Even voorstellen

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Even voorstellen

Berichtdoor Barfplaats

Marinus
1-ster

Even voorstellen

Berichtdoor Marinus » Ma 01 Feb 2010, 11:34

Hallo allemaal,
Hierbij stel ik mij even voor op dit forum. Ik ben Rien van Bruchem en mijn hond is een Zwitserse witte herder die nu bijna een jaar KVV eet. Tot nu toe heb ik 2 verschillende leveranciers gehad namelijk; AHV Breda en Naturis. Die laatste gebruik ik nu nog steeds en bevalt uitstekend. Chico krijgt iedere dag verschillend vlees omdat je in mijn ogen niet compleet voert als je alleen maar rund compleet geeft. Ik wissel dus af tussen: rund, eend, hert, geit, lam en makreel Daarnaast ook nog kip en vuile pens. Toch merk ik aan mijn hond dat KVV geen voldoening geeft. Hij vreet binnen 5 minuten 1 kg vlees op en ligt dan een paar uur op zijn kleed zijn maaltijd te verteren. Vervolgens poept hij bij de eerst opvolgende wandeling de hele bende er weer uit. Bovendien wordt er op steeds meer plaatsen op zijn gebit tandplak zichtbaar. Hij is gek op kauwen op een kauwbot dus ik denk dat BARF heel geschikt voor hem is hoewel ik dit moet aanleren? Zoals je kunt lezen veel vragen en vandaar dat ik op dit forum terecht ben gekomen. Ik hoop op een leuke uitwisseling van informatie! Alvast bedankt,
Rien
Lizzy
Moderator

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Lizzy » Ma 01 Feb 2010, 11:38

Hoi Rien, Welkom op Barfplaats! Ja, daar hebben meer honden last van, dat KVV weinig voldoening geeft. BARF is natuurlijk in grote stukken/lappen en biedt veel meer kluifwerk. Doordat het ongemalen is, zal het minder snel door het spijsverteringssysteem sjezen inderdaad. Volgens mij is dit een geschikt topic op mee te beginnen: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 448.0.html
sandrra
5-sterren

Berichtdoor sandrra » Ma 01 Feb 2010, 11:40

Hoi Welkom

Afwisseling is zeer zeker goed.
Hier wat leesvoer voor de beginner. http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,9326.0.html
En uiteraard als je dan nog vragen hebt kan je ze hier op bp kwijt.

Veel lees plezier en suc6
Marinus
1-ster

Berichtdoor Marinus » Ma 01 Feb 2010, 13:24

Bedankt voor jullie links. Heb alles zorvuldig doorgelezen en berekend maar waar haal je toch al dat vlees vandaan. Nekjes en strotjes kan ik wel aankomen via mijn KVV leverancier maar karkassen en koppen wordt moeilijker. Grote stukken zijn wel nodig want die kleine stukken ook kippenpoot slikt hij haast in één keer door.
alvast bedankt weer.
sandrra
5-sterren

Berichtdoor sandrra » Ma 01 Feb 2010, 15:03

essie74
4-sterren

Berichtdoor essie74 » Do 04 Feb 2010, 23:39

[quote="Rien van Bruchem"]
Bedankt voor jullie links. Heb alles zorvuldig doorgelezen en berekend maar waar haal je toch al dat vlees vandaan. Nekjes en strotjes kan ik wel aankomen via mijn KVV leverancier maar karkassen en koppen wordt moeilijker. Grote stukken zijn wel nodig want die kleine stukken ook kippenpoot slikt hij haast in één keer door.
alvast bedankt weer.
[/quote]hallo Rien je hebt een persoonlijk bericht...

gr,

Esther
millyckk
5-sterren

Berichtdoor millyckk » Wo 10 Mar 2010, 22:43

Hey, welkom, leuk, nog een witte herder! Zie dit nu pas, ben benieuwd naar een foto!
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”