Spikes disease

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Spikes disease

Berichtdoor Barfplaats

fransjack
1-ster

Spikes disease

Berichtdoor fransjack » Wo 02 Dec 2009, 23:11

Dag Hanny,
Ik heb de fokker al ingelicht.
Weet jij ook of er al een test is voor deze aandoening?
Ik zal zeker eerst de bieb raadplegen.
Bedankt voor de reactie.

Frans
Hanny
5-sterren

Re: Spikes disease

Berichtdoor Hanny » Do 03 Dec 2009, 09:46

Nee, er is geen test voor. Het is eigenlijk, het afstrepen van wat het wel niet zal zijn en dan zal het waarschijnlijk wel cecs zijn.
Sommige mensen laten onderzoek doen in Utrecht, Quirine Stassen is daar mee bezig. Dat kan, maar eigenlijk komt er nooit iets afwijkends uit.

Nee, er is geen test voor. Het is meer het afstrepen van aandoeningen, die het niet zijn en dan zal het waarschijnlijk wel Cecs zijn. Schiet je niet veel mee op, maar meer zekerheid is er nog niet.
Het kan een goed idee zijn om nu al vast Energique nummer vier te gaan voeren. Bevalt bij veel honden toch goed.
Dat kan een eerste stap zijn en kun je altijd nog bedenken, of je zelf gaat samenstellen.
Je zou contact kunnen opnemen met de Borderterrierclub, gezondheidscommissie om te vragen, of ze nog verder onderzoek adviseren. Daar komt eigenlijk nooit iets uit, maar je kunt informeren.
Ik heb niet echt veel  informatie, maar mocht  je meer willen weten, stuur dan maar een pb.

Hanny

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”