Elektrisch mes

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Elektrisch mes

Berichtdoor Barfplaats

judith1967
5-sterren

Elektrisch mes

Berichtdoor judith1967 » Za 12 Dec 2009, 18:54

Is dat wat om bevroren vlees mee te snijden.Zag op de verpakking nml staan dat er een speciaal diepvries mes bijzat

Ik had vorige week 2 zakken van 3,50 kg haasvlees,heb het wel wat laten ontdooien,maar het waren zulke grote bonken dat ik er met veel moeite stukken vanaf heb kunnen snijden
Ik heb hiervoor mijn broodmes gebruikt,het lukte wel,maar wel met ontzettend veel kracht en moeite.
En ik was nu eenmaal bezig,en wilde er niet mee stoppen om het helemaal te laten ontdooien.
Zt nu allemaal  wel netjes verdeeld in zakjes,maar voor een volgede keer zou zo mes wel een uitkomst kunnen zijn.

Iemand ervaring met zo elektrisch mes?
Laatst gewijzigd door judith1967 op Za 12 Dec 2009, 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
WillyP
5-sterren

Re: Elektrisch mes

Berichtdoor WillyP » Za 12 Dec 2009, 19:49

Ik heb geen ervaring met een elektrisch mes, maar ik laat altijd het vlees ontdooien in de magnetron op ontdooistand. Stel dan minder dan de helft aan gewicht in om te ontdooien. En als het dus half ontdooid is, snij ik het met een vlijmscherp vleesmes (dus geen kartels). Ik slijp hem wel regelmatig. Wel opletten dat je het niet te ver laat ontdooien aan de kanten van het vlees. Vanbuiten af snij ik zover ik kan. Misschien is het binnenste dan nog wat bevroren, dan nog even meer ontdooien. Het gaat bij mij prima.
Ik kan het al snijden als het toch nog bevroren is, maar niet meer zo hard. En dan gaan de stukken weer terug in de vriezer, zodat ik de volgende keer makkelijk een klein stukje kan pakken.
rheawithpixels
4-sterren

Berichtdoor rheawithpixels » Za 12 Dec 2009, 19:53

Yeps, ik heb zon mes. Op de verpakking stond dat het een ijs/diepvries mes was. Het enige diepvries aan het mes is dat het in de schuur ligt bij de diepvriezer. Maakt meer herrie dan resultaat.
**Jolanda**
5-sterren

Berichtdoor **Jolanda** » Zo 13 Dec 2009, 01:41

Leuk dat je er naar vraagt, ik wilde ook wel een elektrisch mes om bevroren vlees mee te snijden.
Maar als je je vlees in een emmer met lauw/koud water doet ontdooit het ook snel (nog sneller als je het onder een straaltje water legt.)
Dan kun je binnen 1,5u al redelijk goed snijden er in  ;)
May Linn
5-sterren

Berichtdoor May Linn » Zo 13 Dec 2009, 09:33

Ik laat het eerst een (gedeelte) ontdooien en dan pas snijden en verpakken en terug de vriezer in.
Hakbijl werkt soms wel om nog wat bevroren producten door midden te hakken.
judith1967
5-sterren

Berichtdoor judith1967 » Zo 13 Dec 2009, 14:37

He leuk al die reacties ;)

Zo te lezen is het dus geen optie zo mes,nou dan laat ik hem lekker liggen in de winkel :D
Kijk handig  he dit forum kan ik mijn geld in mijn portomonee laten zitten ;D

Ontdooien in de magnetron is geen doen,die bonk van 3,5 kilo pastte er niet in. :-[

Maar idd in een emmer met lauw/koud water is idd een goed idee,ga het onthouden voor de volgende keer ;)

Bedankt voor jullie reacties 8)
koekje
Moderator

Berichtdoor koekje » Zo 13 Dec 2009, 15:04

een broodmes is ook om brood mee te snijden, niet voor rollen cb of andere vlezige dingen!
ik hak hier de boel klein met een stevig hakmes. ook nog enigszins bevroren dingen lukt wel. ik heb weinig kracht in mn handen, maar ik kan het hakmes goed hanteren. neem er wel een keramisch aanzetstaal bij, want van veel bot hakken, wordt het mes wel bot.
me and my boys
5-sterren

Berichtdoor me and my boys » Zo 13 Dec 2009, 16:39

yep een hakmes, dat werkt hier prima!
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”