uier of melkklier van ree??? En luchtpijp

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

WillyP
5-sterren

Berichtdoor WillyP » Do 17 Dec 2009, 21:59

Ik heb deze week organen van een ree gekregen.
Daar zat ook de uier of melkklier bij. Een soort sponsachtige massa, met melk wat eruit siepelde als je kneep. Het was overigens niet van een ree-geit dat een jong had, maar waarschijnlijk wel deze zomer gezoogd heeft.

Kan ik dit aan mijn hond geven, ik heb het namelijk toch nog niet weg gegooid. Het ligt nu in de vriezer, te wachten tot ik weet wat ik ermee kan doen. Moet ik het dan eventueel bij de organen rekenen?

En dan zat er ook nog de luchtpijp met strottenhoofd bij. Ik wist ook hiervan niet zo goed waar ik het bij moest indelen. Ik heb het in stukken verdeeld en over het orgaanvlees verdeeld. Maar misschien kan ik er volgende keer ook iets anders mee doen of als extra geven. Ik heb zelf eigenlijk niet zo´n idee ervan. Het is hol natuurlijk, echt vlees is het niet.
miik
5-sterren

Re: uier of melkklier van ree??? En luchtpijp

Berichtdoor miik » Do 17 Dec 2009, 22:28

uieres van runderen wordt afgeraden om te geven, zou een bron zijn van bacterien...
Of het waar is weet ik niet, maar ik zou het niet voeren, zit volgens mij ook niet veel voedingswaarde aan.
De luchtpijp vinden ze hier erg lekker gewoon of gedroogd, die kun je gerust geven.

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”