Waar hebben jullie de vriezer staan???

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Jacqueline74
5-sterren

Berichtdoor Jacqueline74 » Zo 26 Sep 2004, 21:56

:)Wij zijn druk bezig om een nieuwe vrieskist te gaan kopen. Het enige probleem wat we hebben is dat ie de trap niet op gaat. Een kleine wel maar ja dan hebben we weer te weinig ruimte.

>:(Nu lezen we in de brochures dat hij tussen de 16 en 32 graden moet staan. Nu is onze schuur niet geisoleerd dus vragen wij ons af of we hem daar toch kunnen zetten.

???Dus de vraag van ons is waar hebben jullie je vriezers staan?

Jacqueline
Laatst gewijzigd door Jacqueline74 op Di 28 Sep 2004, 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Cathelijn
5-sterren

Re:Waar hebben jullie de vriezer staan???

Berichtdoor Cathelijn » Zo 26 Sep 2004, 22:01

tja, in het schuurtje dus (ook niet geïsoleerd)... Heb hem pas sinds de zomer, dus nog geen winter gehad. Toch lijkt me 16 graden wel aan de hoge kant hoor... Hij moet zijn warmte kwijt kunnen, wat maakt het dan uit als het 5 graden is? ???
*Lia*
5-sterren

Berichtdoor *Lia* » Zo 26 Sep 2004, 22:01

De mijne staan in de bijkeuken.Daar is het ong. 19 graden. :)
Leo
3-sterren

Berichtdoor Leo » Zo 26 Sep 2004, 22:02

wij hebben om die reden vries-kásten gekocht, die gingen de trap nog op. Schuur is een optie, even een olieradiator erbij en je bent er ook!
Jacqueline74
5-sterren

Berichtdoor Jacqueline74 » Zo 26 Sep 2004, 22:05

[quote="Leo"]
wij hebben om die reden vries-kásten gekocht, die gingen de trap nog op. Schuur is een optie, even een olieradiator erbij en je bent er ook!
[/quote]

Daar hebben we ook aan gedacht maar dat is prijstechnisch niet echt in het budget. En in de schuur is ruimte dus dat leek ons ook nog een optie. ::)

En dan hoeven we niet met 120 kg Bibi twee trappen op. :P De auto kunnen we wel bij de schuur kwijt. ;D

Jacqueline
Cathelijn
5-sterren

Berichtdoor Cathelijn » Zo 26 Sep 2004, 22:07

ik heb nog ff gekeken, de mijne kan nog tot 10 graden, een bepaald type tot 6 graden. Dus dat zou moeten lukken in de schuur
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Zo 26 Sep 2004, 22:09

Mijn vrieskist staat in een ongeïsoleerde schuur. Als de vriezer van een A-kwaliteit (dubbel geïsoleerd) is dan kan die daar tegen. Als je een B of C hebt dan moet die in een geïsoleerde ruimte staan, anders trekt die het niet. Dan stook je je zomers de pieten en swinters kapt die ermee :-\Dit zijn dus dingen die je vantevoren goed moet bekijken omdat een C-vriezer in aanschaf veel goedkoper is dan een A. Maar je hebt voor een X-formaat vriezer ook meer vriesruimte omdat de wanden minder dik zijn.
ine

Berichtdoor ine » Zo 26 Sep 2004, 22:10

Mijn diepvriezers staan al zo lang ik me kan herinneren in de schuur, ook in mijn vorige huis.
De buitenkant goed bijhouden tegen eventueel roest (na beschadiging).
Helen
5-sterren

Berichtdoor Helen » Zo 26 Sep 2004, 22:16

[quote="Angelique"]
Mijn vrieskist staat in een ongeïsoleerde schuur. Als de vriezer van een A-kwaliteit (dubbel geïsoleerd) is dan kan die daar tegen. Als je een B of C hebt dan moet die in een geïsoleerde ruimte staan, anders trekt die het niet. Dan stook je je zomers de pieten en swinters kapt die ermee :-\Dit zijn dus dingen die je vantevoren goed moet bekijken omdat een C-vriezer in aanschaf veel goedkoper is dan een A. Maar je hebt voor een X-formaat vriezer ook meer vriesruimte omdat de wanden minder dik zijn.
[/quote]

Oh, nou dat wist ik niet dat er a, b en c vriezers zijn. Hij staat bij ons gewoon boven en we hebben boven geen verwarming. Alleen als we boven zijn gaat de zibrokamin aan. Dus als het 's nachts behoorlijk vriest, vriest het binnen ook wel eens en hij trok het vorige winter prima. Wat zou er stuk aan kunnen gaan dan?
Lupa

Berichtdoor Lupa » Zo 26 Sep 2004, 22:34

mijn vriezers staan op zolder maar met 120 kilo carni is dit niet leuk, in het andere huis gaan ze naar de schuur.
Elise
5-sterren

Berichtdoor Elise » Zo 26 Sep 2004, 22:35

Wij hebben de vrieskist toevallig vorige week verhuist van het schuurtje naar het washok, omdat ons werd verteld dat de vrieskist het niet zou trekken in de winter in de schuur. Misschien dat het wel zou lukken, maar ik heb geen zin om het uit te proberen ;)
Nitus
5-sterren

Berichtdoor Nitus » Zo 26 Sep 2004, 22:37

[quote="Helen"]
[quote="Angelique"]
[/quote]

Oh, nou dat wist ik niet dat er a, b en c vriezers zijn. Hij staat bij ons gewoon boven en we hebben boven geen verwarming. Alleen als we boven zijn gaat de zibrokamin aan. Dus als het 's nachts behoorlijk vriest, vriest het binnen ook wel eens en hij trok het vorige winter prima. Wat zou er stuk aan kunnen gaan dan?
[/quote]

Er gaat meestal niets stuk, maar de termostaat kan dan van slag raken heb ik begrepen. Ik heb het bij een koelkast gezien, die stond in een te koude ruimte en 's winters ging dat ding dan altijd ontdooien >:(. Op den duur ging de termostaat ook kapot.
Bumper en Boedha
1-ster

Berichtdoor Bumper en Boedha » Zo 26 Sep 2004, 22:37

Wij hebben onze A kwaliteit vriezer nu 4 jaar in een ongeisoleerde schuur staan, en hij doet het nog steeds perfect :)
tieneke
5-sterren

Berichtdoor tieneke » Zo 26 Sep 2004, 22:38

De onze staan in een paardenbox.
De krengen zijn zo groot dat ze nergens fatsoenlijk inpassen!
Zijn niet dubbelwandig dus misschien toch wat isolatie er omheen doen...
Jacqueline74
5-sterren

Berichtdoor Jacqueline74 » Zo 26 Sep 2004, 22:39

[quote="Angelique"]
[/quote]

We willen een A+ kopen dus dat zou dan geen probleem moeten opleveren. Volgens jouw info.

Jacqueline
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”