eerste keer kipvleugel en spugen

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

bascha
2-sterren

Berichtdoor bascha » Di 30 Mar 2010, 10:50

Gisteravond heeft freule haar eerste kipvleugel gegeten. ze heeft deze met veel smaak gegeten. ik had de vleugel een knipje gegeven (zoals ik ergens hier gelezen heb) vervolgens heeft ze in de loop van de avond moeten spugen. Dit heeft ze ook weer opgegeten en alles was goed.

Iemand tips? moet ik de vleugel dan kleiner maken ofzo? zou de vleugel te groot zijn geweest voor mijn 7 maanden oude pupje? of misschien teveel aangezien ze pas een paar dagen barft?

Vandaag de kippennekken gingen prima. (deze heeft ze ook al eens gehad en dat ging toen ook prima)

een andere vraag nog> her en der lees je wel eens dat de hond op iets kan reageren. zijn er specifieke reacties gemeld? ik vraag me gewoon af of er bepaalde dingen/reacties zijn waar ik extra op moet letten.

Antoinette
Mevroi Kruim
5-sterren

Re: eerste keer kipvleugel en spugen

Berichtdoor Mevroi Kruim » Di 30 Mar 2010, 14:25

Als ze hem weer opgegeten heeft en het is er dan netjes ingebleven dan zou ik me geen zorgen maken. Tis wennen, dat barf, je moet leren als hond hoe je dat het beste verwerkt en het is zo lekker dat het verleidelijk is om te weinig te knagen en tja, dan kan zo'n vleugel wel eens net verkeerd zitten. Geen probleem, leg je 'm d'r weer ff uit en dan netjes weer naar binnen  ;D
Ik zelf zou geen kleinere stukken geven maar gewoon ingeknipte vleugel blijven geven, dan leert ze vanzelf om goed te kauwen en de boel op de juiste manier te verwerken.

Ergens vreemd op reageren: jeuk, diarree zijn de meest voorkomende allergische reacties. De huid en de darmen zijn eigenlijk 1 groot orgaan, de buitekant van een dier als het ware, en die reageren nog wel eens op vreemde dingen. Dan moet je wel eerst andere mogelijke oorzaken uitsluiten: vlooien, pollen, nieuw vloerkleed, buiten iets vreemds gegeten, eng snoepje van aardig persoon gekregen, virus, bacterie, dat soort zaken. Veruit de meeste jeuk- en diarreeklachten worden niet door voeding veroorzaakt. Dus vooral niet gelijk in de stress schieten als je hond een keer jeukt of dunne heeft, pas als het lang aanhoudt en je er niet achter komt wat het is kun je aan voeding gaan denken.

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”