Beschimmeld brood gegeten

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Nadia
5-sterren

Berichtdoor Nadia » Di 06 Apr 2010, 12:31

Moet het hier? In de vraag en problemen BARF of in de bar??
Mij leek hier, omdat het niet echt een onderdeel van mn menu is, maar wellicht toch nuttig om te bewaren.. I don't know.

Kain heeft net tijdens de wandeling 1 snee behoorlijk beschimmeld brood gegeten.. De snee was voor 3/4de helemaal beschimmeld!
Nu LIJKT mij dat dit geen kwaad kan.. Gezond is anders..

Het was tijdens de wandeling in het bos. Het eerste stuk word nog wel eens gebruikt als dumpplaats voor afval.. Erg vervelend. Hij mag daar ook niet meer los nu. hij was zo blij met zijn 'buit' dat meneer het ook niet meer terug wilde geven.. Heb nog even naar de rest van het brood gekeken.. Meneer had de groenste snee eruit gevist... Zal wel het hardste hebben gestonken denk ik.. Bah..

Wel of niet de DA bellen. Mijn gevoel zegt van niet.. Wellicht hebben jullie een andere mening!?
HannekeKjell
5-sterren

Re: Beschimmeld brood gegeten

Berichtdoor HannekeKjell » Di 06 Apr 2010, 13:25

Ik zou er ook van balen, maar ik zou de DA er niet voor bellen.
Tenzij natuurlijk blijkt dat het echt niet goed valt en dat ie gaat en blijft overgeven of zo.
Jacqueline1968
3-sterren

Berichtdoor Jacqueline1968 » Di 06 Apr 2010, 14:05

Gorby denkt dat tie stofzuiger is en eet de vreselijkste dingen buiten (als we het niet kunnen voorkomen, en dat lukt gewoon niet altijd)

Hoewel zijn darmen heel erg kwetsbaar zijn, hebben we nog nooit een specifieke reactie op wat dan ook gezien.
1x met een karbonade, had hij 1x een ontlasting in slijm verpakt, dus de rommel werd er keurig uit getransporteerd.
brood, dode muis, patatjes........ we zien er niks van terug  ;)

beschimmeld brood is denk ik niet zo erg, die schimmels zullen het maagzuur van de hond wel niet overleven.
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Di 06 Apr 2010, 14:24

Ik belde daar geen da voor. Die kan er tenslotte ook niet meer zoveel mee. Denk dat een boterham, al dan wel of niet beschimmeld niet zoveel kwaad kan bij een hond die geen ernstige granenallergie heeft. Ik zou dus niks doen, bammetje wordt vanzelf tot keutel verwerkt.
Nadia
5-sterren

Berichtdoor Nadia » Di 06 Apr 2010, 14:42

Okidoki!! Dankjulliewel allemaal!
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”