vage bultjes of zijn het vochtophopingen?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

mini
2-sterren

Berichtdoor mini » Za 16 Jan 2010, 22:13

Na het eten lag Kyona heerlijk op de bankleuning een tukje te doen. ik haar ff knuffelen en zag een bultje (soort muggebult, beetje opgezwollen plekje) mijn vader zei nog, "ja die 2 hebben straks zitten stoeien dus zal wel van een tandje van Billy zijn ofzo) ik dacht nou kyona bijt billy veel harder en die heeft nergens last van.

Paar uur geleden leken het al ineens 2 bultjes. Beetje moeilijk te beschrijven hoe de bultjes aanvoelen en eruitzien. lijkt wel een soort vochtophoping onder de huid.
Ze heeft het maar aan 1 poot. en er lijken steeds meer kleinere bultjes rondom te komen (verspreid over haar poot). paar heel kleine ook richting haar schouder/borst.
Sommige bultjes zijn zo dik geworden dat de huid onder de haren zichtbaar wordt. (dat het kale plekjes lijken maar het zijn geen kalen plekjes).

Moet ik mij nu zorgen maken?

Is dit een allergische reactie ergens op.?
Zover ik weet heeft ze niets raars gegeten.
Ze heeft 500 gr Carnibest puppy op (maar normaal eet ze ook carnibest) heb wel sinds 1 week Royal canin brokken (die krijgt ze wo/do en vrijdag) en zaterdag tot en met dinsdag krijgt ze carnibest.)
Zou ze in 1x allergisch geworden zijn voor CB of maybe voor de Royal Canin? (hoop het niet want is zak van 15 kilo..lekker duur) de Carnibest rollen zijn bijna op.

Heb geprobeerd foto te maken maar is niet zo heel duidelijk. (te donker I guess en ik fotografeer met telefoon omdat ik nog batterijen moet kopen voor in digitale camera (ook een oude))

Het lijkt niet of ze er last van heeft  (ze slaapt gewoon verder en soms gaat ze verliggen. dus lijkt alsof ze er geen laast van heeft. heb al gekeken op vlooien maar die heeft ze niet)
En geen idee of je om half 11 savonds nog een DA kan bellen....

iemand een idee.
diergedrag
3-sterren

Re: vage bultjes of zijn het vochtophopingen?

Berichtdoor diergedrag » Za 16 Jan 2010, 23:00

Lijkt me een overgevoeligheidsreactie en dat kan ook om iets heel anders gaan dan om voer. Het is niks om je nu zorgen over te maken hoor! Je hond voelt zich duidelijk nog goed en daar gaat het om.
Kijk even hoe het morgenochtend is. Dikke kans dat ze even snel verdwijnen als ze gekomen zijn maar dat kan een paar dagen duren.

Je kan dag en nacht en ook op feestdagen een dierenarts bellen maar alleen voor spoedgevallen (of als je het echt niet vertrouwt) maar dat is nu echt niet nodig. Je betaalt wel meer buiten de normale uren.
Er is altijd iemand die spoeddienst heeft of iemand van een andere praktijk neemt waar. Het ligt aan je dierenartspraktijk.

Zolang je hond zich niet duidelijk slecht voelt hoef je echt niet druk te maken om dit soort plotseling optredende bultjes.
diergedrag
3-sterren

Berichtdoor diergedrag » Zo 17 Jan 2010, 12:57

Hoe gaat het inmiddels?
mini
2-sterren

Berichtdoor mini » Zo 17 Jan 2010, 14:02

bultjes zijn weer zo goed als verdwenen. een enkeling voel je nog.
Wel is ze aan de diarree nu..

Eet nog goed, stoeit ook nog met andere hond.

Zit eraan te denken om dr straks een banaan te geven of in combi met beetje kwark (met banaanstukjes daarin)omdat banaan de ontlasting weer dikker maakt...
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”