vlooien

Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Barfplaats
Gesponsord bericht

vlooien

Berichtdoor Barfplaats

Pattie
1-ster

vlooien

Berichtdoor Pattie » Zo 26 Sep 2004, 23:50

hoi iedereen..!! Wat doen jullie als je hond vlootjes heb, of wat geven jullie ze uit voorzorg tegen de vlooien.. Ik vind eigenlijk nooit vlooien maar ik kan me niet voorstellen dat ze er nooit zitten..??
danielle1980
5-sterren

Re:vlooien

Berichtdoor danielle1980 » Zo 26 Sep 2004, 23:58

ik geef knoflook
Nitus
5-sterren

Berichtdoor Nitus » Ma 27 Sep 2004, 09:21

Ik gebruik Frontline pipetten op de hond en 1x per jaar omgevingsspray van Exil, ben nu even vergeten hoe dat precies heet.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Ma 27 Sep 2004, 09:45

Ik doe niks tegen vlooien. Helemaal niks. Ja, ik geef ze gezond te eten (en er gaat ook wel regelmatig wat knoflook door hun groentemix). Daarnaast hebben we een plavuizen vloer en deze stofzuig ik elke dag. De honden hebben gewoon nooit vlooien.

Mijn buren gebruiken alle gif die te krijgen is. Op de omgeving. Op de honden en op de kat. En zij hebben ook altijd vlooien.

Ra ra, hoe is het mogelijk?
Francisca

Berichtdoor Francisca » Ma 27 Sep 2004, 10:47

Ik gebruik ook al jaren niks tegen vlooien. En idd, ik zie nu ook geen vlooien meer.
Binno
5-sterren

Berichtdoor Binno » Ma 27 Sep 2004, 11:20

Lizzy schreef:Ik doe niks tegen vlooien. Helemaal niks. Ja, ik geef ze gezond te eten (en er gaat ook wel regelmatig wat knoflook door hun groentemix). Daarnaast hebben we een plavuizen vloer en deze stofzuig ik elke dag. De honden hebben gewoon nooit vlooien.

Mijn buren gebruiken alle gif die te krijgen is. Op de omgeving. Op de honden en op de kat. En zij hebben ook altijd vlooien.

Ra ra, hoe is het mogelijk?

Ik gebruik in de zomer Frontline, maar dus niet voor de vlooien maar voor de teken! Heb ook Biokill geprobeerd maar nog evenveel teken gevonden dus... De rest van het jaar gebruik ik helemaal niks, want mijn honden hebben gewoon NOOIT vlooien.
Wij hebben in de woonkamer wel vasttapijt (daar houden die beestjes wel van) maar ik heb al jaren geen vlo meer gezien. Zou dit nu echt door het gezondere eten komen?
Ga je natuurlijk JA zeggen... ;D ;D ;)
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Ma 27 Sep 2004, 12:56

Binno schreef:

Zou dit nu echt door het gezondere eten komen?
Ga je natuurlijk JA zeggen... ;D ;D ;)

Ik denk dat een hond die gezond te eten krijgt beter bestand is tegen vlooien, maar ik kan me ook haast niet voorstellen dat een gezond-etende hond geen vlooien krijgt.

Ik vraag me juist af of dat gif er niet iets mee te maken heeft... (steeds sterker wordende/vechtende vlooien die zich wapenen en dus immuun worden voor al dat gif ofzo...?).
lekker kort

Berichtdoor lekker kort » Di 28 Sep 2004, 12:29

Ik houd mijn honden in de gaten en ze hebben eigenlijk nooit vlooien, lopen ook tussen de pensionhonden dus zouden kans genoeg lopen om ze op te lopen.

Mijn vorige honden hadden een vlooienband dat werkte nog het beste, gifdruppels e.d wel eens geprobeerd maar de vlooien liepen vrolijk verder
Peet
5-sterren

Berichtdoor Peet » Di 28 Sep 2004, 13:12

Volgens mij is de ene hond gewoon lekkerder voor een vlo dan de andere, en hetzelde bij katten. Idem waarom de ene mens lekker is voor muggen en de ander nooit wordt geprikt....

Bij mijn zus (hond+katten) riedelt het regelmatig van de vlooien.

Ik heb gelukkig nooit last van vlooien bij de beesten, ook niet toen ik nog katten had.
Teken is helaas een ander verhaal.... >:( >:(
Marion
5-sterren

Berichtdoor Marion » Wo 29 Sep 2004, 10:13

even afkloppen ;) maar Tommie heeft ook nooit vlooien en doe er niets speciaals tegen.
We hebben hier zelfs een keer een hond te logeren gehad die van top tot teen helemaal onder zat :-X toen ze op haar rug ging liggen om gekroeld te worden krioelde het van de vlooien op haar buik >:( Zelfs toen heeft Tommie er geen één over gekregen, dus zal wel een combinatie zijn van gezonde voeding en de ene hond zal misschien aantrekkelijker zijn voor vlooien dan de andere hond ???
Verder wordt het huis goed schoon gehouden en wordt Tommie geregeld met de vlooienkam gekamd (omdat dat bij zijn vacht prettiger werkt dan een borstel).
Lupa

Berichtdoor Lupa » Wo 29 Sep 2004, 10:47

ik gebruik ook niks tegen vlooien fontline vind ik troep, heb ooit een hond gezien die zo een pipettje krijgt en de volgende dag was hij volledig kaal op de plek waar de middel toegedient was.
mijn honden hebben wat dat betreft een makkelijke vacht, iedereavond even met en vlooienkam die gedompelt is in water, en ik vind nooit wat.
nou ja bijna nooit 1 week geleden had ik er een tepakken, maar die is snel verzopen.
bernerfan
3-sterren

Berichtdoor bernerfan » Do 07 Okt 2004, 20:26

http://www.hondkopen.nl/film/goeie%20vlooienband.mpeg

nou zoo erg heeft vast niemand ze gehad ;D ;D
yalla

Berichtdoor yalla » Do 07 Okt 2004, 20:58

Ik doe ook niets tegen vlooien, mijn hond krijgt gezond te eten en ik heb ze wel.

Ra ra hoe kan dat ??? :-\
Lupa

Berichtdoor Lupa » Do 07 Okt 2004, 23:50

ik zie niks als ik op de link klik ???
bernerfan
3-sterren

Berichtdoor bernerfan » Vr 08 Okt 2004, 00:04

???
Barfplaats
Gesponsord bericht