rauw of gerookt?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

rauw of gerookt?

Berichtdoor Barfplaats

mini
2-sterren

rauw of gerookt?

Berichtdoor mini » Za 30 Jan 2010, 23:21

Ik was vandaag in de supermarkt en zag een blik sardientjes liggen. Dacht hey, die wil ik eens proberen voor de hondjes.
Maar....... die in blik zitten op olie. Op de een staat op sardienes in olie op de ander staat in olijfolie of zonnebloemolie.
tonijn heb je ook nog op water (niet gezien of er ook sardienens op water zaten) en dan had je nog de keus tussen de normale sardienes en gerookte sardientjes.

nu vroeg ik mij af, mogen de honden ook gerookte sardientjes of is het beter de andere te geven en zoja welke moet ik dan hebben? maakt het uit dat het op olie heeft gestaan? anders haal ik een keer op de markt sardientjes als ze dat hebben.
**Jolanda**
5-sterren

Re: rauw of gerookt?

Berichtdoor **Jolanda** » Za 30 Jan 2010, 23:41

Ik zou de sardientjes op de markt halen, olie laxeert en gerookt zijn er al voedingstoffen verloren gegaan en is het volgens mij ook al verhit.
Mevroi Kruim
5-sterren

Berichtdoor Mevroi Kruim » Zo 31 Jan 2010, 00:28

Ze zijn idd verhit. Bij katten gebruiken we ze nog wel eens om hun eerste versvoer op te leuken. En als je een hond treft die griezelt van alle soorten vis, dan is vis uit blik een laatste optie. Maar vers is natuurlijk beter.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”