Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door DJ_Doerak_Tucker
#1507996
Jeetje, DJ is me toch beroerd. Hij begon vanavond met slikken, steeds tong richting neus en maar slikken. Hij kwijlt heel erg en loopt er onrustig bij heen en weer. Hij heeft dit slikken en kwijlen al 3x eerder gehad, meestal was het de volgende dag over. Nu moest hij net kokhalzen en er kwam uiteindelijk ook wel wat kvv uit wat hij vervolgens weer opat.

Zijn maag trekt steeds een beetje samen, Ik heb hier ook wel eens gelezen over soortgelijke symptomen en niemand wist wat het was geloof ik. Wat kun je in zo'n geval het beste geven? Of juist misschien niets? Ik lees hier ook wel eens over okugest, helpt dit mij misselijkheid en wat doet dit spul?

Zo sneu... :-\ en je kunt niets doen. Alleen een beetje extra knuffelen want hij komt steeds bij ons zitten :).

Hij heeft trouwens ook een extra volle buik (toen was 'ie nog niet beroerd) omdat hij afgelopen week wat minder te eten had gekregen (kwam zo uit) en ik gaf hem vanavond bijna een kilo aan kvv... :-\. Zal ook niet meewerken denk ik. Hij is al buiten geweest, geplast en gepoept.
Laatst gewijzigd door DJ_Doerak_Tucker op vr 19 feb 2010, 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nynke
#1508016
Okugest is zeker goed tegen misselijkheid !! Ik zou het maar standaard in mijn medicijnkastje leggen  ;)

Sterkte met DJ !!  Hou hem maar lekker warm !!
Door moniqueo
#1508017
regelmatig wist nooit wat het was,dat doet ze schijnbaar als ze last
heeft van haar maag(zuur).
Laatst gewijzigd door moniqueo op wo 29 jun 2011, 02:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door DJ_Doerak_Tucker
#1508021
Ik hoor net van mn wederhelft dat DJ ook al slikte toen hij hem vóór het eten uit liet, dus hij was al wat beroerd. En dan ook nog zoveel eten :-\. Hij heeft het al vaker gehad en ik kan er geen logica in ontdekken. Heb hem wel eens wat te eten gegeven om te zien of hij beroerd was vanwege een te lege maag (maagzuur dus) maar niets leek te helpen. Hij heeft vanavond wel extra gedronken. Ach 't arme beessie, hij blijft beroerd. Dan ligt 'ie weer even rustig, denk je dat 't over is en dan begint het weer :(.

DJ heeft een granen allergie dus helaas is brood niet zo'n goed idee... Bedankt voor de beterschapswensen, ik ga ze doorgeven ;) en de okugest wordt z.s.m aangeschaft! Waar?
Door ~anna~
#1508023
DJ en Doerak schreef: Jeetje, DJ is me toch beroerd. Hij begon vanavond met slikken, steeds tong richting neus en maar slikken. Hij kwijlt heel erg en loopt er onrustig bij heen en weer. Hij heeft dit slikken en kwijlen al 3x eerder gehad, meestal was het de volgende dag over. Nu moest hij net kokhalzen en er kwam uiteindelijk ook wel wat kvv uit wat hij vervolgens weer opat.

Zijn maag trekt steeds een beetje samen, Ik heb hier ook wel eens gelezen over soortgelijke symptomen en niemand wist wat het was geloof ik. Wat kun je in zo'n geval het beste geven? Of juist misschien niets? Ik lees hier ook wel eens over okugest, helpt dit mij misselijkheid en wat doet dit spul?

Zo sneu... :-\ en je kunt niets doen. Alleen een beetje extra knuffelen want hij komt steeds bij ons zitten :).

Hij heeft trouwens ook een extra volle buik (toen was 'ie nog niet beroerd) omdat hij afgelopen week wat minder te eten had gekregen (kwam zo uit) en ik gaf hem vanavond bijna een kilo aan kvv... :-\. Zal ook niet meewerken denk ik. Hij is al buiten geweest, geplast en gepoept.
ik heb grote honden,maar zoveel zou ik echt niet geven in een keer.
Door DJ_Doerak_Tucker
#1508028
ik heb grote honden,maar zoveel zou ik echt niet geven in een keer.
Normaal gesproken krijgen ze 750gr, nu 900gr. Dacht dat dat wel moest kunnen...blijkbaar valt het niet zo goed. Een leer voor de volgende keer zullen we maar zeggen.
Door Antonia
#1508039
*anna* schreef: ik heb grote honden,maar zoveel zou ik echt niet geven in een keer.
Ik vind dit bij een gezonde hond die gewend is om een maal daags te eten geen enkel probleem. Mijn grote hond werkt grotere hoeveelheden naar binnen.
Door DJ_Doerak_Tucker
#1508042
Nou, ik vond het verschil ook niet zo heel groot. Maar heb ergens ook niet het idee dat dat ermee te maken heeft. Hij heeft het voor én na het eten, maar het lijken wel oprispingen zeg maar, alsof hij dat weer weg probeert te slikken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door