urine tijdelijk laten lopen na operatie

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

diergedrag
3-sterren

Berichtdoor diergedrag » Wo 30 Dec 2009, 22:20

Een tijd geleden had een van de honden een verwonding en liet toen haar urine gewoon lopen terwijl ze ergens lag. Normaal is ze absoluut zindelijk en ze hoeft ook niet vaak te plassen. We hebben haar laten onderzoeken maar er is niets gevonden.
Afgelopen zondag is ze geopereerd en nu laat ze haar urine weer lopen. Ze plast met grote hoeveelheden haar hele hondenkussen onder en blijft er dan gewoon in liggen, zodat ook haar vacht helemaal nat wordt.
Ze gaat wel gewoon mee naar buiten (en plast dan ook) en is verder ook gewoon levendig en mobiel.
Ik vind het vreemd dat een goed zindelijke hond haar eigen ligplek volplast. Het zou ook een gedragsprobleem kunnen zijn maar verder gedraagt ze zich normaal.
Heeft iemand een idee?
conleeuw
5-sterren

Re: urine tijdelijk laten lopen na operatie

Berichtdoor conleeuw » Do 31 Dec 2009, 15:54

ik zou bijna wedden dat het medisch is, vraag, hoe oud is de hond, waaraan is ze geopereerd, weet je zeker dat ze niet veel drinkt, hoe ziet de vacht er uit, is de hond niet dementerend (heel diepe slaap?) , ooit een blessure in rug gehad?

:-\ valt niet mee om zo op afstand van alles te verzinnen.
*Dorothea*
5-sterren

Berichtdoor *Dorothea* » Do 31 Dec 2009, 18:20

Is ze wakker als ze plast?
miik
5-sterren

Berichtdoor miik » Do 31 Dec 2009, 20:34

Hte kan door de operatie komen.  Mijn Mickey had het ook nadat ze onder narcose was geweest voor een kapotte kies. Ze liet het toen ook gewoon lopen, na een paar dagen was het over.
diergedrag
3-sterren

Berichtdoor diergedrag » Vr 01 Jan 2010, 13:02

Het neemt al duidelijk af dus ik ga er nu ook vanuit dat het door de narcose kwam dit keer. Vorige keer was ze gewond en kwam er geen narcose aan te pas en toen deed ze het echter ook.

Ze is 12 (geschat), geen spoor van dementie en geen rugblessures gehad voor zover ik weet. Ze drinkt wel meer maar normaal gesproken is dit een hond die 's avonds laat niet eens altijd naar buiten gaat en super zindelijk is. Haar vacht is mooi gesloten en glanzend.
Ze is aan haar zijde geopereerd. Of ze dan wakker is weet ik eigenlijk niet eens, maar ze blijft er wel in liggen als ze wakker is, terwijl ze makkelijk ergens anders kan gaan liggen. Dat vind ik nog het vreemdst.
Het gaat nu dus al een stuk beter maar het is verbazingwekkend om een goed zindelijke hond te moeten afdrogen omdat ze helemaal nat is van haar eigen urine, terwijl ze wel gewoon beweegt en naar buiten gaat (en lastig omdat ze alles onder plast dan).

Bedankt voor de reacties!!
Lil
5-sterren

Berichtdoor Lil » Vr 01 Jan 2010, 15:51

Fijn dat het beter gaat.
Hier gebeurd dat na narcose ook altijd.
(volgens mij had het vrouwtje van Boris daar ook last van na haar operatie, ik werd niet wakker door die narcose, hadden de verpleegster in het ziekenhuis werk aan...  :-[).
diergedrag
3-sterren

Berichtdoor diergedrag » Vr 01 Jan 2010, 18:25

Oeps...dat lijkt me niks!

Ik ben nu wel gerustgesteld, nu het vaker voorkomt.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”