pup op kvv

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

pup op kvv

Berichtdoor Barfplaats

martine en tommie
1-ster

pup op kvv

Berichtdoor martine en tommie » Ma 05 Apr 2010, 10:46

Hoi allemaal,

Ik heb een chi x maltezer mix van bijna 4 maanden, vanaf het begin last van zijn spijsvertering gehad en nadat hij een dikke darm onsteking kreeg ben ik gaan zoeken naar alternatieven. Zo ben ik van brokken naar KVV gegaan, nog maar een paar dagen dus kan er niet echt veel van zeggen.
Wat wel opvalt, ontlasting, gister nog veel omdat dat zijn laatste ontginfting was  ;) en vanmorgen? bijna niks en keurig hard.
Verder is ie veel actiever.
Hij eet eindelijk graag zijn bakje leeg (staat te drentelen als ik bezig ben  ;D) en dat in tegenstelling tot de brokken die konden blijven staan tot ze bijna versteend waren  :P

Hij weegt nu 3 kilo en hij krijg een half pak smuldier per dag (200 gram) gevoelsmatig is dat een goede hoeveelheid. Daarnaast eet hij nog rauwe groente en fruit, af en toe wat zuivel, 1 keer per week een eitje (nu nog gekookt) en ik wil hem ook rauw vlees gaan geven. Kippevleugels bijv.

Ik vraag me af hoe ik dan naar de hoeveelheid eten moet kijken, stel dat hij morgen 2 kippevleugels eet, moet ik dat gewicht dan van smuldier aftrekken of gewoon kijken hoe ie het doet. Hij zit nu mooi op gewicht en dat wil ik graag zo houden  ;)
Inge en Bono
5-sterren

Re: pup op kvv

Berichtdoor Inge en Bono » Ma 05 Apr 2010, 14:30

Ik zou het gewicht inderdaad aftrekken van de hoeveelheid kvv die hij normaal krijgt. (alleen zou ik geen kippevleugels geven omdat kip (en rund) al in smuldier compleet zitten; eendennekken is misschien een mooi alternatief?)
K&D
5-sterren

Berichtdoor K&D » Wo 07 Apr 2010, 22:39

Kwartelkarkasjes is ook een leuk alternatief.
*Lia*
5-sterren

Berichtdoor *Lia* » Do 08 Apr 2010, 20:45

Ja, aftrekken van de normale maaltijd
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”