nierproblemen

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

nierproblemen

Berichtdoor Barfplaats

sandrabillen
1-ster

nierproblemen

Berichtdoor sandrabillen » Vr 26 Mar 2010, 13:47

Hallo

Mijn naam is Sandra en ben de trotse eigenaar van 5 flatcoated retrievers.
De oudste is 12jaar en zij krijgt sinds een 7tal maanden duck dynamiek, omdat ze echt geen zin meer had in brokken en zeer slecht begon te eten met duck te geven heeft ze haar eetlust terug.
Een paar vrienden van mij zijn al heel lang van brokken naar barf over geschakeld, en ik heb daar interesse in dus wat info gevraagd aan hun en mijn oude dame dat ook allemaal eens laten proeven ik moet zeggen haar eetlust werd nog beter.

Gisteren heb ik de uitslag van het bloed en urine onderzoek gehad, en de raad van de dierenarts is haar op een voeding zetten met weinig eiwitten, maar brokken zie ik echt niet meer zitten.

Dus is mijn vraag is er nog iemand die dit soort probleem heeft en is het aan te raden om haar op vers vlees te houden.

Sandra en Xena
Mevroi Kruim
5-sterren

Re: nierproblemen

Berichtdoor Mevroi Kruim » Vr 26 Mar 2010, 15:01

Ja, het is zeker aan te raden om haar op vers te zetten. Er zijn nierdieten te koop van diverse kvv-merken maar het beste is zelf samenstellen. Als je ff zoekt op nierdieet vind je behoorlijk wat info over hoe je dat precies doet. Het is heel belangrijk dat ze de allerbeste kwaliteit eiwitten krijgt, dus geen granen of piepers maar vlees en botten, en dat ze voldoende tot veel drinkt om de nieren te helpen met het afvoeren van afvalstoffen. Afhankelijk van de nierwaardes kan het goed zijn om fosfor in het dieet te beperken, dan voer je alleen gevogelte. Verder is Solidago een heel goed homeopathisch medicijn bij nierproblemen, en de meeste dierenartsen schrijven ook Fortekor voor om de nieren te helpen functioneren.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Vr 26 Mar 2010, 15:10

Ik zou zeker niet terug gaan naar brokken! Hier staat het BARF nierdieet: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 598.0.html. En Solidago tabletten van A. Vogel zijn zeer aan te bevelen bij nierproblemen.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”