Stinkende vacht

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Stinkende vacht

Berichtdoor Barfplaats

Maarten
1-ster

Stinkende vacht

Berichtdoor Maarten » Za 16 Jan 2010, 14:43

Wij hebben nu anderhalf jaar een Welsh terrier. Een erg leuke hond met helaas een vervelend probleem: ze heeft een heel sterke lichaamsgeur of anders ze draagt een stank om zich heen. Ze kan in haar mandje liggen en dan komt de geur in een soort walm op je af, net alsof ze winden laat, maar dat is niet het geval. Het is echt een heel vervelende en ondraaglijke geur. Ook anderen die bij ons op bezoek zijn ruiken Shanta, zoals ze heet. Als ze bij ons ligt als we aan tafel zitten, komt de stank op je af. Het is niet een normale hondenlucht, maar iets veel sterkers.
We hebben al verschillende soorten voer geprobeerd, waaronder ook vers vlees gedurende een lange periode, maar het maakte allemaal niks uit. Ze is verder gezond, levendig en vrolijk. Ze is begin vorig jaar gesteriliseerd, maar dat heeft geen invloed gehad op de geur, deze werd niet minder of meer.
Wie kan ons helpen met een goede tip.
Mevroi Kruim
5-sterren

Re: Stinkende vacht

Berichtdoor Mevroi Kruim » Za 16 Jan 2010, 15:57

Is er al eens door een dierenarts naar gekeken? Overmatige talgvorming, evt. gecombineerd met schimmels of bacterien, kan zo'n effect hebben.
me and my boys
5-sterren

Berichtdoor me and my boys » Za 16 Jan 2010, 16:36

neem aan dat er al getrimt/geplikt is?
Boeffie Blafmans
5-sterren

Berichtdoor Boeffie Blafmans » Zo 17 Jan 2010, 18:54

Als een da niets kan vinden, kun je een reinigingskuur proberen, bv chlorella, dat is niet zo sterk, of groene leem of drainage compositum, zijn beide sterker.
Fido
5-sterren

Berichtdoor Fido » Zo 17 Jan 2010, 19:32

Wat voor versvoer? en wat versta jij onder een langere tijd?
Maarten
1-ster

Berichtdoor Maarten » Ma 18 Jan 2010, 12:03

Bedankt voor jullie reacties. Shanta is al een aantal malen getrimd. Een dierenarts heeft er ook al eens naar gekeken en niks bijzonders aangetroffen.
We hebben Shanta een half jaar op vers vlees gehad (ingevroren van Carnibest), maar dat bracht helemaal geen verandering.
Hebben jullie goede ervaringen met chlorella?
Alba
5-sterren

Berichtdoor Alba » Ma 18 Jan 2010, 13:20

Ik weet niet genoeg van chorella om je er iets nuttigs over te kunnen vertellen, maar ik weet dat het helpt met het lijf te ontgiften. Als je dat gaat doen, zou ik dat wel doen in combinatie met vers vlees of eigenlijk liever nog BARF (want misschien zit er ook iets in de KVV waar ze niet zo goed tegen kan?). Ontgiften en ondersteuning daarbij is namelijk alleen maar fijn voor het lijf als je er niet aan de andere kant weer troep (brokken) tegenaan mikt, lijkt mij.
Greece
5-sterren

Berichtdoor Greece » Ma 18 Jan 2010, 19:11

Maarten schreef:Bedankt voor jullie reacties. Shanta is al een aantal malen getrimd. Een dierenarts heeft er ook al eens naar gekeken en niks bijzonders aangetroffen.
We hebben Shanta een half jaar op vers vlees gehad (ingevroren van Carnibest), maar dat bracht helemaal geen verandering.
Hebben jullie goede ervaringen met chlorella?

Ja, hierzo. Whitney had een zurige lucht om haar heen en met de chlorella was dat zo weg.
annielaumen
5-sterren

Berichtdoor annielaumen » Ma 18 Jan 2010, 21:15

Geen overvolle anaalklieren want dan stinken ze ook
Astrid stonk in haar brokkentijd en had veel last van haar anaalklieren
Sinds dat ze rauw eet nu bijna 3jaar,stinkt ze niet meer
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”