Tak in oog gehad, oog beschadigd

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Jojo
5-sterren

Berichtdoor Jojo » Vr 05 Mar 2010, 14:54

Nu heeft mijn meisje vanmorgen een tak in dr oog gehad en dus een oogbeschadiging opgelopen :-\ Zijn meteen naar de da geweest om dat te laten checken (met oogjes kijk ik niet aan, daar ga ik liever te snel als te laat mee naar de da). MOeten nu 4 maal daags met cafzalf druppelen en heb haar net ook maar een pijnstiller gegeven want ze heeft er echt heel veel pijn aan zo te zien :'( Ik heb traumeel pilletjes in huis, maar ook wel arnica 30K, Hypericum 30K en Ledum 30K. Wat zal in dit geval het beste resultaat geven??
Anna Penta
5-sterren

Re: Tak in oog gehad, oog beschadigd

Berichtdoor Anna Penta » Vr 05 Mar 2010, 20:32

Sarah heeft een paar maanden geleden ook een giga oogbeschadiging opgelopen. Zij heeft heel wat meer medicijnen gekregen van de d.a., minstens vier of vijf soorten. Maar bij haar was het erop of eronder, het was een kwestie van: kan ze haar oog behouden. Ze is nu ook blind aan één oog.

Toen ik bij een homeopatisch d.a. kwam, adviseerde die mij traumeel-ampullen. Dat doet zoveel meer dan tabletten, in elk geval bij een oogbeschadiging. Ik heb Sarahs oog een week of vier, vijf tweemaal daags gedruppeld met traumeel-vloeistof en ook tweemaal daags een halve cc in haar bek gespoten. Volgens mij werkt het ook pijnstillend.
Borke
5-sterren

Berichtdoor Borke » Vr 05 Mar 2010, 20:38

Ik zweer bij Traumeel, maar moet bekennen dat ik met de andere genoemde middelen geen ervaring heb.
Vroeger hadden wij een katertje die een oogbeschadiging had, de DA waarschuwde al dat het zijn oog kon kosten en dat het er dan uit moest.
Gelukkig viel het uiteindelijk mee, hij behield zijn zicht en het oog zag er normaal uit op een rode streep op het oog na.
Ik hoop voor jou dat dit goed afloopt, sterkte!
Jojo
5-sterren

Berichtdoor Jojo » Vr 05 Mar 2010, 23:06

De beschadiging zat niet diep gelukkig, de tak is aan het plekje in het oog te zien niet frontaal er in gekomen maar diagonaal zeg maar. Atropine was ook nog niet echt aan de orde om er bij te druppelen, ze 'kneep' zeg maar niet met de iris of hoe zeg je dat. Het zit ook niet recht voor maar een beetje onder zodat het ooglid het enigszins bedekt. Al met al zag het er vrij gunstig uit volgens de da. Maandag weer controle, bij oedeemvorming op het oog eerder/meteen aan de bel trekken. Ben maar met traumeel pillen gestart. Die ampullen klinken goed maar heb ik niet en kan ik denk ik ook niet zo snel krijgen, zal ik moeten bestellen via internet maarja, zoiets laat ik me denk ik ook liever voorschrijven door een arts die ook de situatie kan beoordelen, of het voor haar op dit moment geschikt is zeg maar..
Nu met pijnstiller is ze eigenlijk wel vrij blijblijblij, gewoon zoals ze hoort te zijn :)
De Ledum dacht ik in te zetten ivm steektrauma, scherp voorwerp ??? De hypericum is toch bij trauma aan lichaamsuiteinden en zenuwen enzo?! BEide middelen vind ik er wel enigszins bij passen maar weet niet :-\
Qwertu
4-sterren

Berichtdoor Qwertu » Za 06 Mar 2010, 20:00

Als je het per se klinisch wilt gebruiken, vind ik hypericum het meest passen.

Traumeel is natuurlijk wel een flinke schot hagel. Naar mijn mening niet altijd juist om zo maar zoveel middelen ineens toe te dienen.

Edit: hypericum en arnica zitten dus ook in traumeel, alleen in D-potenties
Laatst gewijzigd door Qwertu op Za 06 Mar 2010, 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”