Advies oudere herder

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Barfplaats
Gesponsord bericht

Advies oudere herder

Berichtdoor Barfplaats

toscak
4-sterren

Advies oudere herder

Berichtdoor toscak » Zo 04 Apr 2010, 19:34

Hoi,

Ik plaats even een vraag over de duitse herder van mijn schoonmoeder.

Hij is bijna tien jaar en heeft allerlei ouderdomsverschijnselen, denk dan vooral aan startpijnen, moeilijk lopen etc. Mijn schoonmoeder is al een paar keer naar de DA geweest en zeer waarschijnlijk heeft hij ook HD en arthrose. Verder is hij nog super vrolijk en zodra hij een pupje ziet ofzo weer zo fit als een 2 jarige.

Nou zou ik graag advies willen hoe wij hem homeopatisch kunnen ondersteunen?
Mijn schoonmoeder is al een tijdje niet bij de DA geweest ivm haar financiele situatie. Verder loopt hij verplicht trappen (scheiding  :'( ). Die hond is nog lang niet klaar om te gaan, maar ik zou het hem wel wat makkelijker willen maken.
Souris
3-sterren

Re: Advies oudere herder

Berichtdoor Souris » Zo 04 Apr 2010, 19:40

Wat voor eten krijgt de hond? Wordt hij op het moment al behandeld of nog helemaal niets?
Mary.vS
2-sterren

Berichtdoor Mary.vS » Zo 04 Apr 2010, 20:17

toscak
4-sterren

Berichtdoor toscak » Zo 04 Apr 2010, 22:33

Hij krijgt nu FF brokken...

Ik heb weleens KVV gebracht, maar daar gaat hij zwaar van aan de sch*t en dat wil ze die oude hond niet meer aan doen.

Verder wordt hij nergens voor behandeld.
Truus
5-sterren

Berichtdoor Truus » Ma 05 Apr 2010, 12:37

Tsja, een hond kost geld en zou hem niet met pijn laten lopen. Ik geef CortaRX en Metacam en dan kan hij nog lekker mee lopen. Niet meer als een jonge hond maar hij is ook al 15 jaar.
Laatst gewijzigd door Truus op Ma 05 Apr 2010, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
diergedrag
3-sterren

Berichtdoor diergedrag » Ma 05 Apr 2010, 12:59

Ook zonder de dierenarts is wel duidelijk dat de hond pijn heeft en de startpijn duidt inderdaad op artrose.
Honden kunnen pijn goed verbergen en zetten zich, als ze ergens erg enthousiast over zijn, zelfs over heel veel pijn heen.

Het gaat m.i. onder verwaarlozing/mishandeling vallen om een hond willens en wetens pijnstilling te onthouden. Wel heel triest voor je schoonmoeder dat haar financiele situatie zo slecht is :'(
Is het voor haar haalbaar om in elk geval pijnstilling te geven?

Sterkte voor haar en de hond!
toscak
4-sterren

Berichtdoor toscak » Ma 05 Apr 2010, 14:04

diergedrag schreef:Ook zonder de dierenarts is wel duidelijk dat de hond pijn heeft en de startpijn duidt inderdaad op artrose.
Honden kunnen pijn goed verbergen en zetten zich, als ze ergens erg enthousiast over zijn, zelfs over heel veel pijn heen.

Het gaat m.i. onder verwaarlozing/mishandeling vallen om een hond willens en wetens pijnstilling te onthouden. Wel heel triest voor je schoonmoeder dat haar financiele situatie zo slecht is :'(
Is het voor haar haalbaar om in elk geval pijnstilling te geven?

Sterkte voor haar en de hond!

Ja die pijnstilling die betalen wij dan. Vind ik ook geen probleem, daarom de vraag wat nog meer kan helpen. Het liefst homeopatisch, maar de DA zal ook vast iets van Rymadil geven...

Als ik, als objectief persoon, kijk naar die hond zou ik hem persoonlijk ook nog niet laten inslapen. Ja, het is een oude hond, maar het is ook weer niet zo dat hij niet kan en wil opstaan en niet kan en wil lopen. Hij wordt gewoon oud en dat proces zou ik voor mijn schoonmoeder het liefst wat langer uitstellen  :-\
Suzanne
5-sterren

Berichtdoor Suzanne » Ma 05 Apr 2010, 14:24

Is er werkelijk geen mogelijkheid om het trappen lopen te beperken? Dat lijkt me funest eerlijk gezegd ;-(

Ik heb inmiddels voor Guinnie Primeval Gelatinaat en Doils Senior, dat lijkt bij haar goed aan te slaan, maar zij heeft GEEN arthrose. Ik zou er wel mee naar de DA gaan... eerst weten wat het dier mankeert voordat je er maar een pijnstiller in gaat duwen. Het neigt idd naar 'mishandeling' van de eigenaar om het dier bewust deze zorg te onthouden. Sorry, maar dat vind ik echt; geldgebrek... ik snap het, maar het mag geen excuus zijn; het dier heeft pijn .. of toch minstens ongemak!

