Hij lust geen konijn

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Hij lust geen konijn

Berichtdoor Barfplaats

leonie26
1-ster

Hij lust geen konijn

Berichtdoor leonie26 » Di 09 Feb 2010, 22:11

Hoi allemaal,

Hebben jullie nog tips hoe ik Cheveyo aan een konijn krijg? Vorige week hadden we alleen kippennekken gegeven en dat ging prima. Dus dacht ik vandaag konijn te geven, maar behalve wat van de vetjes die hij eraf heeft gesnoept, bliefte hij het niet. Ik heb nog geprobeerd het veel kleiner te snijden, maar zelfs de konijnfilletjes hoefde hij niet. Ik heb het nog ingesmeerd met honing (vind hij heel erg lekker!) maar dat likte hij er gewoon af.

Morgen krijgt hij KVV en dan donderdag weer BARF dan ga ik maar weer even terug naar de kippennekken, maar ik wilde graag een tweede bot introduceren, maar misschien ga ik te snel. Ik kan ook aan kalkoendrumsticks komen, zou dat misschien beter werken?

Bedankt,
Léonie
mrloes
3-sterren

Re: Hij lust geen konijn

Berichtdoor mrloes » Di 09 Feb 2010, 22:22

Misschien anders eend proberen?
Nekken of rug?
SandRRa
5-sterren

Berichtdoor SandRRa » Di 09 Feb 2010, 23:15

Hier lust Khami t ene konijn wel en t andere weer niet ???

Je zou t na 10 min weg kunnen halen en de volgende maaltijd weer aanbieden. Weer niet eten weer weghalen enz enz enz
spickenstef
4-sterren

Berichtdoor spickenstef » Di 09 Feb 2010, 23:17

Spickel blieft hier ook geen konijn , ik heb al vanalles geprobeerd maar ze lust het gewoon niet rauw
May Linn
5-sterren

Berichtdoor May Linn » Di 09 Feb 2010, 23:22

Sommige honden lusten sommige gewoon niet.
je kunt nog proberen te marineren in pens ofzo.
Maarja buiten konijn heb je nog zoveel keus, daar lust je hond vast wel wat van.
Kalkoendrumstick lijkt mij wat hard, zeker om mee te beginnen.
Dan kun je miss beter kiezen voor parelhoen, kwartel, eend, haasrug.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Wo 10 Feb 2010, 07:32

leonie26 schreef:Hoi allemaal,

Hebben jullie nog tips hoe ik Cheveyo aan een konijn krijg? Vorige week hadden we alleen kippennekken gegeven en dat ging prima. Dus dacht ik vandaag konijn te geven, maar behalve wat van de vetjes die hij eraf heeft gesnoept, bliefte hij het niet. Ik heb nog geprobeerd het veel kleiner te snijden, maar zelfs de konijnfilletjes hoefde hij niet. Ik heb het nog ingesmeerd met honing (vind hij heel erg lekker!) maar dat likte hij er gewoon af.

Morgen krijgt hij KVV en dan donderdag weer BARF dan ga ik maar weer even terug naar de kippennekken, maar ik wilde graag een tweede bot introduceren, maar misschien ga ik te snel. Ik kan ook aan kalkoendrumsticks komen, zou dat misschien beter werken?

Bedankt,
Léonie

Kalkoendrumsticks zijn gemiddeld genomen nogal hard.
Heb je een heel konijn gegeven, inclusief organen? En is ie tam of wild?
Hier moeten ze namelijk geen wild konijn. En als er in wild organen zitten, moeten ze het al helemaaaaaaaaaaaal niet.
Wat je kunt doen is organen verwijderen (als die er nog in zitten) en het konijn in warm water een tijdje laten liggen. Dat verhoogt de smaak.
Inge en Bono
5-sterren

Berichtdoor Inge en Bono » Wo 10 Feb 2010, 12:19

Boon blieft echt geen konijn.
Met zalmkop moest ie bijvoorbeeld ff wennen. De eerste keer heeft ie daardoor een dag gevast omdat ie 'm niet at, de 2e keer dat ik 'm gaf at ie 'm wel direct en nog; graag zelfs. Maar konijn heb ik een paar keer geprobeerd; hij bleef een lik geven en weer weglopen. Konijn heb ik dus van 't menu geschrapt voor hem.

(was wel telkens van dezelfde bestelling dat konijn, dus misschien moest ie die gewoon niet, maar ik gok 't niet meer; bot en vleeskeuze genoeg)
Charlie Angel
Moderator

Berichtdoor Charlie Angel » Wo 10 Feb 2010, 12:33

Jane lust ook geen konijn, geen karkassen en ook dat mooie konijnvlees wat ik van de week na lange tijd had niet.
Ze at het vlees wel op toen ik er een eitje overheen had gedaan, maar ach, er zijn nog genoeg andere soorten die ze wel heel lekker vind, dus ik ga niet moeilijk doen als ze geen konijn lust.
Ze krijgt variatie genoeg.
Inderdaad zou ik iets van eend (nek), parelhoen of kwartel toevoegen. Ook mooi zacht bot.
leonie26
1-ster

Berichtdoor leonie26 » Wo 10 Feb 2010, 19:03

Hoi allemaal,

Bedankt voor de vele reacties. Het is inderdaad geen ramp als hij geen konijn lust. Een van onze katten vind het gelukkig wel erg lekker.
Ik had inderdaad een heel konijn. Ik heb geen idee of hij tam of wild was, hij komt bij een slager vandaan dus ik neem aan tam. Ik had gister de ribben/rug gegeven met het hartje. Ik zal eens proberen of hij het wel eet als ik het hartje eruit haal en het vlees even in wat heet water laat liggen.

Ik bestel momenteel bij Islam Centrum in R'dam. Alleen hebben ze helaas geen eend, kwartel of parelhoen, maar wel duif. Zou duif ook goed zijn?
Anders ga ik even kijken of ik ergens anders eendennekken etc. kan bestellen.

Groetjes Léonie
Linda & Kay
3-sterren

Berichtdoor Linda & Kay » Wo 10 Feb 2010, 19:10

Ik haal m'n duifjes ook altijd bij het IC. Ik vind ze prima te doen (Kay ook).  :)
Maar heel veel andere honden schijnen duif niet lekker te vinden.
rheawithpixels
4-sterren

Berichtdoor rheawithpixels » Wo 10 Feb 2010, 19:47

leonie26 schreef:

Ik bestel momenteel bij Islam Centrum in R'dam. Alleen hebben ze helaas geen eend, kwartel of parelhoen, maar wel duif. Zou duif ook goed zijn?
Anders ga ik even kijken of ik ergens anders eendennekken etc. kan bestellen.

Groetjes Léonie

Ik heb ooit eens een topic gehad of de barfers gek op duif waren en daarover kreeg ik toen best wel veel reacties over honden die het niet believen. ze zijn hier gek op haaskarkas...zit een lekker luchtje aan vinden de hondjes  :D
ulla
5-sterren

Berichtdoor ulla » Wo 10 Feb 2010, 20:25

Duif wordt idd niet door iedere hond gewaardeerd,ik zou eend of parelhoen proberen.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”