Vanaf welk tijdstip is jong lam verkrijgbaar?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

millyckk
5-sterren

Berichtdoor millyckk » Ma 01 Mar 2010, 22:29

Ik ben misschien een mieperd, maar ik krijg toch vaak de kriebels als ik "jonge" geitenribben of lamsribben bestel, heb dit dus ook al een tijd niet meer gedaan. (ik vind uberhaupt ribben een beetje eng :-[ )

Nu wil ik heel graag een beetje voorbereid gaan inslaan, ik weet dat het lammerseizoen volop bezig is,maar vanaf welke tijd gaan die dieren voor de slacht? M.a.w.: in welke tijd van het jaar ben je er zeker van dat "jong"ook "jong"is?
Boeffie Blafmans
5-sterren

Re: Vanaf welk tijdstip is jong lam verkrijgbaar?

Berichtdoor Boeffie Blafmans » Di 02 Mar 2010, 06:34

Hier worden de lammeren geslacht vanaf juni ongeveer. Het gaat een beetje in fasen want het lammeren van de schapen gebeurt bij ons verspreid over 6 tot 8 weken en begint in april. Dus tot eind september/oktober zijn de geslachte lammeren jonger dan 7 maanden. Maar ik zou altijd navragen. Er zijn allerlei verschillende definities van 'lam', dus de leeftijd kan idd sterk varieren. Kijk vooral naar de kleur van het vlees, dat moet licht roze zijn, zeker niet donker.

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”