pup van brokken naar kvv

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

pup van brokken naar kvv

Berichtdoor Barfplaats

rosie
3-sterren

pup van brokken naar kvv

Berichtdoor rosie » Do 25 Feb 2010, 21:27

Ik ben Miranda, woon in Leidschendam en ben in het bezit van 2 amerikaanse bullen. Een teefje van 16 maanden en een reutje van 3 maanden. Ons teefje ;) 38kg  is op barf/kvv maar onze pup kreeg brokken. Nu ben ik hem voorzichtig aan het overzetten op kvv wat best goed gaat. Zijn er nog dingen waar ik extra op moet letten zoals extra calcium enz. en hoe kies ik een goede kvv voor een pup.
En wat is de volgende stap als ik hem wil overzetten op barf of raden jullie aan om dit nu te doen (zonder de stap kvv).
Mevroi Kruim
5-sterren

Re: pup van brokken naar kvv

Berichtdoor Mevroi Kruim » Do 25 Feb 2010, 22:00

Kan allebei, eerst kvv of gelijk geschikte barf. Kátur is linea recta cold turkey op de barf gegaan, ging prima en zonder problemen.
Als je zelf ervaring ehbt met barf en menu's samenstellen dan is er geen reden om niet gelijk te gaan barfen. Gewoon beginnen met makkelijk spul als kippennek, kwartels, ruggen etc. Eendennekken moet een amerikaanse bul van 3 maanden ook best kunnen. Je kunt eea platmeppen in het begin maar ik zou het niet klein maken, grote stukken kauwen ze beter.
rosie
3-sterren

Berichtdoor rosie » Vr 26 Feb 2010, 06:35

Ik denk ook dat hij het best kan, het enige waar ik bang voor ben is het schrokkerig eten van hem. Volgens mij kauwt hij echt niks. Dus als hij het laatste stukje kippenek zo inslikt, verteert het dan? Of leert hij vanzelf kauwen? Rosie was namelijk erg voorzichtig dus dat probleem heb ik met haar nooit gehad.
bloemetje
5-sterren

Berichtdoor bloemetje » Vr 26 Feb 2010, 09:39

In principe verteerd dat prima hoor. Je kan hem een beetje helpen door het zootje plat te meppen en even vast te houden voor hem. Mijn hondjes hebben het zo goed geleerd.
rosie
3-sterren

Berichtdoor rosie » Vr 26 Feb 2010, 19:30

Ik heb vanavond een kippenekje geprobeerd (wel wat plat gemept) en goed vast gehouden met het eten. En dat vondt meneer wel wat! Heerlijk gesmikeld en het laatste stukje bijna met mn vingers ingeslikt. Morgen dus weer :biggrin2:
bloemetje
5-sterren

Berichtdoor bloemetje » Vr 26 Feb 2010, 19:42

[quote="rosie"]
Ik heb vanavond een kippenekje geprobeerd (wel wat plat gemept) en goed vast gehouden met het eten. En dat vondt meneer wel wat! Heerlijk gesmikeld en het laatste stukje bijna met mn vingers ingeslikt. Morgen dus weer :biggrin2:
[/quote]

Heel goed gedaan  ;D ;D
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”