Vis

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Barfplaats
Gesponsord bericht

Vis

Berichtdoor Barfplaats

Xada
5-sterren

Vis

Berichtdoor Xada » Vr 12 Feb 2010, 12:59

Van nature eet een hond geen vis. Mijn vraag is dan ook waarom het zo aanbevolen wordt om dit toch te geven. En als je hond het niet vers eet, dan vis uit blik te nemen. Is dat alleen voor de omega 3 en 9? En wat eet een hond in de natuur dan om dit gebrek aan vis aan te vullen?
rheawithpixels
4-sterren

Re: Vis

Berichtdoor rheawithpixels » Vr 12 Feb 2010, 14:50

Hier zijn ze er dol op  :D
We geven het voor de Omegaatjes.
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Vr 12 Feb 2010, 14:56

[quote="Xada"]
Van nature eet een hond geen vis. Mijn vraag is dan ook waarom het zo aanbevolen wordt om dit toch te geven. En als je hond het niet vers eet, dan vis uit blik te nemen. Is dat alleen voor de omega 3 en 9? En wat eet een hond in de natuur dan om dit gebrek aan vis aan te vullen?
[/quote]

Wild vlees bevat veel meer Omega 3 dan de plofvleesjes die wij voeren. Om een disbalans met Omega 6 te voorkomen compenseren we dat met Omega 3, waarvan vette vis de beste leverancier is.
Xada
5-sterren

Berichtdoor Xada » Vr 12 Feb 2010, 15:07

Dus als ik straks mijn eigen kippen ga slachten dan heb je niet echt meer vis nodig? Vis wordt hier wel gegeten, maar zeer langzaam en met een blik van "heb je niet wat beters, lekkerders". Dus echt met lange tanden. Ik geef nu een blikje sardientjes in plantaardige olie twee keer in de week.
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Vr 12 Feb 2010, 15:09

[quote="Xada"]
Dus als ik straks mijn eigen kippen ga slachten dan heb je niet echt meer vis nodig? Vis wordt hier wel gegeten, maar zeer langzaam en met een blik van "heb je niet wat beters, lekkerders". Dus echt met lange tanden. Ik geef nu een blikje sardientjes in plantaardige olie twee keer in de week.
[/quote]

Ik weet niet of jouw scharrelkip zoveel omega 3 bevat dat het kan wedijveren met vette vis. Maar als ze zo'n moeite met vis hebben kun je ook naar een flesje visolie grijpen natuurlijk.
Souris
3-sterren

Berichtdoor Souris » Vr 12 Feb 2010, 21:36

Go is dat zo ja dat ze van nature geen vis eten dat wist ik niet want wolven eten toch echt wel gewoon vis!
Vraagje gewoon nieuwschierig:
Wat wordt beschouwd als " van nature"  voor een hond --> in hoeverre kan je daar van spreken?
Laatst gewijzigd door Souris op Vr 12 Feb 2010, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Boeffie Blafmans
5-sterren

Berichtdoor Boeffie Blafmans » Za 13 Feb 2010, 06:53

[quote="Souris"]
Go is dat zo ja dat ze van nature geen vis eten dat wist ik niet want wolven eten toch echt wel gewoon vis!
Vraagje gewoon nieuwschierig:
Wat wordt beschouwd als " van nature"  voor een hond --> in hoeverre kan je daar van spreken?
[/quote]
Volgens mij bestaat dat idd niet meer 'van nature' en de hond. Wolven zullen overigens ook niet allemaal hetzelfde eten en als er vis makkelijk voorhanden is in hun leefgebied geloof ik niet dat ze het laten liggen. Hier is de vis iig hap slik weg.

Als ze het echt niet eten dan zou ik het laten zitten, als je genoeg andere variatie hebt in je menu. Maar als het uiteindelijk naar binnen verdwijnt dan zou ik de vis erin laten. Soms is het gewoon even wennen. Nieuwe honden die hier komen eten ook niet altijd alles meteen goed, maar na een tijdje wennen wel.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Za 13 Feb 2010, 08:00

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Lizzy op Za 13 Feb 2010, 08:06, 1 keer totaal gewijzigd.
nikèdog2000
5-sterren

Berichtdoor nikèdog2000 » Za 13 Feb 2010, 08:29

mooi lizzy
mysmoothcollies
4-sterren

Berichtdoor mysmoothcollies » Za 13 Feb 2010, 11:36

Lizzy schreef:Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wauw! Mooie foto's! Het vangen van vis zullen ze net als beren vast van hun moeder leren........
Xada
5-sterren

Berichtdoor Xada » Za 13 Feb 2010, 12:24

Mooie foto's en het bewijs dat wolven toch wel vissen eten. Mij is verteld dat ze dat niet deden. Ik ga in ieder geval door om ze twee keer in de week vis uit blik te geven, want dat lusten ze wel. Maar verse vis vinden ze niets en als ze het opeten gaan er in ieder geval twee honden overgeven. Dus dat vind ik geen optie.
Hertog
3-sterren

Berichtdoor Hertog » Za 13 Feb 2010, 15:49

Wat een schitterende foto's. Wij hebben onze hond ook bezig gezien met vis vangen. Zonder resultaat maar wat een mooi gezicht was dat.
Tanna
5-sterren

Berichtdoor Tanna » Za 13 Feb 2010, 15:55

Prachtige foto's!
mrloes
3-sterren

Berichtdoor mrloes » Za 13 Feb 2010, 16:52

Inderdaad, prachtig om te zien!!

Boef eet graag de zalmmix van Haaksbarf of bv makreelmix van Lupa.
Zalmkoppen hoeft ie niet en sardientjes vindt ie alleen lekker als ze klein zijn.

Xada: wat bedoel je precies met vis uit blik? Gewoon uit de supermarkt, iets?
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Za 13 Feb 2010, 17:01

Xada schreef:Mooie foto's en het bewijs dat wolven toch wel vissen eten. Mij is verteld dat ze dat niet deden. Ik ga in ieder geval door om ze twee keer in de week vis uit blik te geven, want dat lusten ze wel. Maar verse vis vinden ze niets en als ze het opeten gaan er in ieder geval twee honden overgeven. Dus dat vind ik geen optie.

Ik zou er wel op letten dat je vette vis uit blik geeft en dan in water of in olijfolie en niet in plantaardige olie, soja olie of zonnebloem olie. Die laatste drie bevatten namelijk omega 6 vetzuren en dan is effect van de omega 3 in de vis gelijk weer weg. Je kunt ook vis uit blik vergeten en af en toe een visolie capsule in de bak gooien.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”