slijmerige ontlasting vraag

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

mcSnurk
5-sterren

Berichtdoor mcSnurk » Vr 02 Apr 2010, 07:40

die goeie (en soms slechte) darmbacterien waar zitten die nu precies? Is dat in de dunne darm, de dikke darm? Of eigenlijk de hele darm? En als de hond diarree heeft en de slijmlaag komt mee, worden daarmee ook de opgebouwde goeie bacterien naar buiten gegooid en moeten die dan weer opnieuw opgebouwd worden?
Ik zit me af te vragen hoe dat precies zit :-\
Jacqueline1968
3-sterren

Re: slijmerige ontlasting vraag

Berichtdoor Jacqueline1968 » Vr 02 Apr 2010, 09:48

ik geloof niet dat van 1x slijm lossen en dat is meestal uit de dikkedarm alle darmflora nu verloren is geraakt.

wij zien/zagen bij Gorby vaak dat als hij iets at of kreeg waar hij niet goed mee om kan gaan, hij het in een soort slijmnetje verpakt en het eruit gooit, de dikke darm is dan meestal wat er geirriteerd is. zolang dat niet langdurig is, en geen bloed meekomt, herstellen ze het zelf, en is het irritatie, geen ontsteking.
gaat Ayuk veel zitten persen, tig keer op een wandeling, elke keer wat slijm.......... dan wordt het tijd voor de da.

ik heb altijd begrepen dat voornamelijk ab en bv sulfasalazine echt alles om zeep helpt, goed en slecht.

als ik zelf het laatste zou willen slikken (hele goede symptoom bestrijding) wil de maag/darm/lever-arts me eigenlijk niet behandelen, sulfa dood alles en, wat veel honden niet kunnen vertellen maar wat wel zo is, je krijgt er knallende koppijn van (ik wel tenminste en velen met mij)
hij schrijft het dan ook nooit meer voor.

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”