Spierpijn van Fietsen??

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Spierpijn van Fietsen??

Berichtdoor Barfplaats

Alida
1-ster

Spierpijn van Fietsen??

Berichtdoor Alida » Vr 26 Feb 2010, 08:19

Weet iemand of je hond spierpijn kan hebben van het fietsen? Ben met Fleur weer aan het trainen voor conditie en spieropbouw en ben deze week 2 keer ong 10 minuten gaan fietsen, maar vanmorgen liep ze wat strammig, nu ist ook wel een flauw hondje (lees een grote Berner Sennen) ;D want o wat kan je zielig zijn. Kan ik traumeel hier op smeren? Nadeel ze heb veel haar....
Nitus
5-sterren

Re: Spierpijn van Fietsen??

Berichtdoor Nitus » Vr 26 Feb 2010, 09:51

Je kunt veel beter inwendig Rhus-t en Arnica geven (homeopathisch middel) en de stramheid kan inderdaad van het fietsen komen, misschien lag je tempo net iets te hoog voor de 1e keer, of was de afstand toch net iets te lang. Ik zou met 5 minuten beginnen en dan nog niet te snel fietsen.
Alida
1-ster

Berichtdoor Alida » Vr 26 Feb 2010, 09:58

Misschien idd net iets te hard gefietst.....de afstand is niet te lang geweest...ze ken immers gewoon goed naast de fiets lopen...dit rondje fiets ik al regelmatig maar nu met de sneeuw is het wat vervaagd...zal ze eens op rust een paar dagen zetten en dan kan ik ze altijd nog wat homeopatisch geven
Boeffie Blafmans
5-sterren

Berichtdoor Boeffie Blafmans » Vr 26 Feb 2010, 12:16

Ja hoor, dat kan heel goed. Ik zou verspreid over de dag goed met haar gaan wandelen komende dagen voordat je de training voortzet en tussendoor rusten.
Alida
1-ster

Berichtdoor Alida » Vr 26 Feb 2010, 14:18

Ik laat de fiets even een paar dagen rusten....maar ze loopt natuurlijk dan niet zo heel goed moet ik dan toch wel met haar gaan wandelen??
Boeffie Blafmans
5-sterren

Berichtdoor Boeffie Blafmans » Za 27 Feb 2010, 07:37

Ik zou dat wel doen ja, spierpijn gaat sneller over bij een goede doorbloeding en die breng je op gang met beweging.
pallas
5-sterren

Berichtdoor pallas » Za 27 Feb 2010, 08:21

Spierpijn is heel goed mogelijk. Traumeel tabletjes en even vaker wandelen helpt er goed tegen.
Kijk ook eens naar je warming up en cool down. Ik loop altijd minimaal 15 min voor dat ik ga fietsen (5 min vast en 10 min los) dan fiesten en daarna nog min 20 min wandelen.
Het is nu nog best wel koud buiten, dus extra opletten  ;)
Alida
1-ster

Berichtdoor Alida » Za 27 Feb 2010, 11:23

Bedankt allemaal voor de tips ga ik in het vervolg zekers doen voordat ik ga fietsen een warming up en cooling down!! Het gaat al wel wat beter ze is nu van achter wat stijfjes maar dat zal morgen ook wel over zijn....gelukkig want ik heb morgen een show in Gent....
Alida
1-ster

Berichtdoor Alida » Do 04 Mar 2010, 16:42

Ze heb idd gewoon 2 dagen fikse spierpijn gehad maar gelukkig ging het zaterdagavond al stukken beter...zondag was ze nog een klein beetje moe maar heeft toch keurig show gelopen in Gent...jammer dat ik sinds ik met haar in de open klas sta voorlopig alleen nog maar ZG haal....echt balen maar mijn tijd komt nog wel
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”