ik blijf het vreemd vinden..

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

senadance
5-sterren

Berichtdoor senadance » Zo 07 Feb 2010, 10:54

Zoals jullie weten gaat Mozes binnenkort ook voor goudaccupunctuur naar Dr.Schulze in Camen ( Duitsland)
Zijn beide heupen zien er erg uit! zwaar arthrose...ook loopt hij kreupel aan de rechtervoorkant.
Hij Krijgt Metacam  

MOZES  ...is en blijft een vrolijke hond met een enorme drang naar buiten ...te rennen en te spelen.
Hij doet dit ook iedere dag..eigentlijk zonder dat ik achteraf merk dat het slechter is qua lopen.
Ik hou hem wel kort qua wandelingen ...hoogstens 15 tot 20 minuten...maar het is hem nooit genoeg..ik blijf het enigzins vreemd vinden ...als hij erge pijn had zou hij dan niet stoppen of langzamer worden???
tjeetje...jullie zouden hem eens moeten zien lopen ..hij wiebelt en waggelt aan alle kanten, behalve in galop wat hij dan ook regelmatig doet!
af en toe krijg ik er geen hoogte van.
herkennen jullie hier iets in???
de rontgenfoto,s zeggen genoeg hoor!!! dat wel..
diergedrag
3-sterren

Re: ik blijf het vreemd vinden..

Berichtdoor diergedrag » Zo 07 Feb 2010, 12:45

Ja dat is heel herkenbaar. Een hond zet zich ook over veel pijn heen als hij/zij iets heel erg leuk vindt. Is eigenlijk vergelijkbaar met wat wij mensen doen. Wij gaan ook verder dan eigenlijk kan als iets heel erg fijn is maar als iets vervelend is, dan voel je sterker hoe beroerd je je voelt.
Een heel gehoorzame hond doet ook dingen op commando die hij uit zichzelf zou vermijden vanwege pijnklachten. Daarom is het ook belangrijk om te kijken wat de hond uit zichzelf laat zien aan beweging voor het inschatten van de omvang van de klachten.

In galop kunnen honden hun heupen stijver houden en daarom is het een gang die wat makkelijker is. Je ziet wel een heel andere galopbeweging dan bij een gezonde hond.
In wezen overvraagt hij zichzelf met zijn geren en gespeel. Is er iets anders dat hij heel leuk vindt en dat minder ruig is qua beweging?
Sommige balgekke honden vinden het bijvoorbeeld ook leuk om rustig liggend met een bal te spelen.

Hopelijk heeft hij veel baat bij de goudacupunctuur!
senadance
5-sterren

Berichtdoor senadance » Zo 07 Feb 2010, 17:21

dank je wel voor de uitleg, ik hou hem rustig !1 en vermijd het geren en gevlieg van hem.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”