camambert lucht uit de mond, tandproblemen?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

kira
5-sterren

Berichtdoor kira » Zo 20 Dec 2009, 19:41

Even een vraag voor de zus van Daf haar poes. Is een hele oude poes, minimaal 18 jaar, maar kan ook ouder zijn. Ze eet brok, en overzetten gaat niet meer gebeuren gezien der leeftijd. Maar goed, ze ruikt nu naar camambert uit haar mond. Ze heeft ongeveer een jaar terug nog een tandsteenbehandeling gehad aan de paar tanden die ze nog heeft. Kan die geur weer komen van tandsteen, of past die geur meer bij iets ergers. Ze is verder niet ziek (op het oog dan), wel gewoon stokoud en dement. Tandsteenbehandeling wil niet meer, de vorige narcose een jaar terug was ook bijna het einde.
koekje
Moderator

Re: camambert lucht uit de mond, tandproblemen?

Berichtdoor koekje » Zo 20 Dec 2009, 20:25

bij camembert lucht denk ik aan pus en schimmels. ik zou dat eerder vinden passen bij weer rotte tanden/tandvlees. mss heeft ze ergens in de bek een abces oid?
toen swarts rotte tandjes had (een enorme ontsteking waardoor zelfs 1 oog dichtzat), vond ik haar al langere tijd daarvoor een adem als rotte vis hebben.

bij nierproblemen hoort een ammoniaklucht en bij suikerziekte een zoetige lucht, dacht ik.
kira
5-sterren

Berichtdoor kira » Ma 21 Dec 2009, 11:45

duidelijk, stuur haar door naar de da om te laten kijken.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”