oorpijn door ontgiften?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

oorpijn door ontgiften?

Berichtdoor Barfplaats

geesjevanderZweep
1-ster

oorpijn door ontgiften?

Berichtdoor geesjevanderZweep » Do 08 Apr 2010, 16:24

Onze anderhalf jaar oude duitse herder heeft  zo ongeveer maandelijks oorklachten en had dus regelamtig penicilinekuren en onder narcose schoonmaken, enz. Eigenlijk was zij de reden om over te stappen op rauw voer. We zijn nu ongeveer 1 maand aan het barfen en inmiddels 2X behoorlijk oorpijn gehad. Ik heb begrepen dat dit ook ontgiften kan zijn. En dat dit zelfs heel lang kan gaan duren. Ook vond ik dat Aloe Vera met Waterstofperoxide kan helpen. Maar is dit dan tegen de pijn of alleen om schoon te maken?
Ik wil natuurlijk niet dat de ontsrteking naar binnen slaat, dus wie heeft hier ervaring mee? Hoe kan ik hier het beste mee omgaan?( dus wel/niet weer antibiotica bijv?)
Lefki&Amy
5-sterren

Re: oorpijn door ontgiften?

Berichtdoor Lefki&Amy » Do 08 Apr 2010, 16:31

Als je wil dat het ontgiftingsproces niet verstoord wordt, dan zul je niet aan de ab moeten gaan (of althans; alleen in de zeer noodlijdende gevallen).

Het scheelt dat ze pas anderhalf jaar oud is, dan zal het ontgiften niet heel erg lang gaan duren.
Je kunt het ontgiften ondersteunen met een groene leem kuur.

En voor haar oren kun je eventueel zilverwater gebruiken (zowel uit- als inwendig)...dat is een natuurlijk antibioticum.

Ik weet niet of ze ingeent en ontvlood ( ???) is??
Mocht dat zo zijn, dan heeft ze toch heel wat uit te werken; peniciline, narcosemiddelen, entmiddelen, antivlomiddelen, br*kmiddelen.

Per jaar br*k voeren, zou 1 maand ontgiften staan, dus dan zou het in 1,5 maand klaar moeten zijn voor haar, maar ik denk dat je het in haar geval wel mag verdubbelen  :-X
Heel veel succes!! Nog even volhouden!!  :)
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Do 08 Apr 2010, 17:34

GvanderZweep schreef:Onze anderhalf jaar oude duitse herder heeft  zo ongeveer maandelijks oorklachten en had dus regelamtig penicilinekuren en onder narcose schoonmaken, enz. Eigenlijk was zij de reden om over te stappen op rauw voer. We zijn nu ongeveer 1 maand aan het barfen en inmiddels 2X behoorlijk oorpijn gehad. Ik heb begrepen dat dit ook ontgiften kan zijn. En dat dit zelfs heel lang kan gaan duren. Ook vond ik dat Aloe Vera met Waterstofperoxide kan helpen. Maar is dit dan tegen de pijn of alleen om schoon te maken?
Ik wil natuurlijk niet dat de ontsrteking naar binnen slaat, dus wie heeft hier ervaring mee? Hoe kan ik hier het beste mee omgaan?( dus wel/niet weer antibiotica bijv?)

Dat kan, maar het hoeft niet hoor, dat het van het ontgiften is. Ik vind voor de oren zelf Puur Oor of Prodier Oor heel erg goed. Met Aloe heb ik geen goede ervaring en waterstofperoxide vind ik wel erg heftig.... Eventueel kun je ook een oplossing Propolis druppels gebruiken voor de oren. En verder zou ik probiotica gaan geven om het immuunsysteem wat te boosten.
Jacqueline1968
3-sterren

Berichtdoor Jacqueline1968 » Do 08 Apr 2010, 21:49

Ik heb in Dn Hoek oor druppels meegehad, (hier ook een hond met extreem gevoelige en totaal kapotte oren), ik heb ze nu 1x gebruikt en Gorby vond het best (een goed teken) 2 druppels in ieder oor, hij schudde wat en ik heb me toch een pijp zwart/bruin vuil eruit gehaald  :)

in noodgevallen (vind ik dan hoor) moet je gewoon ab gebruiken, daar zijn hondenoren te kwetsbaar voor, maar echt oplossen doe je het er niet mee.
tis een moeilijke afweging vind ik, die oren zitten zo dicht bij de hersenen, en tegen een hond zeggen dat hij niet mag flapperen of schuiren/krabben.........
maar ab in de oren, dat lost het probleem niet definitief op, is echt lastig hoor, die oren.

