verwende etters -> geen babykonijn voor ot en sien

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

koekje
Moderator

Berichtdoor koekje » Zo 07 Feb 2010, 23:53

ik heb 2 babykonijntjes gekocht. normaal gaan die dingen per kilo, maar ik kon er gelukkig ook 2 afnemen om te proeven.
die dingen zijn namelijk ook niet goedkoop, zo rond de 10 euro per kilo. per stuk wegen ze gemiddeld 50 gram, dus een mooi maatje als ontbijt, ter afwisseling van kuikens bv.

voor vandaag alle2 ontdooid; 1tje voor ot en 1tje voor sien.
ze hadden hele erge honger, dus ik legde vrolijk voor ieder een babynijntje op de vreetkleedjes.

en nu: ze moeten er nix van hebben!  >:(
sien rook er niet eens aan, en ot snoof even en liep weer verder. ze werden wel steeds vervelender, want honger. ot heeft daarom 2 kindergerbils gehad en sien een kuipje stinkvoer ('joepie! macdonalds!').
het babynijntje van sien heb ik inmiddels opengesneden een beetje en uit elkaar getrokken. ot rook er al iets meer aan, maar nog steeds niet er in happen.

iemand nog andere tips?
graag wel snel, want ze liggen hier al een hele dag en dat kan niet lang meer verder duren. marineren in een blikje tonijn kan, want ik heb er nog 1 in de kast staan. dat kan mogelijk voor sien iets zijn, maar ot eet geen vissen. sien is niet helemaal achterlijk, dus een succesgarantie zal dat niet geven.
ik snap het niet. de nijntjes hebben amper dons, dus dat is het ook niet (sien houdt niet van harig eten). kuikentjes, duiven en kwartels eten ze ook en ot zelfs muizen en ratten en gerbils. volwassen konijndelen eten ze ook graag.
Laatst gewijzigd door koekje op Ma 08 Feb 2010, 08:51, 1 keer totaal gewijzigd.
spreeuwtje
5-sterren

Re: verwende etters

Berichtdoor spreeuwtje » Zo 07 Feb 2010, 23:55

eigen schuld!!!  >:(
arme babynijntjes..

:-X  ;D
liessie
3-sterren

Berichtdoor liessie » Ma 08 Feb 2010, 00:06

Ik herken het probleem.
Ik had gisterochtend 2 eendennekken neergelegd, Amos probeerde het nog wel, maar Sanya moest er niets van hebben.
Amos had het ook snel opgegeven, dus ik heb ze later in stukken geknipt. Amos heeft er toen wel wat van op, omdat ik heel eigenwijs er even niets anders bij had gegeven. Met de gedachte: als ze honger hebben, dan gaan ze het vanzelf wel eten. Alleen blijkt dat Bij Sanya wat minder goed te werken. Later wat kipfilet bijgelegd, en dat at Sanya et netjes tussen uit. Zelfde met rundergehakt geprobeerd, omdat ik dat wat beter met de stukjes nek kon mixen, maar nog steeds at Sanya alleen de gehakt...

Maar misschien dat het bij jouw katten wel werkt, dat je de konijn in kleine stukjes hakt / knipt en en dan mengt met iets wat ze wel lekker vinden.
koekje
Moderator

Berichtdoor koekje » Ma 08 Feb 2010, 00:38

als ik door de darmen heen hak, moet sien het helemaal niet meer en ot ws ook niet. en ze hebben tanden en weten hoe ze die moeten gebruiken. ze eten al ruim 2,5 jaar vers en zeker 10 diersoorten per kat, en ook konijn.
koekje
Moderator

Berichtdoor koekje » Ma 08 Feb 2010, 08:39

ik heb de 2 babykonijnen in stukjes gehakt  :puke:
gatverdamme, wat een vieslijke zooi! dat doe ik dus nooit meer.
als je het hoofd er af hakt, komt er bloed uit de neus. met in het midden hakken aan de ene kant hart en lever en veel bloed en aan de andere kant de darmen en ook weer smurrie en veel bloed. bahbahbahbah.

de hadden de nijntjes niet meer aangeraakt, en ik wilde ze niet weggooien. ze waren duur genoeg en ze vreten het maar op.
alleen in stukjes was het ook niet. ruiken en wegwezen.
voor ot in stukjes en met kattenmelk; moest ze niets van hebben. voor sien in stukjes en met een stinkkuipje omroert. daar is ze nu mee bezig, maar met lange tanden. ik ging net even kijken en toen at ze het blikvoer er om heen en tufte de stukjes nijn uit.
koekje
Moderator

Berichtdoor koekje » Ma 08 Feb 2010, 08:51

ik gooi het weg.
sien heeft echt alle stukjes babynijn er uit gevist en niets van opgegeten. dit moeten ze gewoon niet.
flin
5-sterren

Re: verwende etters -> geen babykonijn voor ot en sien

Berichtdoor flin » Ma 08 Feb 2010, 15:51

nah,

bedankt voor de beeldvorming  :biggrin2:

't zittem toch in de geur, blijkbaar

zijn die nijnbabys steriel gefokt oid?

'volwassen' tam konijn vinden ze hier zalig, wild is heel matig, babys weetikniet

speciaal gefokte muis vinden ze ook maar raar snuffelen
calimero_a
4-sterren

Berichtdoor calimero_a » Ma 08 Feb 2010, 15:54

vreemd dat ze volwassen nijn wel lekker vinden.. Is de volwassen nijn misschien wild en smaken de babynijns nog nergens naar?
Mevroi Kruim
5-sterren

Berichtdoor Mevroi Kruim » Ma 08 Feb 2010, 16:22

Slaon  >:( >:( >:(
koekje
Moderator

Berichtdoor koekje » Ma 08 Feb 2010, 16:26

;D ;D ;D

de volwassen konijndelen zijn tam, ze eten hier geen wild. ik vond de babynijntjes ietsjes minder neutraal ruiken dan gewone konijndelen, een soort van baarlucht (alsof ze net door moedernijn in het zaagsel geworpen waren). dat verklaart nog steeds niet waarom ot ze ook niet at, die houdt normaal wel van stink; ze eet immers ook ratten etc.
de nijntjes roken niet rot oid en ook niet zo sterk als bestorven wild.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”