Oorzaak diarree

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Oorzaak diarree

Berichtdoor Barfplaats

Anna Penta
5-sterren

Oorzaak diarree

Berichtdoor Anna Penta » Wo 10 Mar 2010, 07:31

Bambi heeft dinsdagavond een klein stukje quiche gekregen (restje). Gister heeft ze de hele dag diarree gehad en vanochtend nog steeds. En niet in één keer maar de hele tijd kleine beetjes.

Dit kan toch niet meer aan die quiche liggen? Even voor de duidelijkheid: Bambi is verlamd en krijgt heel snel diarree, ze kan niet tegen vlees, niet tegen vis en niet tegen vet. Maar haar dagelijkse voer gaat het goed, vegetarische etensrestjes en kaas gaat normaal goed.

Als ze normaal gesproken diarree heeft, is het 's middags weer over, dus nadat het eten is verteerd. Volgens mij is er nu dus iets ander aan de hand. Ze heeft al zowel norit (helpt normaal goed bij iets verkeerds gegeten) als Okugest gehad.

Ik heb met Bambi een jarenlang traject doorlopen van artsen en therapeuten dus dat stadium zijn we voorbij. Ze is tien jaar en gelukkig ondanks haar beperkingen. Ik zal haar vandaag maar laten vasten, hoewel dat een drama voor haar is want eten is waar alles bij haar om draait.

Als het morgen nog niet over is, ga ik naar de d.a., maar iemand die weet wat die kan doen of geven?
me and my boys
5-sterren

Re: Oorzaak diarree

Berichtdoor me and my boys » Wo 10 Mar 2010, 07:45

kan best door die quich komen, als ze al gevoelig is op de darmen zoals je schrijft...
ik zou iig dat soort dingen niet meer geven..
is ze vandaag nog aan de diarree dan zou het een virusje kunnen zijn..
Anna Penta
5-sterren

Berichtdoor Anna Penta » Wo 10 Mar 2010, 08:07

vanaalst schreef:kan best door die quich komen, als ze al gevoelig is op de darmen zoals je schrijft...
ik zou iig dat soort dingen niet meer geven..
is ze vandaag nog aan de diarree dan zou het een virusje kunnen zijn..

Dus verkeerd (niet-bedorven) eten kan langer dan 24 uur doorwerken? Dat wist ik niet want je zou denken dat het dan allang is verteerd. Dan moet het wel heel verkeerd zijn gevallen want zo erg heb ik het nog niet meegemaakt. Ik hoop dat het met een dagje vasten overgaat, anders moet het idd iets anders zijn.
geer
5-sterren

Berichtdoor geer » Wo 10 Mar 2010, 08:17

Het kan volgens mij best wat langer duren voor diarree over is...hier pruttelen ze vaak ook een dag of 2 door. Ik zou Darmclear van de Groene Os geven, dat vind ik zelf het prettigst en het snelste werken.
Anna Penta
5-sterren

Berichtdoor Anna Penta » Wo 10 Mar 2010, 08:33

Darmclear heb ik niet in huis en zal ik niet zo snel aan kunnen komen. Maar ik denk dat ik toch het best een hele dag niets kan geven, als ook norit en okugest niets doen. Ik ben bang dat nu zelfs een klein beetje yoghurt diarree geeft.
bloemetje
5-sterren

Berichtdoor bloemetje » Wo 10 Mar 2010, 10:03

Als het morgen nog niet over is zou ik anders finidiar halen bij je da. Dat verstopt niet maar het stopt meestal wel heel goed.. Over vasten heb ik me nog niet echt een mening gevormt.. De 1 zegt ja en de ander zegt nee..
Anna Penta
5-sterren

Berichtdoor Anna Penta » Wo 10 Mar 2010, 13:32

Bedankt, Finidiar klinkt goed, ga morgen dan wel even naar de d.a.

Ik houd ook niet van vasten, maar twijfel nu erg. Ze heeft vanochtend een heel klein beetje voer gekregen maar ook meteen weer een heel klein beetje diarree. Toch denk ik dat ik haar heel weinig ga geven zo meteen, meer omdat ze zo graag eet en niet snapt dat zij niets krijgt... we zien wel.
bloemetje
5-sterren

Berichtdoor bloemetje » Wo 10 Mar 2010, 13:37

Anna Penta schreef:Bedankt, Finidiar klinkt goed, ga morgen dan wel even naar de d.a.

Ik houd ook niet van vasten, maar twijfel nu erg. Ze heeft vanochtend een heel klein beetje voer gekregen maar ook meteen weer een heel klein beetje diarree. Toch denk ik dat ik haar heel weinig ga geven zo meteen, meer omdat ze zo graag eet en niet snapt dat zij niets krijgt... we zien wel.

Anders gaar je het even met gekookt water eroverheen. Dat hielp bij mijn Guus toen heel goed.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”