Sanne's oogproblemen (n.a.v. oude topic)

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

vitess
4-sterren

Berichtdoor vitess » Za 05 Dec 2009, 18:28

Een tijdje terug heb ik een topic geopend over Sanne, onze Golden. Ze had al van pup af aan hangende oogleden onder en voorturend conjunctivitis. Haar ogen waren zo dik dat ze er bijna uitvielen, vuurrood en helemaal ontstoken. We hadden toen een bloedtest laten doen en daaruit bleek dus dat ze allergisch was voor van alles: bomen, grassen, mijten, kruiden, enz. Alle medicatie ten spijt, niks hielp. Uiteindelijk zover gekomen dat we rond juni begonnen met desensibiliseren. Na elke injectie vlamde alles weer gigantisch op, en omdat we op een gegeven moment zulke grote dosis moesten gaan geven en het nog maar de vraag was of dit echt ging werken wilden we er eigenlijk mee stoppen. Een maand terug heb ik het voer van Sanne veranderd, er was nooit gepraat over voedselallergie maar ik wilde kijken of ze misschien daar ook overgevoelig voor was. Sanne kreeg al vers vlees en ik heb daarbij rund, granen en kip weggelaten en tot mijn verbazing waren na een paar dagen haar 'hangogen' weg. Ze heeft nu helemaal geen hangende ogen meer, en het oogwit wordt steeds witter. De opgezette ogen zijn weg en Sanne krabt ook minder. De rode randen langs haar tanden zijn ook bijna verdwenen. Woensdag hadden we een afspraak bij een homeopatisch dierenarts en daarvoor moest ik een lijstje maken met wat Sanne allemaal had gehad op medisch gebied in de anderhalf jaar dat ze oud is. Nou, onder andere als pup vaak diarree met bloed wat overging toen we vers gingen voeren. Ook huidschilfers, ze zat helemaal onder. Ook dit ging weg na het overstappen op vlees. Steeds maar weer antibiotica, cortisonenspuiten, noem maar op. En dus die oogproblemen, jeuk en bijten. De homepaat vertelde dat Sanne best al van pup af aan een allergie zou kunnen hebben en ze heeft door alles eigenlijk nooit geen goede weerstand op kunnen bouwen. Door de injecties van de desensibilisatiekuur wordt ook alles steeds weer op de kop gezet, dus dat lichaam is helemaal in de war. Ze vond het al heel goed dat Sanne nu zo goed reageert op het andere vlees. Sanne blijft nu onder behandeling van de homeopaat, want er was nog wel het één en ander te doen. Ik wilde dit toch even kwijt omdat ik een tijd terug echt niet had durven hopen dat het nog weer zo goed zou kunnen gaan!
Borke
5-sterren

Re: Sanne's oogproblemen (n.a.v. oude topic)

Berichtdoor Borke » Za 05 Dec 2009, 23:52

Wat een mooi bericht, fijn dat je het hier met ons deelt!
Onze Sofi had ook van die rode geïrriteerde ogen oen ze bij ons kwam als brokken etende hond.
Bij haar ging dat volledig over toen we haar overgezet hebben op Barf, alleen had ze het niet zo erg als jouw Sanne.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Zo 06 Dec 2009, 08:06

Zo, dat is een gigantisch iets, zo'n vooruitgang op het weglaten van rund, kip en graan!!! Wat fijn, dat het zo goed gaat met Sanne!!! Ik zou nu in iedere geval voor de toekomst ook ontzettend uitkijken met elke vaccinatie die je er nog in stopt.
vitess
4-sterren

Berichtdoor vitess » Zo 06 Dec 2009, 12:42

Ja Lizzy, dat ga ik ook absoluut doen. Ben naar de lezing van Tannetje geweest en ben hier een stuk wijzer van geworden!
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”