Wel heel nobel dat jij die kosten op je wilt nemen hoor!!!

Suzanne
toscak
4-sterren

Berichtdoor toscak » Ma 05 Apr 2010, 15:54

Poeeehh mishandeling  :-\, ongelooflijk... maar goed, dan nog even voor de duidelijkheid het hele verhaal.

Schoonmoeder komt afgelopen zaterdag naar mijn vriend om te vragen of hij de dierenarts kosten op zich wil nemen, want ze ziet dat het achteruit gaat. Schoonmoeder is alleen en zit zwaar in schuldsanering en kan amper zichzelf onderhouden. Wij nemen altijd de kosten van de hond op ons incl eten etc. Ze voelt zich daarover schuldig en kijkt dingen dus wat langer aan dan mensen zouden doen als er wel geld is. Er is geen acuut gevaar, dus een week wachten kan dan best wel. Ik hoop dat niemand ooit in zo'n situatie komt, want wat er niet is, is er niet... en dat is geen kwestie van snappen, maar een feit.
Uiteraard hebben wij ja gezegd, en bedacht me dat ik ondertussen hier op het forum me kan gaan verdiepen in homeopatische ondersteuning, totdat ik dinsdag contact op kan nemen met DA.

Inmiddels heb ik al meerdere reacties over 'mishandeling' en dat vind ik toch wel heel vervelend. Ik neem de serieuze reacties van harte overigens...

Iedereen bedankt voor de reacties
Sella

Berichtdoor Sella » Ma 05 Apr 2010, 17:48

Naast pijnstilling geef ik een stramme startpijn rhus toxicodendron d6.
Traumeel erbij doe ik omdat het ook een zwellingsvermindering geeft voor evt zwellingen en vochtophopingen.
In ieder geval, mocht je schoonmoeder daar nog niet aan gedacht hebben, een oud dekbed of een fleecedeken op haar ligplaats, zodat de kou niet zo optrekt en dat extra pijn kan geven.
toscak
4-sterren

Berichtdoor toscak » Ma 05 Apr 2010, 18:17

Sella schreef:Naast pijnstilling geef ik een stramme startpijn rhus toxicodendron d6.
Traumeel erbij doe ik omdat het ook een zwellingsvermindering geeft voor evt zwellingen en vochtophopingen.
In ieder geval, mocht je schoonmoeder daar nog niet aan gedacht hebben, een oud dekbed of een fleecedeken op haar ligplaats, zodat de kou niet zo optrekt en dat extra pijn kan geven.

Thanks! Hij ligt inderdaad op een soort van matras.
Sella

Berichtdoor Sella » Ma 05 Apr 2010, 18:30

mooi dat scheelt al.
Lefki&Amy
5-sterren

Berichtdoor Lefki&Amy » Ma 05 Apr 2010, 18:48

Pijncompositum van de Groene Os, Puur Arthro Complex, Glucosamine-Chondroitine (Corta RX is een hele goeie), visolie (bv Doils).
Cindy de Wolf
5-sterren

Berichtdoor Cindy de Wolf » Ma 05 Apr 2010, 18:49

Als je zou gaan voor Primeval gelatinaat, koop dan de paardversie bij www.dierapotheker.nl die heeft namelijk dezelfde samenstelling als de hond versie maar de emmer van 5kg is heeeeeeel veel goedkoper dan een 2kg verpakking voor de hond.
Het klinkt mij echt wel als artrose in de oren. Goed warm houden bij slecht weer, ook met uitlaten dus desnoods dan een jas aan tegen gure regen en wind. Traumeel zou ik zeker gaan geven en bij www.dochorse.com is dat redelijk betaalbaar. Wat ook nog het overwegen waard is is Inflamex http://www.cortaflex.nl/catdogproducts.html

Sterkte!
Souris
3-sterren

Berichtdoor Souris » Ma 05 Apr 2010, 19:07

He wel heel erg vervelend voor iedereen hoor. En fijn voor de hond dat jullie de kosten willen dragen.
Weet niet hoe goed en mobiel jou schoonmoeder is maar misschien met een tuig dat ze het traplopen wat kan ontlasten?
Lijkt me voor de hond fijn om pijnstillers te krijgen. (metacam misschien optie) Maar dat is makkelijk gezegd van iemand die niet in de schuldsanering zit, want deze medicatie is best prijzig. Glucosamnine voor onderhoud van gewrichtskraakbeen? Homeopatisch ben ik niet in thuis hopelijk vinden jullie iets wat goed ondersteunt!
De conclusie, practisch dierenmishandeling, is wel snel getrokken. Maar mevrouw (en jullie) zal zich al vervelend genoeg voelen, aan goede ideeen heeft ze wat meer dan aan een veroordeling. Al kan ik het wel begrijpen want het klinkt wel of de hond pijn heeft.... :-\
Is de minima-praktijk een optie wellicht of de hondenbescherming???
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”