carnibest diabetes

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

carnibest diabetes

Berichtdoor Barfplaats

joo-tje
3-sterren

carnibest diabetes

Berichtdoor joo-tje » Zo 06 Dec 2009, 18:55

Sinds een aantal maanden geef ik mijn kat Nina carnibest diabetes. ze is 10 jaar en nierpatient. Sinds ik haar vers voer is ze zeker 3 kilo aangekomen (zo niet meer) en had ze voor het eerst in 8 jaar weer haar op de achterkant van haar lijfje! Maar nu heeft carnibest sinds kort de verpakking veranderd en is ze weer begonnen met likken en is ze inmiddels bijna weer kaal aan haar achterpoten en buik. In het begin wilde ze het ook niet eten, dat doet ze inmiddels wel weer met liefde. Nu vraag ik me af of er meer mensen zijn die iets is opgevallen tav van de carnibest. Ik heb gemaild met carnibest en volgens hun is er niets veranderd aan de samenstelling en kwaliteit. Bij een aantal honden van dit forum is er ook een vernadering gezien.
Ik was/ ben zo enthousiast over vers voeren...ik had dit echt jaaaaren geleden moeten doen en als ik nu die brokken zie denk ik..tsjonge hoe heb ik dat jaren lang als iets lekkers kunnen geven???
Maar ik baal wel van dat likken...(is diagnose stresslikken geweest al die jaren)
koekje
Moderator

Re: carnibest diabetes

Berichtdoor koekje » Zo 06 Dec 2009, 19:21

het kan nu natuurlijk (weer) of opnieuw stresslikken zijn.
hoe is verder haar geestelijke gesteldheid? mss eens barfen, kan je zelf zonder KH maken en geeft meer geestelijke afleiding en een voldaner gevoel.
of ander kvv voeren, bandit nierdieet bv.
joo-tje
3-sterren

Berichtdoor joo-tje » Zo 06 Dec 2009, 19:55

Ze is nog nooit zo fris en fruitig geweest als nu.... :biggrin2: Ze speelt, ligt tegen de honden aan, komt knuffels halen, blert de heleboel bij elkaar als ze eten wil en tsja ehm zoals ik zeg ze is echt een heel ander beestje geworden.  Dat is voor mij ook een reden om zo door te gaan met voeren. alleen dat ellendige wassen he...om gek van te worden...hoor ik haar steeds smek smek smek grrrr....Daarnaast trouwens piest ze nooit meer in de hondemand en kotst ze ook nooit meer!
joo-tje
3-sterren

Berichtdoor joo-tje » Zo 06 Dec 2009, 19:56

Barfen heb ik wel aan gedacht maar het is gewoon een moeilijke eter. De botjes die vermalen zitten in de carnibest eet ze ook niet. Sinds kort is ze wel gek op tonijn of zalm uit blik dus er is een klein lichtpuntje...
Pammetje
2-sterren

Berichtdoor Pammetje » Ma 07 Dec 2009, 23:29

Eén van de katten van mijn zus likte ook haar buik en de binnenkant van de poten helemaal kaal tot bloedens toe. Eerst werd haar vertelt dat het stress was, na een injectie (weet niet meer wat) hield het likken op totdat de injectie was uitgewerkt, toen begon ze weer. Volgens mij zus kon het dus geen stress zijn. Er waren ook helemal geen stressfactoren in huis. Volgens een andere dierenarts was het een voedselallergie. M'n zus is toen zelf  konijn gaan malen (wel zonder vacht hoor). Dit heeft heel goed geholpen, nu eet het katje alles weer en heeft nergens meer last van.
joo-tje
3-sterren

Berichtdoor joo-tje » Wo 09 Dec 2009, 08:24

Injectie heeft ze ook wel eens gehad. Niet geholpen. Ik wist niet beter dan dat het dus stresslikken was. Maar toen ze ineens weer haar kreeg op het carnibest dieet dacht ik he misschien was het wel helemaal geen stresslikken. Nou ja in ieder geval is ze blij en gelukkig! (en eet ze lekker) :D
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”