Urine verzuren

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Urine verzuren

Berichtdoor Barfplaats

eswon
1-ster

Urine verzuren

Berichtdoor eswon » Do 01 Apr 2010, 07:40

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en zal me even snel voorstellen.
Mijn naam is Esther,en heb 4 honden,3 maltezers en sinds 6 weken een kruising Mechelaar/Hollandse herder.Ik heb ze sinds 3 weken op vers voer staan en dat gaat perfect!Alleen had Byqe (de jongste) 2 weken geleden blaasontsteking.Antibiotica gehad en vorige week was de blaasontsteking wel weg,maar de urine nog te basisch.De da stelde dus voor om haar een 3 tot 4 weken op dieetbrokken te zetten,maar wat een ramp.Ik heb haar dat een paar dagen gegeven,maar ze dronk hele bakken water leeg,pieste alles onder dus ben gauw weer afgestapt van die rotbrokken!Nu had ik gelezen hier dat je dus cranberrys en vitamine c en appelazijn kan geven.Ik heb nu de vitamine c en cranberrys voor kinderen (optamix?) gehaald,moet alleen nog appelazijn.Vitamine c had ik al gelezen moet ik 500 mg gram geven,maar heb ik wel goed gedaan aan de cranberrys?En hoeveel moet ik daar van geven?Er staat op verpakking 3 maal daags 1 bij problemen en als alles goed is 1 maal daags 1 maar ja dat is natuurlijk voor kids.in 1 tablet zit 100 mg extraxt wat overeenkomt met 16.000mg verse cranberrys.

Nou een heel verhaal maar hoop dat jullie me kunnen adviseren!

Groetjes Esther
Lizzy
Moderator

Re: Urine verzuren

Berichtdoor Lizzy » Do 01 Apr 2010, 08:05

Hoi Esther, in die brokkenmeuk zit ook een stof waardoor je hond meer gaat drinken en dus meer gaat plassen, zodat ze beter doorspoelt. Jaaaa, ze verzinnen wat bij die brokfabrikanten!

Hoeveel weegt Byqe? Je kunt de Cranberry's ook prima geven hoor. Je kunt de volledige kinderdosis aanhouden. Heb je zelf sticks waarmee je de pH waarde kunt meten?
Inge en Bono
5-sterren

Berichtdoor Inge en Bono » Do 01 Apr 2010, 09:12

Ik heb met puppewup hier ook vit. C en cranberrie tabl. gegeven. Ze had een blaasontsteking en en een te hoge PH. Ze zat met een paar dagen op een ph waarde van 6,5. Die blijft nu netjes op die waarde (controleer ik nu om de 3 dagen met een stripje) zonder de vit. C en cranberrie
eswon
1-ster

Berichtdoor eswon » Do 01 Apr 2010, 13:42

Haai,

Nee die strips heb ik nog niet,die zal ik dan ook maar eens aanschaffen!Ja wat een troep zitten er dan in die brokken hé?
Maar dat plassen wat ze deed,niet normaal,dacht zo krijg ik haar straks niet meer zindelijk,kan ik de hele dag buiten blijven staan!
Maar is het nodig om naast vitamine c en cranberrys ook nog die appelazijn te doen?

Bedankt voor jullie reacties!

Esther
eswon
1-ster

Berichtdoor eswon » Do 01 Apr 2010, 13:43

p.s ze weegt nu 9,5 kilo
henneke
5-sterren

Berichtdoor henneke » Do 01 Apr 2010, 14:12

ik ben er niet voor om heel veel middellen te gelijk in te zetten en zou de appelazijn nog even achterwegen laten en eerst eens even kijken hoe het gaat als je het met vit c en of cranberrie doet , je kan als het niet genoeg zakt alsnog meer inzetten .
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”