Kaal en schilfers

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Kaal en schilfers

Berichtdoor Barfplaats

margreet
5-sterren

Kaal en schilfers

Berichtdoor margreet » Zo 14 Feb 2010, 00:07

Bram is zoals jullie weten in November geopereerd en nu is de plek die kaal geschoren was aardig begroeid.
Echter blijft er één strook over waar nog steeds weinig haar op zit, dat stuk zit ook helemaal vol met schilfers.
iemand enig idee hoe dit komt en nog belangrijker wat ik eraan kan doen?
Truus
5-sterren

Re: Kaal en schilfers

Berichtdoor Truus » Zo 14 Feb 2010, 09:34

Hoi Margreet, bij Timo is er ook altijd een zichtbare streep over gebleven na een operatie bij z'n nek. Het haar rondom bedekt het een beetje maar op de snee zelf groeide geen haar meer. Ik zou niet weten wat je er aan kunt doen evenals de schilvers meis :-\
me and my boys
5-sterren

Berichtdoor me and my boys » Zo 14 Feb 2010, 10:47

zou er wat calendula zalf op smeren, tegen de schilfers..
margreet
5-sterren

Berichtdoor margreet » Zo 14 Feb 2010, 15:53

Truus schreef:Hoi Margreet, bij Timo is er ook altijd een zichtbare streep over gebleven na een operatie bij z'n nek. Het haar rondom bedekt het een beetje maar op de snee zelf groeide geen haar meer. Ik zou niet weten wat je er aan kunt doen evenals de schilvers meis :-\

Nou Truus dat is juist het gekke, de snee zie je niets meer van het is een hele brede band waar alleen maar geschoren is.
tessa
5-sterren

Berichtdoor tessa » Zo 14 Feb 2010, 16:16

Dat gebeurt wel vaker als een hond die normaal gesproken niet geschoren hoort te worden wel heel kort geschoren wordt.
Normaal gesproken gaat er een ruiperiode overheen voordat het weer normaal terugkomt.
margreet
5-sterren

Berichtdoor margreet » Ma 15 Feb 2010, 23:11

tessa schreef:Dat gebeurt wel vaker als een hond die normaal gesproken niet geschoren hoort te worden wel heel kort geschoren wordt.
Normaal gesproken gaat er een ruiperiode overheen voordat het weer normaal terugkomt.

Hij MOEST kaal geschoren worden voor de operatie hoor er zit geen haartje meer op.
Decibels

Berichtdoor Decibels » Di 16 Feb 2010, 09:30

margreet schreef:Hij MOEST kaal geschoren worden voor de operatie hoor er zit geen haartje meer op.

Bij Seline die in oktober gesteriliseerd is, zit nog steeds geen haar op 'r buik...nou is dat een oude hond, dus daar kan ik me wel iets bij voorstellen.

Normaal gesproken zit haar er toch redelijk snel weer op. Misschien dat het iets met de kou te maken heeft ofzo?
Ons Elftal

Berichtdoor Ons Elftal » Di 16 Feb 2010, 14:02

Decibels schreef:Bij Seline die in oktober gesteriliseerd is, zit nog steeds geen haar op 'r buik...nou is dat een oude hond, dus daar kan ik me wel iets bij voorstellen.

Normaal gesproken zit haar er toch redelijk snel weer op. Misschien dat het iets met de kou te maken heeft ofzo?

Onze teckel is ook in oktober gesteriliseerd en heeft ook nog steeds geen haar op haar buik. Wij vonden dat ook al zo vreemd. Zij is negen.
Cathelijn
5-sterren

Berichtdoor Cathelijn » Wo 17 Feb 2010, 12:46

Bij Floor zie je ook nog al haar operatiegebieden van begin november. Die van augustus zie je niet meer, dus ik verwacht dat dadelijk na de rui de rest ook weer helemaal is zo als het hoort.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”