brokken

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

brokken

Berichtdoor Barfplaats

Danique
1-ster

brokken

Berichtdoor Danique » Di 28 Sep 2004, 12:18

Ik wil Jade nog 1 of 2 keer per week( 1 maaltijd) brokken geven ....zodat ze daar wel een beetje aan gewend blijft stel dat ze met de vakantie een keer naar mijn schoonmoeder gaat dat die haar dan gewoon brokken kan geven , ze vindt versvlees echt erg om te geven..... ::)
Ik heb 2 soorten brokken op het oog .......Purina Proplan zalm of de Nutro lam /rijst, graag jullie reactie......
Laatst gewijzigd door Danique op Di 28 Sep 2004, 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
yalla

Re:brokken

Berichtdoor yalla » Di 28 Sep 2004, 12:24

Volgens mij maakt het allemaal niet zo heel veel uit wat je geeft aan brok. Als mijn hond op de brok moet, dan krijgt hij FarmFood: een redelijke brok voor een redelijke prijs.
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Di 28 Sep 2004, 12:33

[quote="Danique"]
Ik wil Jade nog 1 of 2 keer per week brokken geven ....zodat ze daar wel een beetje aan gewend blijft stel dat ze met de vakantie een keer naar mijn schoonmoeder gaat dat die haar dan gewoon brokken kan geven , ze vindt versvlees echt erg om te geven..... ::)
Ik heb 2 soorten brokken op het oog .......Purina Proplan zalm of de Nutro lam /rijst, graag jullie reactie......

[/quote]

Geef 'm waar wat hij het lekkerst vind, voor de rest bijt het mekaar niet ::)
Lupa

Berichtdoor Lupa » Di 28 Sep 2004, 13:20

als ik zou moeten kizen tussen purina en nutro zou ik voor nutro gaan
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Di 28 Sep 2004, 13:26

Ik snap niet zo goed waarom je brokken zou willen geven om de hond eraan gewend te laten vanwege de vakantie.... Als je op vakantie gaat en je hebt geen mogelijkheid om vers te geven, dan schakel je toch gewoon 2 dagen voordat je weg gaat over op brok? Hoef je toch niet het hele jaar brok voor te geven?
Danique
1-ster

Berichtdoor Danique » Di 28 Sep 2004, 13:37

hoi Lizzy,

Ik dacht er goed aan te doen....stel dat ze aan de diarree raakt van de brok zit een ander ermee en als ik het het hele jaar regelmatig geef zijn de darmen niet zo van slag..en weet ik een beetje hoe ze reageert.... dacht ik ????????? :-\
sylvia
5-sterren

Berichtdoor sylvia » Di 28 Sep 2004, 13:38

[quote="Danique"]
hoi Lizzy,

Ik dacht er goed aan te doen....stel dat ze aan de diarree raakt van de brok zit een ander ermee en als ik het het hele jaar regelmatig geef zijn de darmen niet zo van slag..en weet ik een beetje hoe ze reageert.... dacht ik ????????? :-\
[/quote]
Als je nu een brok geeft waar ze niet van aan de diaree gaat, gaat ze dat ook niet als je haar in de vakantie overzet, ze heeft dan zelfs het voordeel dat haar darmflora veel sterker is dan nu.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Di 28 Sep 2004, 15:03

[quote="Danique"]
hoi Lizzy,

[/quote]

Als ze diarree krijgt van de overschakeling wanneer je op vakantie gaat, dan zal ze ook diarree houden iedere keer wanneer je haar 2 keer per week brokken geeft.. En ik ben het met Sylvia eens: hoe meer en hoe langer de hond vers krijgt, de sterker zijn/haar darmen!

Maar goed, om er voor te zorgen dat niet je oppas met eventuele diarree te kampen krijgt, zou je dus een paar dagen (of 1 week) voordat je op vakantie gaat de hond al over kunnen zetten.

Weet je, ik vind dat hele jaar brokken geven vanwege de vakantie's een beetje vergelijkbaar met zelf 2 maal per week patat eten omdat ik dat in de vakantie tenslotte zo veel eet ;D
avalon
5-sterren

Berichtdoor avalon » Di 28 Sep 2004, 21:43

Als het bij ons echt niet anders kan dan krijgen ze gewoon alleen op dat moment brokken. Nooit een probleem geweest, alleen een voller poepzakje ;D
Elise
5-sterren

Berichtdoor Elise » Di 28 Sep 2004, 21:52

[quote="Danique"]
Ik wil Jade nog 1 of 2 keer per week( 1 maaltijd) brokken geven ....zodat ze daar wel een beetje aan gewend blijft stel dat ze met de vakantie een keer naar mijn schoonmoeder gaat dat die haar dan gewoon brokken kan geven , ze vindt versvlees echt erg om te geven..... ::)

[/quote]

Wie weet veranderd je schoonmoeder nog van gedachten. Mijn ouders passen tijdens de vakantie op de honden en toen ze zagen hoe ongelooflijk goed de honden het deden op vlees wilde ze dat toch wel geven ipv vlees. Ze werden zelfs zo fanatiek dat zelfs de buurvrouw is ingeschakeld ivm ruimte in de vriezer!

En anders zou ik idd een week van te voren brokken gaan geven.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”