wanneer over op volwassen hoeveelheid

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

mini
2-sterren

Berichtdoor mini » Vr 11 Dec 2009, 19:35

Op de carnibest verpakkingen en andere (haaksbarf rollen) staat altijd dat een pup meer mag dan een volwassen hond.

bij haaksbarf meer procenten en bij CB meer40-60 gr per kg gewicht van de hond.

Nu is mijn vraag, vanaf welke leeftijd is je pup/jonge hond volwassen en mag hij over op de volwassen hoeveelheid?
rheawithpixels
4-sterren

Re: wanneer over op volwassen hoeveelheid

Berichtdoor rheawithpixels » Vr 11 Dec 2009, 19:41

Hoi Mini, dat is afhankelijk van je hond. Onze is nu 8 maanden en eet nog dezelfde hoeveelheid en wil ook echt niet 1 gram daarvan inleveren  ;D
mini
2-sterren

Berichtdoor mini » Vr 11 Dec 2009, 19:52

Die van mij is 5,5 maand en denkt alleen maar aan eten hahaha.
ze krijgt nu 850 gr. carnibest per dag (verdeeld over 3 maaltijden op een dag)
nou na die 850 gram doet ze soms nog alsof ze nog niet gegeten heeft. Dus inleveren doet ze zeker niet haha.

Tot de 1 jaar blijf ik zeker puppyhoeveelheid voeren 3x per dag maar op hondenbrokken (verschilt ook per merk hoor) zie je soms bij puppybrokken tot 18 of 24 maanden staan) en naar mijn idee is een hond van 2 al redelijk volwassen :P
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Vr 11 Dec 2009, 20:01

[quote="mini"]
Die van mij is 5,5 maand en denkt alleen maar aan eten hahaha.
ze krijgt nu 850 gr. carnibest per dag (verdeeld over 3 maaltijden op een dag)
nou na die 850 gram doet ze soms nog alsof ze nog niet gegeten heeft. Dus inleveren doet ze zeker niet haha.

Tot de 1 jaar blijf ik zeker puppyhoeveelheid voeren 3x per dag maar op hondenbrokken (verschilt ook per merk hoor) zie je soms bij puppybrokken tot 18 of 24 maanden staan) en naar mijn idee is een hond van 2 al redelijk volwassen :P

[/quote]

Als je naar de samenstelling van die brokken kijkt zie je dat ze vaak amper verschillen met de "basic" brok en dat het vaak alleen om het formaat gaat. 

Verder verschilt het per hond wanneer deze verzadigt begint te raken en dan bedoelen we niet verzadigt in de zin van...hij hoeft niet meer, maar meer dat de hond op dezelfde hoeveelheid (procentueel) voer vet begint te worden.
Met 5,5 maand zou je ook kunnen overwegen om 2 x per dag te voeren, dat zal de pup ook een wat meer verzadigt gevoel geven dan wanneer hij 3 x per dag een klein beetje voer krijgt.
me and my boys
5-sterren

Berichtdoor me and my boys » Vr 11 Dec 2009, 22:12

zo ook gaan naar 2x per dag...
moet zeggen, ik heb er hier eentje van net 1 jr oud en die gaat nu mooi weer meer krijgen, meneer gaat uitzwaren en wordt wat magertjes vindt ik....dus het blijft kijken naar je hond!
rheawithpixels
4-sterren

Berichtdoor rheawithpixels » Vr 11 Dec 2009, 22:42

[quote="mini"]
[/quote]

Die van ons haar hobby is ook eten hoor. Komt omdat we veel te lekker eten geven  :D
Ze krijgt 900 gram in totaal, waarvan 1/3 HB KVV omdat ik geen paard/zalm/konijn kan vinden hier. Rest is zelf samengesteld
Ze groeit goed en voelt totaal niet vet aan, dus we zien geen reden om te minderen. Ze weegt nu bijna 28 kilo en dat is met 8 maanden al groter en zwaarder dan haar moeder  ;D

@ Angelique, hoeveel weegt Angels? Lisa wordt beduidend groter als Rhea....
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Vr 11 Dec 2009, 23:17

[quote="rheawithpixels"]
Die van ons haar hobby is ook eten hoor. Komt omdat we veel te lekker eten geven  :D
Ze krijgt 900 gram in totaal, waarvan 1/3 HB KVV omdat ik geen paard/zalm/konijn kan vinden hier. Rest is zelf samengesteld
Ze groeit goed en voelt totaal niet vet aan, dus we zien geen reden om te minderen. Ze weegt nu bijna 28 kilo en dat is met 8 maanden al groter en zwaarder dan haar moeder  ;D

@ Angelique, hoeveel weegt Angels? Lisa wordt beduidend groter als Rhea....
[/quote]

Wild gokje....35 kilo....mama Tedje is 42.
Veerle-scrappyToo
5-sterren

Berichtdoor Veerle-scrappyToo » Za 12 Dec 2009, 12:03

Het is een beetje zoeken en kijken ondervind ik zelf ook.  Nena ( nu 25 weken ) at twee maaltijden per dag en 1,2 kg.  Dat ging heel goed maar na een tijdje vondik haar ietsjes verzwaren ( niet echt veel maar toch).  Ik ign over op 1 kg en nu vind ik haar terug wat mager staan dus ik ga voor 1,1 kg nu.... :D
Happy Tail
5-sterren

Berichtdoor Happy Tail » Za 12 Dec 2009, 16:56

ik pas de hoeveelheden ook telkens aan: hij is nu 13 maanden en af en toe gaat ie de breedte in. dan krijgt hij weer een wat meer: ik stel het eigenlijk constant bij. ook voor Baya trouwens, want met koudere perioden moet er gewoon meer in; dan heeft de kachel meer werk om op temperatuur te blijven.

Ik voer altijd gemiddeld; de ene dag krijgen ze weer wat meer, de andere dag wat minder. en hoe ze er verder uitzien (ribben zien/voelen) bepaald of ze dus meer of minder krijgen.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”