Boekje Juliette de Bairacli Levy

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

rheawithpixels
4-sterren

Berichtdoor rheawithpixels » Di 23 Feb 2010, 17:21

Een fokker had het over bovenstaande auteur. Ik heb dat boekje even opgezocht via google books, maar kwam nogal achterhaalde informatie tegen mbt voeding. Nu twijfel ik of dit gewoon een eerste druk is geweest en of de recentere versie herschreven is naar de huidige maatstaven. Iemand bekend met dit boekje? Ze heeft er 30 jaar geleden haar pups mee afgespeend, maar ik kwam in het verhaal over honden geen standaard dingen als botten tegen.

Bijgaand de link naar het boek:
http://books.google.nl/books?id=l_ujrpb ... q=&f=false
Lizzy
Moderator

Re: Boekje Juliette de Bairacli Levy

Berichtdoor Lizzy » Di 23 Feb 2010, 17:28

Ja! Dit is een oud boek. Oud als Methusalem. Maar, het is echt een gaaf boek hoor! Voor voer adviezen vind ik het ook niks maar haar ziekte/kruiden-adviezen vind ik vaak meesterlijk!
rheawithpixels
4-sterren

Berichtdoor rheawithpixels » Di 23 Feb 2010, 17:43

Lizzy schreef:Ja! Dit is een oud boek. Oud als Methusalem. Maar, het is echt een gaaf boek hoor! Voor voer adviezen vind ik het ook niks maar haar ziekte/kruiden-adviezen vind ik vaak meesterlijk!

;D
Weet je wel een goed boek met voedingsadviezen die in Nederland te koop is? Heb Tannetje Koning al gevonden op BOL  :D
Nadia
5-sterren

Berichtdoor Nadia » Di 23 Feb 2010, 18:07

Ja, het boek van Lizzy, gaat nog komen :D
kira
5-sterren

Berichtdoor kira » Di 23 Feb 2010, 18:56

nou koop ik nog wel eens impulsief ergens boeken. En toen ik net Foppe zat te knuffen viel mijn ook in de boekenkast op een boek van Geert de Bolster. De juiste Voeding voor uw Hond. Een eerste snelle doorblader (geen idee waar ik dit boek dan ooit gekocht heb en wanneer) leert mij dat ik de komende dagen een boek heb te lezen. Kent iemand het?
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Di 23 Feb 2010, 18:58

kira schreef:nou koop ik nog wel eens impulsief ergens boeken. En toen ik net Foppe zat te knuffen viel mijn ook in de boekenkast op een boek van Geert de Bolster. De juiste Voeding voor uw Hond. Een eerste snelle doorblader (geen idee waar ik dit boek dan ooit gekocht heb en wanneer) leert mij dat ik de komende dagen een boek heb te lezen. Kent iemand het?

Ja, ik ken het en ik geloof dat ik het bij papier-afval heb gegooid :-[ (ik vond het van A tot Z niks).
kira
5-sterren

Berichtdoor kira » Di 23 Feb 2010, 19:10

oh, nou ik ga het toch eerst even lezen en zal dan laten weten of ik het al in het oud papier gooi, of nog even in de kast laat staan. En ga eens kijken of ik dat boekje van Levy nog ergens kan krijgen, hou wel van tips op het punt van kruidenmengseltjes enz.
Nadia
5-sterren

Berichtdoor Nadia » Di 23 Feb 2010, 19:10

Zonde om boeken weg te gooien..
Ik gooi nooit geen boeken weg.. heb een boek verzameling :)
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Di 23 Feb 2010, 19:26

Lizzy schreef:Ja, ik ken het en ik geloof dat ik het bij papier-afval heb gegooid :-[ (ik vond het van A tot Z niks).

En dat weet GdB ook :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Di 23 Feb 2010, 19:30

rheawithpixels schreef:Een fokker had het over bovenstaande auteur. Ik heb dat boekje even opgezocht via google books, maar kwam nogal achterhaalde informatie tegen mbt voeding. Nu twijfel ik of dit gewoon een eerste druk is geweest en of de recentere versie herschreven is naar de huidige maatstaven. Iemand bekend met dit boekje? Ze heeft er 30 jaar geleden haar pups mee afgespeend, maar ik kwam in het verhaal over honden geen standaard dingen als botten tegen.

Bijgaand de link naar het boek:
http://books.google.nl/books?id=l_ujrpb ... q=&f=false

Heb jij het boekje "gezonde jonge honden" van JdBL nooit van mij gehad?  Qua voer is het wat achterhaald, of in ieder geval niet volgens de BARF-methode, maar volgens een methode die bij die tijd paste waarin vlees voor de hond hoofdzakelijk "afval" geweest zal zijn en door gebrk aan diversiteit aan vlees de overige nutriënten uit granen gehaald werden. Verder staan er heel interessante dingen is. Als je het niet hebt dan moet je maar even gillen :)
*Dorothea*
5-sterren

Berichtdoor *Dorothea* » Di 23 Feb 2010, 19:41

kira schreef:nou koop ik nog wel eens impulsief ergens boeken. En toen ik net Foppe zat te knuffen viel mijn ook in de boekenkast op een boek van Geert de Bolster. De juiste Voeding voor uw Hond. Een eerste snelle doorblader (geen idee waar ik dit boek dan ooit gekocht heb en wanneer) leert mij dat ik de komende dagen een boek heb te lezen. Kent iemand het?

Ooit bij de Slegte gekocht voor 2,50, en dat was zelfs nog a waste of money.
rheawithpixels
4-sterren

Berichtdoor rheawithpixels » Di 23 Feb 2010, 20:59

Angelique schreef:Heb jij het boekje "gezonde jonge honden" van JdBL nooit van mij gehad?  Qua voer is het wat achterhaald, of in ieder geval niet volgens de BARF-methode, maar volgens een methode die bij die tijd paste waarin vlees voor de hond hoofdzakelijk "afval" geweest zal zijn en door gebrk aan diversiteit aan vlees de overige nutriënten uit granen gehaald werden. Verder staan er heel interessante dingen is. Als je het niet hebt dan moet je maar even gillen :)

Nee nooit gehad  :-(

Ik heb die van Tannetje even besteld, gewoon leuk om te lezen ook  :biggrin2:
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Wo 24 Feb 2010, 07:27

Het Nederlandse E-boek van Mogens Eliasen is ook prima te lezen.
rheawithpixels
4-sterren

Berichtdoor rheawithpixels » Wo 24 Feb 2010, 08:03

Lizzy schreef:Het Nederlandse E-boek van Mogens Eliasen is ook prima te lezen.

Ja die heb ik gisteravond ook ontvangen van Angelique  :D Even doorheen "gebladerd" en vond er inderdaad leuke en interessante dingen instaan.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”