KVV/BARF voeren als je overdag werkt

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Elise Lecarme
3-sterren

Berichtdoor Elise Lecarme » Di 30 Mar 2010, 19:08

We hebben twee ragdoll kittens van 6 maanden oud, beide wegen inmiddels 3200 gram. Ik ga overstappen op KVV en barf, maar omdat ze (voor ragdoll kittens zeker) nog erg jong zijn vraag ik me af hoe ik het met de frequentie van eten geven moet doen.

Ze zijn nu gewend aan 1x daags blik (applaws kitten) en continue brokjes (ook applaws kitten), maar ik denk dat twee keer daags kvv voeren nog te weinig is.
Zijn er hier misschien mensen die een idee of oplossing hebben waarmee we op de dagen dat we allebei werken (dat is 3 dagen per week) en er overdag dus niemand thuis is toch 3 tot 4 keer daags kvv kunnen voeren zonder dat het bederft?

Alvast bedankt voor je reactie,

Elise
Too
5-sterren

Re: KVV/BARF voeren als je overdag werkt

Berichtdoor Too » Di 30 Mar 2010, 19:59

Ik denk dat je best 3x daags kunt voeren.. ochtend, bij thuiskomst en voor t slapen

Overigens kregen mijn dametjes met 5 maanden al 2x daags een afgepaste portie die ze in 1 keer op 'moesten' eten [volgens mij heb ik t je in een ander topic al verteld ;)]
ik vind t met meerdere katten best prettig een beetje zicht op inname te hebben.

Een andere mogelijkheid zou een voederapparaat met timer kunnen zijn maar dan weet je nooit wie wat heeft gegeten.
koekje
Moderator

Berichtdoor koekje » Wo 31 Mar 2010, 19:28

Met 6 maanden kunnen ze al best 2x per dag eten, dat is geen probleem. Als jij het desondanks te weinig vindt, kan je ook voor 3x per dag kiezen; dus ongeveer om de 8 uur. 1x 's ochtends, 1x aan het einde van de middag na het werken en 1x voor het slapen gaan.
Continu een bak voer hebben staan werkt erg averechts en is nergens voor nodig. Brokjes gewoon wegdoen, blik kan je eventueel tijdelijk gebruiken om te laten wennen, mocht dat nodig zijn.
Elise Lecarme
3-sterren

Berichtdoor Elise Lecarme » Di 06 Apr 2010, 13:37

Bedankt voor de reacties. Ze eten inmiddels 3 keer per dag haaksbarf met nog een snuf blikvoer er doorheen
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”