zo spannend helemaal nieuw!

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

pippa
1-ster

Berichtdoor pippa » Vr 19 Mar 2010, 15:55

Via hondenpage ben ik hier gekomen. Mijn Pippa is 15 weken. Ze is een podenco/powderpuff van 3.4 kilo.
Ze krijgt drie keer per dag eten KVV carnibest,pup,kip of lam, farmfood kvv-rund. Ze vindt het heerlijk. En heeft goede ontlasting. Wel momenteel jeuk:-( maar dat kan toch ook vacht verandering zijn?
Afijn ik zou het liefste drie dagen barfen:ma,di en woensdag. Daarnaast dus kvv. Ik kan via de maroc slager aan kippemaagjes,levertjes,lamsniertjes,kippenekjes,lamsgehakt,rundergehakt, en kipfilet komenNatuurlijk ook aan vis en groente.
Ik heb haar gister en vandaag rauw gevoerd 60 om 20 om 20 spier,bot,orgaan en ze vond het geweldig! Keurige ontlasting. En ik vond het zelf ook super om haar zo uit de hand te laten kauwen en smullen. Ze kreeg wat gekookte wortel en broccoli en wat alfalfa. Ze vindt een beetje ei met schil ook geweldig. Dus ik denk dat het bij ons past:-)
Wil iemand helpen iets van een beginnersmenuutje op te stellen?
Greece
5-sterren

Re: zo spannend helemaal nieuw!

Berichtdoor Greece » Vr 19 Mar 2010, 18:57

Welkom op BP.
Tsja, de bedoeling is dat je zelf een menu maakt en ter beoordeling hier op bp plaatst. Je hebt hier voorbeelden genoeg. Gewoon doen en laat de reacties maar komen. Denk er wel aan dat in KVV al vrij veel orgaan zit. Dat zou ik dus niet als BARF hapje erbij geven. Wel diersoorten (vlees en/of vleesbot) welke niet in de KVV zit die je nu voert. Ik lees b.v dat je CB kip en lam en FF rund voert. Dan zou ik geen kippenmaagjes, lamsniertjes en rundergehakt geven. Maar b.v. parelhoenkarkas, hertenvlees,haasspiervlees (en later de karkas en poten)konijn,vis en natuurlijk een rauw eitje. Enfin gewoon proberen
Too
5-sterren

Berichtdoor Too » Vr 19 Mar 2010, 19:04

Hi Pippa, welkom op barfplaats

Podenco/powderpuff.... klinkt erg leuk... fotooooo??  :biggrin2:
Leuk dat je ook ander dingen naast de kvv wilt gaan geven!! Zelfsamenstellen werkt erg verslavend

Het allermooist is als je zelf een eerste opzet maakt [met evt denk-foutjes  ;)] dat is dé manier om t onder de knie te krijgen zo ben je ook in staat om waar nodig een keer wat aan te passen.

Ik denk dat t voor jou t handigste is als je een menu maakt wat normaliter voor een hele week zou gelden maar wat jij in 2 weken aan Pippa voert [snap je m nog?]
T mooiste is t als je diersoorten kunt voeren die niet in de kvv's zitten, bij 'mijn' islam slagers ligt ook altijd kalkoen, soms geit en t vlees dat hij tot gehakt maalt kan ik ook aan 1 stuk kopen [da's weer leuk voor t kauwwerk]
**Jolanda**
5-sterren

Berichtdoor **Jolanda** » Vr 19 Mar 2010, 19:25

Zoals al gezegt; probeer diersoorten te voeren die niet in de kvv zitten. Met wat zoekwerk (eventueel hier op BP in de 'a la cart' lijst) zul je adressen vinden waar je ook aan andere diersoorten kunt komen.

Als iemand een menu voor jou maakt weet je eigenlijk nog altijd niet wat je nou aan het doen bent.
Steek er wat tijd in, bekijk andere menu's, lees de barfbieb eens door met wat wel of niet kan, kijk in het kattengedeelte om te zien hoe er gebarft word met kleinere huisdieren en gooi je menu op BP. Er zijn genoeg mensen die naar een menu willen kijken en jou tips geven als het niet helemaal oke is.

Ik zou zowiezo 1dag vis geven en dan nog 2 dagen iets anders ( bijv. konijn, hert, haas, parelhoen, kwartel, kalkoen, paard)
Pas maar op met samenstellen want voor je het weet heb je al een menu voor de hele week en ben je volledig over op Barf ;)
Paula1976
4-sterren

Berichtdoor Paula1976 » Ma 22 Mar 2010, 11:53

Hallo,

Wat leuk een podenco/powderpuff!! Is dat van het nestje van Jippie/Kelly van het chinezenforum??

Daar zit ik namelijk ook als Tico, aangezien Tico onze powderpuff is van 24 weken!!

Inderdaad zou ik zelf ff aan de slag gaan met een menu voor Pippa en die hier dan plaatsen voor feedback. Tico krijgt zoal: konijnkarkas, zalmkop, eenden-en kippennek, kwartelkarkas, hertenvlees, paardenvlees, kalkoendijvlees, runderpens, kalkoenhart, kippenmaagjes etc.

Succes er mee!! 

Enneuhh..... we willen hier altijd graag foto's zien!!
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”