Gorby wordt ook ontgift momenteel, maar dat zien we (nog) niet terug in zijn oren, integendeel, die zijn verdacht rustig momenteel.
Sella

Berichtdoor Sella » Do 08 Apr 2010, 21:53

Mijn odh krijgt ook zere oren omdat hij regelmatig weer ontgift door een pancreas probleem.
Ik heb nu gemerkt dat oto heel ,van de fa heel, en die werkt zo verzachtend en pijnstillend als geen ander middel wat ik ooit gebruikt heb voor hem.
Ik heb het bij de etos gehaald, geen idee of ze het ook bij de tuinen of een da drogist hebben

Het heet ook eigenlijk oteel. Ik heb het fout opgeschreven
Laatst gewijzigd door Sella op Vr 09 Apr 2010, 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
geesjevanderZweep
1-ster

Berichtdoor geesjevanderZweep » Vr 09 Apr 2010, 13:26

Bedankt voor alle tips! Ik ga denk ik maar bij de etos dat spul proberen, want ik wil eigenlijk heel graag  een verzachtend middeltje hebben. Ze heeft nu ook nog niet een dikke oorontsteking; de oren zijn ook heel mooi schoon, maar haar rechteroor blijft zo gevoelig voor kou en regen; dan laat ze hem wel echt hangen,dus is het goed pijnlijk.  Mijn kinderen hadden vroeger een muts op als de oren gevoelig waren, maar dat kan je bij een hond moeilijk doen ;) en ik ben bang dat het wel weer een dikke ontsteking gaat worden en baal ook best wel dat het nou nooit eens helemaal over is... Steeds AB is ook absoluut niet de oplossing; dat heb ik inmiddels wel gemerkt!
Ik hoop natuurlijk dat  na een paar maanden te barfen ze zoveel afweer heeft  en dat ze zo ontgift is, dat ze eindelijk eens van deze kwaal af is! Al een keer eerder van iemand gehoord over dat goedje wat Lizzy noemde; ga ik ook halen en dan maar weer afwachten.
Nogmaals; bedankt voor het reageren allemaal!
Exect
4-sterren

Berichtdoor Exect » Ma 19 Apr 2010, 13:49

yuki11 schreef:Als je wil dat het ontgiftingsproces niet verstoord wordt, dan zul je niet aan de ab moeten gaan (of althans; alleen in de zeer noodlijdende gevallen).

Het scheelt dat ze pas anderhalf jaar oud is, dan zal het ontgiften niet heel erg lang gaan duren.
Je kunt het ontgiften ondersteunen met een groene leem kuur.

En voor haar oren kun je eventueel zilverwater gebruiken (zowel uit- als inwendig)...dat is een natuurlijk antibioticum.

Ik weet niet of ze ingeent en ontvlood ( ???) is??
Mocht dat zo zijn, dan heeft ze toch heel wat uit te werken; peniciline, narcosemiddelen, entmiddelen, antivlomiddelen, br*kmiddelen.

Per jaar br*k voeren, zou 1 maand ontgiften staan, dus dan zou het in 1,5 maand klaar moeten zijn voor haar, maar ik denk dat je het in haar geval wel mag verdubbelen  :-X
Heel veel succes!! Nog even volhouden!!  :)

Hallo deze onderstaande regel is van jou . Nu heb ik een vraag hier over  ik moet echt elkemaand mijn Dherder een injectie geven tegen  insecten  inverband hier in Thailand enorme hoeveelheden insecten  teaken muggen enz zijn  en . nu mijn vraag dus het ontgiftigen gaat bij hem dan elkemaand op nieuw gebeuren hij is net begonnen volgens ingewijde hier op barfpal omdat ik gevraagd heb over het verschrikkelijke verharen enz enz ook wat bulten alleen achterpoten lies verder nergens ,, ze de personen op Barfpla  vertelde dat hij aan het ontgiften was . dat hij aan het ontgiftigen was ik heb dat daar voor met ander honden nooit eerder meegemaakt >< hij heeft maar 1 maand brokken gehad . grt Henk te Thailand
weet niet of ze ingeent en ontvlood ( ) is??
Mocht dat zo zijn, dan heeft ze toch heel wat uit te werken; peniciline, narcosemiddelen, entmiddelen, antivlomiddelen, br*kmiddelen
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”