maar ik weet niet of dat kan, dat ik het weglaat uit zijn menu. Komt hij dan wat tekort?
May Linn
5-sterren

Re: Misselijk van zalm

Berichtdoor May Linn » Do 08 Apr 2010, 18:23

En andere vis (sardientjes, haring ofzo), hoe reageerd hij daarop?
Hier waren ze in het begin nog weleens misselijk na zalm en kotsten ze soms stukje kraakbeen terug, maar nu nergens meer last van.
*Natasja*
5-sterren

Berichtdoor *Natasja* » Do 08 Apr 2010, 18:27

May Linn schreef:En andere vis (sardientjes, haring ofzo), hoe reageerd hij daarop?
Hier waren ze in het begin nog weleens misselijk na zalm en kotsten ze soms stukje kraakbeen terug, maar nu nergens meer last van.

Andere vis lust hij niet, alleen sardientjes uit blik  :-\
me and my boys
5-sterren

Berichtdoor me and my boys » Do 08 Apr 2010, 18:32

als ie er zo beroerd van wordt zou ik het ook niet meer geven...dat is niet de bedoeling
anders geef je hem dan toch visoliecaps...
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Do 08 Apr 2010, 18:34

Pinkel werd er op een gegeven moment ook beroerd van en Brutus kreeg diarree. Hier krijgen ze geen zalm meer (wel sardientjes). Ik geef wel wat visolie. Merk toch aan de vacht dat ze omega 3 vetzuren tekort komen.
*Natasja*
5-sterren

Berichtdoor *Natasja* » Do 08 Apr 2010, 18:36

Het probleeem is dat hij van steeds meer dingen misselijk wordt. Eendenrug (nekken werd hij al snel misselijk van), konijnkarkas, lamsribben... Qua vleesbot krijgt hij alleen nog kip en parelhoen, verder spiervlees van rund, paard en kalkoen, orgaan van kip, eend en konijn (daar wordt hij dan gek genoeg niet misselijk van). Zouden sardientjes uit blik wat toevoegen, of dan beter visoliecapsules?
me and my boys
5-sterren

Berichtdoor me and my boys » Do 08 Apr 2010, 18:59

dan zou ik caps gaan geven...
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Do 08 Apr 2010, 19:05

Mmmmm, dat is minder.... Heb je al eens maagcompositum geprobeerd?
*Natasja*
5-sterren

Berichtdoor *Natasja* » Do 08 Apr 2010, 19:45

Lizzy schreef:Mmmmm, dat is minder.... Heb je al eens maagcompositum geprobeerd?

Stom van me, daar heb ik niet aan gedacht... Ga ik eens proberen, bedankt voor de tip!

Het typische is trouwens dat hij van alle andere dingen pas 's nachts of de volgende ochtend misselijk wordt, van zalm wordt hij dezelfde avond nog misselijk. Hij heeft er 1 keer van overgegeven (geloof me: dat wil je níet meemaken, zalm-kots :yucky:), maar voor de rest is het bij hijgen en piepen gebleven  :-\ Ik ga meteen de maagcompositum bestellen!
me and my boys
5-sterren

Berichtdoor me and my boys » Do 08 Apr 2010, 21:31

dat heeft zimba ook, als hij overgeeft is het ook s'nachts of de andere ochtend vroeg........
orinake
5-sterren

Berichtdoor orinake » Do 08 Apr 2010, 21:33

*Natasja* schreef:Beau is nu al verschillende keren misselijk geworden na het eten van zalm. Hij krijgt al maar de helft van zijn vleesbot zalm (andere helft kippenekjes), omdat ik het anders te veel zalm in 1 keer vindt. Hij krijgt dan 200 gram spiervlees, 175 gram zalm en 175 gram kippenekjes (om en nabij). Iedere keer heeft hij dan 's avonds last van vieze stinkende boeren (althans, ik heb er last van  ;)) onrust, piepen, hijgen... Ik overweeg nu om hem gewoon geen vis meer te geven, maar ik weet niet of dat kan, dat ik het weglaat uit zijn menu. Komt hij dan wat tekort?

zalm is een heel vette vis.
Hier hadden de overstappers er wel last van.
Ik spoelde de zalm dan af int begin, en nu geen last meer.
*Marga*
5-sterren

Berichtdoor *Marga* » Do 08 Apr 2010, 22:18

Ik geef ze hier groente met kefir erbij ik heb het idee dat ze dan minder last hebben van dunne ontlasting ,dat hebben ze nog wel eens last van als ze te veel zalm krijgen.

Misschien scheelt het ook voor misselijkheid.
Aquillo
5-sterren

Berichtdoor Aquillo » Do 08 Apr 2010, 22:34

Zalm is tegenwoordig een kweekproduct dat gekweekt wordt in hele volle bakken. Om ze gezond te houden worden ze preventief behandeld met AB. Je hebt kans dat je hond daar op reageert. Beter zou je het nog een keer kunnen proberen met vis dat uit de zee zelf komt. Denk aan schol of schar of andere witvis. Wijting en Koolvis zijn ook een prima  om te geven en niet heel erg duur. Probeer eerst gewoon 1 visje van elk.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Vr 09 Apr 2010, 08:16

Maar witvis bevat weer nauwelijks omega 3 dus daar hoef je het dan niet voor te geven.
*Natasja*
5-sterren

Berichtdoor *Natasja* » Vr 09 Apr 2010, 08:17

Ik heb de Maagcompositum besteld, en meteen een pot Probio Forte van De Groene Os, kan ook nooit kwaad.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”