Wil iemand meedenken: nierproblemen 11 jaar oud

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

koffie
1-ster

Berichtdoor koffie » Di 22 Dec 2009, 11:34

Lieve mensen,
Weet iemand raad? De eigenaar van een Engels Staff Terrier teefje heeft het moeilijk. Zijn teefje van 11 heeft een nieraandoening. Ik dacht dat vers vlees voeding een optie was omat de opeengehoopte afvalstoffen dan een kans krijgen om uit het lichaam te worden verwijderd. Vers vlees heeft echter een hoog fosfor en eiwit gehalte waar ze nu juist minder van mag hebben. De DA is van mening dat VV geen goed idee is. Eigenaar is sinds kort ook nog werkloos. Hij heeft alles over voor zijn meiske (dan eet ik zelf minder!) maar kan zich niet veel veroorloven.
Heb wel iets gevonden op barfplaats over acuut nierfalen maar dat is dit niet.
Bij voorbaat dank.
Lizzy
Moderator

Re: Wil iemand meedenken: nierproblemen 11 jaar oud

Berichtdoor Lizzy » Di 22 Dec 2009, 11:39

Er zijn ook KVV's voor honden met nierproblemen. Maar als dat kostentechnisch gezien geen oplossing is, dan is het BARF nier dieet natuurlijk een (nog betere) optie. Hier staat wat ze moeten geven en wat niet: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 598.0.html. Ik zou de hond zeker ook Solidago Complex geven van Dr A Vogel. De tabletten. Dat is 1 tablet per dag en werkt zeer goed en is niet duur.
Eef+doggies
5-sterren

Berichtdoor Eef+doggies » Di 22 Dec 2009, 14:18

Hij kan ook blaas- en niercompositum van groene os gaan geven als dat qua kosten te doen is...
Zit o.a. solidago in.
Laatst gewijzigd door Eef+doggies op Di 22 Dec 2009, 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.
beerke
1-ster

Berichtdoor beerke » Wo 23 Dec 2009, 20:22

ik wil geen slecht nieuws geven maar bij de dierenarts aan een infuus voor 2 dagen en dan nierdieet en lukt dit niet dan hangt het van de hond af
ik heb mijne maandag laten inslapen, ze was 3 en haar nieren werkte zo goed als niet meer maar ik weet zelf niet van wat
xxx veel geluk
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”