Wat te geven...

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Wat te geven...

Berichtdoor Barfplaats

Machie
1-ster

Wat te geven...

Berichtdoor Machie » Za 28 Nov 2009, 14:23

Ik ben me al behoorlijk aan het inlezen hier maar wil toch voor de zekerheid wat vragen...

Mijn hond (17 weken) krijgt momenteel smuldier pens/vlees compleet. Dit wil ik het ook gewoon blijven voeren maar ik zo hem wel eens af en toe wat gewoon rauw vlees willen geven.

Kan ik gewoon kippendrumsticks oid gekocht bij een supermarkt aan hem voeren?
Het gaat mij gewoon om wat 'extra's tussendoor...

Alsvast bedankt!
**Jolanda**
5-sterren

Re: Wat te geven...

Berichtdoor **Jolanda** » Za 28 Nov 2009, 14:29

Dan kun je beter naar de poelier gaan en daar vragen om eendennekken. Deze zitten niet in het eten wat je nu geeft, dus meer afwisseling en het is een goede beginnersbot.
Zijn er geen eendennekken te krijgen, vraag dan om kippennekken of vleugels. Ook die kun je goed als beginnersbot geven.

Wil je een 'echt' vleesje geven, kun je bijv bij de islamitische slager lamsvlees halen. Of stukjes kipfilet die je bij de AH hebt gekocht. Wat je er voor jezelf afsnijd (dus de minder mooie stukjes van de filet) kun je dan als tussendoortje aan je hond geven.

Aan vlees zou je eigenlijk alles kunnen geven wat je wilt (behalve varkensvlees dan, dat moet je niet geven)
Machie
1-ster

Berichtdoor Machie » Za 28 Nov 2009, 14:43

Bedankt!
Ik zal straks eens kijken!
Woon in een dorp dus geen islamitische slager in de buurt.. Maar er zit wel een keurslager! Daar maar eens informeren!
ulla
5-sterren

Berichtdoor ulla » Za 28 Nov 2009, 21:22

Kijk eens in de rubriek : Vraag en aanbod, misschien zit er een barf leverancier bij je in de buurt waar je wat kunt halen.
En koop dan alleen maar beginners botten, zoals konijn , kwartel , parelhoen, eend, kip.
Qua vlees kan je alles geven, en het liefst dingen die niet in smuldier zitten.
Nynke
5-sterren

Berichtdoor Nynke » Ma 30 Nov 2009, 19:35

ulla schreef:Qua vlees kan je alles geven, en het liefst dingen die niet in smuldier zitten.

behalve varkensvlees  :)
Alba
5-sterren

Berichtdoor Alba » Ma 30 Nov 2009, 20:27

Hoe groot is je hond? En is het een 'propper' of een rustige eter? Als het een kleine hond is zou ik beginnen met kippennekken of een kwarteltje, een grotere hond die erg snel eet bv een kipkarkasje. 
Nadia
5-sterren

Berichtdoor Nadia » Ma 30 Nov 2009, 21:11

Maar kip zit toch ook al in de smuldier?? Wellicht een parelhoenkarkasje proberen?

En voor echte vleesjes zou ik idd eens naar de slager gaan en alle restenvragen. (hert/ree/eend/paard/schaap/lam/kalkoen/parelhoen/konijn/haas/enz/enz/enz)
Alba
5-sterren

Berichtdoor Alba » Ma 30 Nov 2009, 21:15

Daar heb je gelijk in, ik bedoelde vooral aan te geven dat als het een Duitse Dog is die dingen naar binnen duwt alsof het anders smelt je beter iets groters kan geven dan een nekje :).
Wij hebben Alba, omdat we ook Carnibest geven, ook maar 1 keer een kippenpoot gegeven en proberen zoveel mogelijk andere diersoorten te vinden. Er zijn best veel diersoorten die je vrij snel kan geven, zoals al genoemd.
Nadia
5-sterren

Berichtdoor Nadia » Ma 30 Nov 2009, 21:29

Ik verbaasde me er best in hoeveel dieren je kunt voeren. Ik kijk veel verder dan wat ik zelf eet.. Zelf eet ik niet zo snel hert of kalkoen. Terwijl ik het WEL lekker vind. Het blijft meestal bij rund, varkens en kip..
Machie
1-ster

Berichtdoor Machie » Wo 02 Dec 2009, 13:43

Luca is 4 maanden, kruising golden retriever en een rustige eter :)
Helaas heb ik nog geen tijd gehad om naar de slager te gaan.. Maar binnenkort eens wat nekken van eenden of kippen proberen :)
Hertog
3-sterren

Berichtdoor Hertog » Wo 02 Dec 2009, 14:42

Hier op het dorp kan ik Islamitisch vlees ( schaap en lam) kopen bij de moskee. Binnen hebben ze een winkeltje. De eerste keer had ik netjes een hoofddoek om maar dat vonden ze niet nodig.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”