Aankomen

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Aankomen

Berichtdoor Barfplaats

Sabine Ooijen
1-ster

Aankomen

Berichtdoor Sabine Ooijen » Zo 03 Jan 2010, 14:38

Onze hond,een mini Bull Terrier,heeft een aantal weken geleden een flinke darmontsteking gehad. Inmiddels is hij weer helemaal opgeknapt en eet weer normaal,maar hij is wel behoorlijk afgevallen toen hij zo ziek was. Ik geef hem wel al meer eten,maar hij zit nog niet op zijn oude gewicht. Je ziet het ook echt goed.
Hebben jullie tips om hem wat aan te laten komen?
diergedrag
3-sterren

Re: Aankomen

Berichtdoor diergedrag » Zo 03 Jan 2010, 14:49

Geen idee of hij het mag hebben(!) maar ik geef vaak een paar lepels pindakaas bij het eten als ze echt ondergewicht hebben. Leverworst geef ik ook wel extra.
Happy Tail
5-sterren

Berichtdoor Happy Tail » Zo 03 Jan 2010, 14:51

het kan even duren denk ik, want je zit nu ook met de winter. dus als ze buiten komen moet de kachel op top kracht werken om op temperatuur te komen. Hier geen verdere problemen met zieke honden, mar wel da tik ze een stuk meer moet geven dan normaal.
Dus ik zou gewoon lekker even wat meer geven en dan als je hond het goed verdraagt veel vette dierssoorten: geitensnippers en eenden rug. vette vis ed.
me and my boys
5-sterren

Berichtdoor me and my boys » Zo 03 Jan 2010, 15:23

gewoon iets meer geven...
Lil
5-sterren

Berichtdoor Lil » Ma 04 Jan 2010, 09:53

[quote="vanaalst"]
gewoon iets meer geven...
[/quote]

sluit ik me volledig bij aan. Ik zou een hond die net darmklachten heeft gehad dus never nooit niet dingen als pindakaas en leverworst geven. Dat geef ik zelfs gezonde honden niet.
Kijk wat hij nu goed verdraagt en verhoog dan gewoon de hoeveelheid voer. Het gaat wel eventjes duren voordat hij aankomt.
Sabine Ooijen
1-ster

Berichtdoor Sabine Ooijen » Di 05 Jan 2010, 18:02

Aan de pindakaas en leverworst durfde ik inderdaad niet te beginnen nu hij net weer opgeknapt is. Dus ga ik hem gewoon nog wat meer geven en wat vetter vlees. Kan je trouwens ook teveel voeren zodat het niet goed is voor hem? Of bestaat dat niet?
Rosa
1-ster

Berichtdoor Rosa » Za 09 Jan 2010, 14:57

Onze kleine dwergpoedel is ook vrij mager ik geef ook gewoon over de hele dag wat meer, in drie porties
en een klein beetje kwark vind ze erg lekker.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”