Kan een kat...

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Kan een kat...

Berichtdoor Barfplaats

Doezengek
3-sterren

Kan een kat...

Berichtdoor Doezengek » Ma 25 Jan 2010, 17:52

gewoon 1 keer per dag haar eten krijgen? Tot nu toe met kvv kreeg ze altijd haar dagportie over 2 x verdeeld. Maar sinds mijn honden volledig op barf zitten en poeslief dit dus ook geweldig vind vroeg ik mij dus af of ze net als de honden gewoon 1 x per dag eten haar eten mag hebben?
Mirj@m
1-ster

Re: Kan een kat...

Berichtdoor Mirj@m » Ma 25 Jan 2010, 18:23

Het kan volgens mij wel, maar waarom zou je niet 2 keer per dag barf geven?

Mijn poezies krijgen gewoon 's ochtends een halve portie en 's avonds ook :)
May Linn
5-sterren

Berichtdoor May Linn » Ma 25 Jan 2010, 19:02

Hier krijgen ze 1x per dag, gewoon met de honden mee.
Gaat prima.
spreeuwtje
5-sterren

Berichtdoor spreeuwtje » Ma 25 Jan 2010, 22:11

hier krijgen ze ook 1x per dag.. mijn katten eten snachts zodat kiek (de hond) er niet bij kan en sano (het kind) er ook niet bijkan..
wel krijgen ze rond de middag een kuikentje dus.. omdat ze dan wel trek krijgen..

maar gek genoeg hebben ze eens in de zoveel tijd ineens niet meer genoeg aan hun ene hap hoewel dat toch zeker 150 gram is..
en dan haal ik wat meer barf uit de vriezer en krijgen ze wel 2x..
gebeurt niet vaak.. net zoals t ook niet vaak gebeurd maar af en toe wel.. dat ze ineens niks meer willen..
dan hou ik van de 4 bakjes, 3 volle bakjes over..  :-X met 4 katten..
waarom?? ik weet t niet.. ze zijn vrij grillig..
Mevroi Kruim
5-sterren

Berichtdoor Mevroi Kruim » Ma 25 Jan 2010, 22:27

Knor eet uit zichzelf 1x per dag. Dus dat laat ik zo. Eppo en Kruimel eten 2x per dag, vooral omdat Kruimel een oud krakkemikkig katje is en niet zoveel per keer kan wegwerken. En dan wil Eppo ook.
flin
5-sterren

Berichtdoor flin » Ma 25 Jan 2010, 23:15

'natuurlijk' zou 't zo zijn dat ze regelmatig een muis, kleine vliegdingen, of kruipbeestjes vangen...
  en soms misschien een nijn of rat oid

onze katzels vreten nu zo'n 2.5 jaar rauw, en de maaltijden die ze 2 x op 'n dag krijgen,
zijn de maaltijden die gemalen zijn,( prijstechnisch soms voordelig, maar daar vreten ze dan wel weer veel meer van) òf omdat ik zeker wil weten dat 't orgaan hapje er in gaat (maar dat kan ook 'n voorafje zijn)

verders krijgen ze op verschillende tijden, in 1 keer 'n flink deel prooi op 'n dag, en daar zijn ze tevreden mee,
om nog wat vermaak te triggeren krijgen ze regelmatig wat hupsende krekels,
en ist zeurgehalte heel hoog (oftewel; ik was vergeten wat uit de vries te halen  :biggrin2: ), krijgen ze 'n geklutst ei

'k zou wèl  de overgang van-brok/nat-naar-kvv-naar-prooi-èn naar 1 keer voeren, rustig aan doen;
't hele lijf mot wennen aan de overgang!!

hier gaven katzels 't idd ook zelf aan: 1 x goed vreten (dwz prooien of delen daarvan) is voldoende, daar zijn ze wèl wat langer mee bezig dan 10 minuten ; meestal 'ligt' 't hier een half uur
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”