vraagje over natuurlijke pijnstillers

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

JoNoMo
4-sterren

Berichtdoor JoNoMo » Ma 15 Mar 2010, 18:15

Jopie heeft vorige week een vreselijk abces in haar hals gehad.
In eerste instantie is het door een weekend dierenarts open gemaakt om het pus er uit te laten lopen.
Ze had 40,7 koorts en ze heeft 2 spuiten antibiotica gehad.
Na 3 uur kwam er alleen nog maar bloed uit (het was hier een bloedbad)dus is het toch weer dicht gemaakt en de koorts was gezakt naar 39,7.
De volgende dag naar onze eigen DA geweest daar heeft ze nog 2 spuiten gehad en het abces was bijna niet meer te zien en de koorts was gezakt naar 38,4
Ze heeft voor 5 dagen pijnstillers en ontstekingsremmers gehad en voor 14 dagen antibiotica.
Nu ben ik al blij dat ze niet vreselijk aan de diaree is geraakt met haar EPI maar nu heeft ze meer last van haar heupen ze krijgt  gluco,MSM en duivelsklauw.
Het is alsof die medicatie de gluco,MSM en duivelsklauw tegenwerkt.
Kan dat ?
Ze is nu 9 jaar en had op 18 maanden al zulke slechte heupen dat ze er niet oud mee zou worden volgens de DA.
Nu is mijn vraag wie gebruikt er pijn compositum of Salisprin en wat zijn de resultaten en hoe snel gaf het resultaat.
Metacam is dus geen optie i.v.m haar EPI
Sella

Re: vraagje over natuurlijke pijnstillers

Berichtdoor Sella » Ma 15 Mar 2010, 19:45

Ikke salisprin voor Diego. Werkt goed voor acute pijn, voor zijn rug niet genoeg.
Pijncompositum vindt hij werkelijk te goor voor woorden toen ik het een week gegeven had weigerde hij ook categorisch. Het werkte wel goed.
Ik weet niet of ik nog een flesje heb zal eens kijken mag je het wel hebben
JoNoMo
4-sterren

Berichtdoor JoNoMo » Ma 15 Mar 2010, 20:18

Ok dank u

Ik heb haar vanmiddag 3 salisprin gegeven en vanavond voor ik naar mijn bed ga zal ik haar nog 3 geven.
HannekeKjell
5-sterren

Berichtdoor HannekeKjell » Ma 15 Mar 2010, 20:32

Ik heb Kjell een tijdje pijncompositum gegeven (ivm artrose) maar daar ben ik mee gestopt omdat hij het ook echt gruwelijk goor vond.
Hij stond met zijn kop te schudden en niezen en hoesten en proesten en zo. Als hij me aan zag komen met het flesje zette hij het al op z'n lopen.
En met andere medicijnen of supplementen heeft hij dit nooit gedaan.
Had ook (nog) niet het idee dat het werkte, ik heb het ongeveer anderhalve week gegeven.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”